Ja, det hoppas jag också!
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ja, verkligen. Hanen är framme vid honan ibland och han tillåts komma nära. Alla andra håller hon på avstånd. Hon är knallgul och väldigt vacker. Den andra honan huserar i sin vanliga del av karet och verkar konstigt nog inte alls intresserad av honan med yngel.
Det som är extra roligt är att honan med yngel var den som hade synliga callamanusmaskar i rumpan och som gjorde att jag insåg att jag hade det i karet och behandlade. Ingen fisk strök med och honan blev frisk och stark trots att hon då var rätt mager och påverkad. Det här var för flera månader sedan och jag behövde bara köra en behandlingskur enligt anvisning. Skönt ändå att det finns effektiv medicin mot sådan skit och att det kan vända och bli bra.Kommentar
-
Glad midsommar Nando och alla andra i tråden! Ser fram emot efter midsommar att se bild på de små och din inredningKommentar
-
Kommentar
-
Hoppas ni har haft lika vackert midsommarväder som vi hade turen att få här! Jag har ätit alldeles för mycket god mat, samt även druckit en del god dryck, och känner mig väldigt nöjd med helgen.
Idag har jag gjort vattenbyte i flera kar. Kan tyvärr inte se några apisyngel längre. Honan har slutat vakta. Kanske finns det inga kvar, kanske har de gömt sig i växtligheten. Tids nog lär det visa sig. I det gamla mellankaret finns nu bara tre bolivianer och ett gäng räkor kvar. De ska fiskas upp i veckan och flyttas till andra kar. Sedan ska mellankaret tömmas och läggas ut till försäljning. Det ska bli skönt att bli av med för karet står inte på en bra plats i huset nu.Kommentar
-
Idag har bolivianerna och räkorna fiskats upp och hamnat i andra kar. Mellankaret är tömt. Det känns väldigt skönt att ha det gjort. Jädrar vad mycket sand jag hade i det karet...
Mitt nya mellankar rullar på fint. Det har varit igång i ca två veckor nu. Tog ett nitrittest idag som inte visade någon mätbar nitrit. Fantomtetrorna och amanoräkorna verkar trivas. Jag är fortfarande väldigt nöjd med inredningen. Gillar också ljuset mycket, det är ett helt annat än det gamla karets hårda sken. Ska låta karet gå in sig ett tag och därefter köpa ett gäng nannostomus marginatus.
Har semester några veckor nu och kommer förhoppningsvis ha mer tid och energi att lägga på karen. Vill gärna dra igång med svartvattnet också men några rötter flyter änKommentar
-
Kommentar
Kommentar