200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Funderar på det!
    Och i så fall byter jag in bolivianer och skalarer, och så slänger jag alla guppys i yngelkaret där "dina" bolivianer går. De lär vara tillräckligt stora för att klara guppysällskap nu!

    Irriterande bara att jag precis köpt ca 30 amanos, de lär väl knappast överleva ens små jordätare...
    Ahh, det låter toppenfint!
    Amanoräkorna klarar sig!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Irriterande bara att jag precis köpt ca 30 amanos, de lär väl knappast överleva ens små jordätare...
      Tja, behöver inte vara kört, cupido tillhör inte de mer stormunnade jordätarna, som sagt, tycker det är lite bolivianstuk över dem.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Mikrogeophagus betyder ju liten jordätare Tycker bolivianen ser ut att vara släkt med Biotodoma.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Det finns likheter, helt klart!

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Jahajaha.
            Hur som helst, vad jag nu än gör, så har jag i alla fall uppgraderat filterfacket med en AquaNova-pumpskalle på 1800L/h, som jag fick billigt i Nol-butiken eftersom det tillhörande filtret var fraktskadat. Det blev bra!

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Varför inte göra som jag go Thorichthys ellioti. Perfekt combonation mellan orange head och cupido.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Kollade faktiskt in T. ellioti hos Kent också, jag gillar dem och detta ser ju inte alls fel ut!

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Sedan tycker jag dessa B. cupido ser redigt fräna ut!



                  Och dessa!

                  Senast redigerad av Mr Woods; 09 November 2014, 22:41.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Så finns det ju diskus då.....
                    Även om ämnet som sådant försvann för några inlägg sedan så tycker jag din inredning med algtyngda grenar var bland det snyggaste jag sett. Alger har aldrig varit vackrare än där. Så jag tycker verkligen du ska behålla den.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Jag stod också och kollade på nyinkomna vf cupido i helgen i Oslo. Samma laddning kanske.
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Jag får nog sansa mig lite och tänka efter innan jag hetsar fram ett beslut. Kom på att jag borde kunna ha Pindare-jordätare också!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Kollade faktiskt in T. ellioti hos Kent också, jag gillar dem och detta ser ju inte alls fel ut!

                          https://www.youtube.com/watch?v=PeBKhi8pFDg
                          Hmm, då kunde du ha fått mitt lekpar. Skynda dig till Trop, de kanske finns kvar. Men, så var det det där med att amano är dyr mat
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Jojo, men vafan liksom... Jag kan ju inte planera resten av mitt akvaristiska liv efter den miljard amanos jag råkat köpa.
                            Jag får väl bygga en räkfälla och lägga ut dem på blocket!

                            Dessutom tänker jag ta god tid på mig, få ordentlig ordning på karet, fånga in alla andra ciklider och byta in dem när jag köper nya.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Har du cupido?
                              Jag vill se!
                              nope men jag var ytterst nära att skaffa mig en grupp men Guianacarorn "kom ivägen"
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mr Woods
                                Jojo, men vafan liksom... Jag kan ju inte planera resten av mitt akvaristiska liv efter den miljard amanos jag råkat köpa.
                                Jag får väl bygga en räkfälla och lägga ut dem på blocket!

                                Dessutom tänker jag ta god tid på mig, få ordentlig ordning på karet, fånga in alla andra ciklider och byta in dem när jag köper nya.
                                amamosar är "good food"
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...