200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Vad gick de i för kar innan, och med vilket sällskap?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Tja, men du var ju lite inne på dem redan innan, såg ju filmen du länkade till, och tänkte på mitt par som jag precis bytt in Sa Tommy nå't om att vi verkar byta fiskar med varandra mest hela tiden?

      Tror inte ett scalarepar, ett elliotipar, och några bolivianer är för mycket i ett 310-liters Se'n vet jag ju inte vad du har mer, än amano.

      De gick i mitt 240-liters, med bl.a scalarer, Crenicichla regani, Brochis splendens och L200 hi-fin (Baryancistrus demantoides).
      Senast redigerad av Shepard; 11 November 2014, 16:28.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Jag har ju endlers, C- och L-malar också... Kanske inte är så farligt, men jag gillar när det finns gott om plats!

        Snöigt!
        Jag hade tänkt kasta ut det mesta och köra någon Crenicichla som sällskap!

        Nu får det hur som helst vara som det är ett tag, så lär jag märka vad som inte får plats eller ser "för mycket" ut...
        Filter och genomströmning oroar jag mig inte för i alla fall. Om bara Tommy kommer ihåg att ta hem sugkoppshållare till min Fluval4+, så är jag snart uppe i 2800L/h. Borde räcka bra för ett 310L tycker jag!
        Senast redigerad av Mr Woods; 11 November 2014, 16:49.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Det är nog ingen större fara då

          Nå'n särskilt Crenicichla du är intresserad av? En del blir ju rätt stora. Och oavsett vilken så lär de nog gilla räkor
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Regani var väl min första tanke, men som sagt tänker jag lugna mig och känna in stämningarna ett tag!
            Det var ju inte ens meningen att jag skulle köpa fisk idag, det var sugkoppshållare jag var ute efter, men så blev det fisk...

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Och kanske spelade det in lite att du visste att de var mina, och att du redan innan sneglat lite på ellioti?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Vaddådå? Vad skulle jag göra?? Han hade ju inga sugkoppshållare!

                Förresten skulle du sett när honan formligen kastade sig in i håven så fort han fått tag på hanen, sicka turturduvor!
                Var ju tvungen att inspektera dem, och det såg jag ju tydligt att de ville åka med mig hem!

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Vas har ni haft/har dem i för pH? Snubben jag köpte av odlade dem i pH 6, men vax jag har läst färgar de ut först runt pH 8. Men de där ser ju fantastiska ut
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Bara just för din skull, så skall jag mäta när jag kommer hem!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Hehe, nej, man kan ju inte åka därifrån tomhänt, det vore synd och skam

                      Ja, de är ett sött par Oftast sams, bara lite smågruff, och puffar, på eldbukars vis. Kan se framför mig hur de tittade på dig med sina bedjande ögon när du stod framför karet.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • ElinR
                        • September 2014
                        • 370

                        Fina bilder, fina fiskar. Hoppas ni kommer trivas m varandra [emoji1]

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Jag håller inte riktigt med om Zoopets artbeskrivning av T. ellioti. Istället misstänker jag starkt att arten är en regelrätt grottlekare, som eventuellt gör undantag i brist på lämplig grotta!

                          Nu när jag kom hem var paret fullt sysselsatta med att gräva ut en rejäl håla under en rot/stenhög, och det är skytteltrafik in och ut ur den!
                          Senast redigerad av Mr Woods; 11 November 2014, 23:32.

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Mina 8 har helt enkelt ockuperat malgrottorna
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Vattnet i ciklidburken ligger på 7 i pH-värde. Absolut inte högre, färgar inte dina?

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Jag älskar redan de här djuren!
                                De är pigga och livliga, far runt och kollar in allting i karet samtidigt som de gräver sin grotta. Och trotts att de är ganska så buffliga så är de ändå otroligt överseende och snälla mot den betydligt mindre fisken i akvariet!
                                Jag får liksom en "hundkänsla" av dem, om nu någon förstår vad jag menar med det...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...