200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Jojo, men vafan liksom... Jag kan ju inte planera resten av mitt akvaristiska liv efter den miljard amanos jag råkat köpa.
    Jag får väl bygga en räkfälla och lägga ut dem på blocket!

    Dessutom tänker jag ta god tid på mig, få ordentlig ordning på karet, fånga in alla andra ciklider och byta in dem när jag köper nya.
    Eller byta in dem på Trop Hade ju varit kul om du tog mina elliotis, då vet jag vart de hamnar, och kan hålla mig updated om deras vidare öden och äventyr. Var ju lite kluven till om jag skulle göra mig av med dem.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Ursprungligen postat av Shepard
      Eller byta in dem på Trop Hade ju varit kul om du tog mina elliotis, då vet jag vart de hamnar, och kan hålla mig updated om deras vidare öden och äventyr. Var ju lite kluven till om jag skulle göra mig av med dem.
      Det hade varit roligt att få ta över dina, men beslutet skall få mogna i lugn och ro...
      Jag gillar Tommy och hans butik, men nästa gång jag handlar blir det i Nol. Kent får in vuxna 181:or på onsdag!

      Det blev kanske liiite väl strömt med 1800L-pumpen ändå, i alla fall för skalarerna. Men jag satte på det medföljande strilröret och nu tycker jag det ser bättre ut!
      Corysarna är överlyckliga över det ökade flödet, och L-malarna är framme till och med under belysningstiden nu!
      Senast redigerad av Mr Woods; 10 November 2014, 15:02.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ok, ja, sugmalar gillar väl strömt vatten om jag inte fattat fel Det är väl delvis det de använder sin sugmun till, att hålla sig fast på stenar och rötter i strömt vatten.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Det blir inga cupidos, än på ett tag...
          Något annat roligt följde med hem istället , och jag är glad!

          Kommentar

          • ElinR
            • September 2014
            • 370

            Nyfiken!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Jag håller på det lite... Skall ha en bild först tänkte jag!

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Här är de!

                Klicka på bilden för större version

Namn: 111120143254.jpg
Visningar: 1
Storlek: 143,2 KB
ID: 2164574 Klicka på bilden för större version

Namn: 111120143263.jpg
Visningar: 1
Storlek: 122,2 KB
ID: 2164575Klicka på bilden för större version

Namn: 111120143257.jpg
Visningar: 1
Storlek: 117,9 KB
ID: 2164576

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Såå fina, lyllo dig.
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Så finns det ju diskus då.....
                    Även om ämnet som sådant försvann för några inlägg sedan så tycker jag din inredning med algtyngda grenar var bland det snyggaste jag sett. Alger har aldrig varit vackrare än där. Så jag tycker verkligen du ska behålla den.
                    Jag skall säga dig Blåvinge, att jag börjar själv tycka att karet är riktigt snyggt!
                    Nästan så det är lite synd att mina ca 30 amanos verkar göra processen kort med den gröna algmattan...

                    Hur som helst gillar jag scapen, och har ingen lust att ändra på den i syfte att optimera för en grupp jordätare. Därför blev det som det blev nu! En stundens ingivelse!
                    Var nere i butiken för att få tag i ett sugkoppsfäste till en Fluval4+ (ja, jag tänker ha nästan 3000L/h totalt), och jag såg verkligen hur de små turturduvorna ville följa med mig hem!
                    Honan trängde sig desperat och ögonblickligen in i håven när Tommy fick tag i hanen!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Har du varit på Trop Woods? Tycker jag känner igen dem
                      Bifogade filer
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Det är dem!
                        Klart att inte dina djur skall gå till någon random klåpare!
                        På det här viset så känner du ju åtminstone klåparn!

                        Har inte dessa exemplaren ovanligt lila färg, eller brukar de se ut så?
                        Senast redigerad av Mr Woods; 11 November 2014, 15:58.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Hehe, precis, vet ju vem klåparn är nu Dessutom, skulle du tröttna på dem, så kan jag ju i så fall kanske ta tillbaka dem, eftersom jag som sagt var lite kluven om jag skulle göra mig av med dem. De kommer säkert att trivas bra hos dig, särskilt som de kan ta sig en och annan amano som tilltugg

                          Tja, vet inte, tycker att de jag sett på bilder brukar se ut ungefär som våra (om jag får kalla dem så), men färgåtergivning på bilder är ju alltid lurigt.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Vad äter de? Mysis? Funkar det med mindre?

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Jag körde med fryst artemia, och Cichlid Gran från Tropical.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                OK, då ordnar det sig nog... Nu får vi se vad jag skall slänga ut istället. Detta var ett spontanköp, såg ju på dem hur de ville bort från butiken!
                                Skalarparet kanske jag för husfridens skull måste behålla (trotts att jag inte vill)... Undrar om inte bolivianerna får åka i så fall. Jag vill inte ha ett trångt akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...