200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Även om det är sent, så får jag väl kosta på mig att bjuda på en skakig, suddig samt överexponerad liten mobilfilm med en tramsig reflex av en lampa som jag glömde släcka....

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      Fina :-)
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Jag älskar redan de här djuren!
        De är pigga och livliga, far runt och kollar in allting i karet samtidigt som de gräver sin grotta. Och trotts att de är ganska så buffliga så är de ändå otroligt överseende och snälla mot den betydligt mindre fisken i akvariet!
        Jag får liksom en "hundkänsla" av dem, om nu någon förstår vad jag menar med det...
        Ursnyggt kar med vackra fiskar!

        Jag förstår precis. Varje gång jag får en känsla av en slags medvetenhet hos en fisk och sedan någon slags connection tvärs genom rutan så liksom "ser" jag en hund i karet.
        Mina diskusar är som en grupp unghundar och Garra Flavatra skulle kunna lura vilken hundmänniska som helst då den nästan viftar på svansen. Så känslan av hund kommer ofta då hjärtat knyter an till fisken. I varje fall är det så för mig. Jag känner att det är en individ.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Tack! Vad ni är snälla!

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            Så läckert med algerna på grenarna/rötterna. Fint i övrigt med! Har för mig att jag sagt det bak i tiden också.
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Jag håller inte riktigt med om Zoopets artbeskrivning av T. ellioti. Istället misstänker jag starkt att arten är en regelrätt grottlekare, som eventuellt gör undantag i brist på lämplig grotta!

              Nu när jag kom hem var paret fullt sysselsatta med att gräva ut en rejäl håla under en rot/stenhög, och det är skytteltrafik in och ut ur den!
              Groparna gräver de nog mest för att flytta de nykläckta ynglen dit. Hos mig lekte de alltid öppet, antingen på rotbiten som syns på bilderna jag la upp, på en sten, eller lodrätt, på en hög rot som står i ena hörnet. Se'n grävde de ju som sagt gropar under och runt omkring, för att flytta ynglen dit. Hos ciklider som har börjat gå över från öppetlekare till grottlekare tycker jag mig märka en tendens att honorna bara är hälften så stora som hanarna (för att lättare komma in i grottorna troligtvis), som t.ex släktena Cryptoheros (t.ex sajica), och Amatitlania (zebraciklid). Hos eldbukarna i släktet Thorichthys däremot verkar storleksskillnaden mellan könen inte vara så stor. Jaja, det är i alla fall min teori

              De kommer snart att leka hos dig också Tommy tjatade på mig att jag skulle föda upp en kull eller två, men kände att jag inte hade nå't lämpligt yngelkar, så tänkte att de kanske kunde hamna hos nå'n med större möjlighet att dra upp ett gäng, och med tanke på din erfarenhet av att dra upp bolivianer, så ligger nu ansvaret hos dig

              Fin film, lite ovant att se dem simma runt, och det inte är genom att titta bort mot mitt kar.
              Senast redigerad av Shepard; 12 November 2014, 12:34.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Tack! Vad ni är snälla!
                Vi är inte snälla, bara skoningslöst ärliga! Det är snyggt!
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  De accepterar bolivianerna förvånansvärt bra, men hur blir det sedan..?
                  Jag vill ha elliotiyngel, så jag tror nog att bolivianerna måste lämna så småningom! Skalarerna får jag inte göra mig av med för då blir frugan sur...

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    De accepterar bolivianerna förvånansvärt bra, men hur blir det sedan..?
                    Jag vill ha elliotiyngel, så jag tror nog att bolivianerna måste lämna så småningom! Skalarerna får jag inte göra mig av med för då blir frugan sur...
                    Tror inte det är nå'n fara att de skadar bolivianerna, ellioti tar rätt små revir, och är inte överdrivet aggressiva. Men om du vill ha yngel som klarar sig, så får du nog sätta dem i ett yngelkar, som du gjorde med bolivianerna, andra fiskar äter gärna små yngel, och särskilt scalarer är fina på att ta yngel. Det känns som att eftersom scalarer gärna går lite högre upp i karet, så verkar de vara bra på att liksom smyga sig på ovanifrån.

                    Har faktiskt bara (vad jag minns) haft ett ciklidpar som lyckats föda upp ett litet gäng yngel i ett rätt tätbefolkat sällskapskar, och det var nyckelhål.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Nu är det minsann dags för en liten bildkavalkad i tråden!

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143280.jpg
Visningar: 1
Storlek: 141,7 KB
ID: 2164677 Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143274.jpg
Visningar: 2
Storlek: 127,5 KB
ID: 2164680
                      Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143282.jpg
Visningar: 1
Storlek: 145,1 KB
ID: 2164678 Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143285.jpg
Visningar: 1
Storlek: 163,9 KB
ID: 2164679 Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143294.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,0 KB
ID: 2164681 Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143296.jpg
Visningar: 1
Storlek: 136,1 KB
ID: 2164682 Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143287.jpg
Visningar: 4
Storlek: 127,5 KB
ID: 2164683 Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143290.jpg
Visningar: 1
Storlek: 134,3 KB
ID: 2164684

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Alltid trevligt.
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Och detta var ju en god investering, jag blir lycklig så fort jag får syn på dem!

                          Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143300.jpg
Visningar: 1
Storlek: 130,9 KB
ID: 2164685 Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143302.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,7 KB
ID: 2164686

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13123

                            Ursprungligen postat av Mr Woods
                            Och detta var ju en god investering, jag blir lycklig så fort jag får syn på dem!

                            [ATTACH=CONFIG]72571[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]72572[/ATTACH]
                            Hihi kul sysselsättning att spana ju och så blir man så glad om man hittar dem
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Haha, råhemliga ju!
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Jag gillar ju malar och blir alltid överlycklig när jag hittar skitsnygga som inte blir mer än ett par decimeter, så att jag kan ha dem...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...