200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    Finns ett par ruskigt snygga kaktusar som blir ett par dm
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Jasså? Kaktusar gillar jag!

      Dessa gillade jag också! 2st för 320.- Bra pris!

      Klicka på bilden för större version

Namn: 171120143304.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,8 KB
ID: 2164687

      Planen just nu är att öka cirkulationen i karet. ca 3000L/h hade jag tänkt mig, då borde man kunna ha en del kul malar tänker jag! Nu har jag 1800L/h och det känns OK för vad jag har nu, men bolivianerna och skalarerna skall bort vad det lider... Malar är kul!
      Senast redigerad av Mr Woods; 17 November 2014, 00:38.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Malar är kul!
        Tummen upp på det!

        Visst blir det lite julafton varje gång man ser dem. Är det 134or du skaffat dig?
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Urfina! Kul att du börjar snöa in på malar ordentligt
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Ursprungligen postat av Likan
            Tummen upp på det!

            Visst blir det lite julafton varje gång man ser dem. Är det 134or du skaffat dig?
            Visst är det 134:or!
            De behöver väl visserligen inte så kraftig cirkulation, men jag vill skaffa någon träätare också!

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Cirkulation är alltid bra.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                L397 är himla snygg också. Tyvärr får jag aldrig se mina.
                En liten träätare.
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Du kanske redan har läst här Woods, men här är i alla fall lite info om dina nyförvärv Snygga är de, är också sugen på nå't randigt, har ju bara prickigt.

                  Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Det går bra för mina elliotis i alla fall!
                    De är i lektagen, även om de inte riktigt kommer till skott! Dessutom har de hunnit sätta i sig samtliga endlershanar och möjligen även amanoräkor för en sisådär tusen spänn!

                    Ang. 134:orna, så verkar de inte vara överförtjusta i algtabletter... Skall man kanske mata med röda mygglarver eller något efter släckning?
                    Senast redigerad av Mr Woods; 17 November 2014, 21:58.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av Mr Woods
                      Det går bra för mina elliotis i alla fall!
                      De är i lektagen, även om de inte riktigt kommer till skott! Dessutom har de hunnit sätta i sig samtliga endlershanar och möjligen även amanoräkor för en sisådär tusen spänn!

                      Ang. 134:orna, så verkar de inte vara överförtjusta i algtabletter... Skall man kanske mata med röda mygglarver eller något efter släckning?
                      Jojo, men det var väl en kalkylerad risk? Med tanke på att de blir uppåt 15 cm, med hyfsad mun, så får man kanske räkna med att de ser småfisk och räkor som snacks

                      Men tråkigt ändå, förstås.

                      Såg bara två av de rödögda lejonhuvudena igår, den ena bara som hastigast, de verkar gömma sig väl.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Jo, det fanns med i beräkningarna, och jag har vansinnigt mycket leopardendlers så det gör ingenting! Dessutom har jag bestämt mig för att småfisk inte hör hemma i det här akvariet. L-malar på omkring decimetern skall få bli de minsta djuren vad det lider tänkte jag.
                        Däremot vågar jag inte bestämma om räkorna finns kvar eller inte, eftersom de gömmer sig under dagtid. Men jag ser ingen chans att fånga in dem ändå! Funderar på hur jag skall lyckas fånga sjutton C. panda...

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Tja, de har ju gått med pansarmalar, visserligen Brochis splendens, som blir typ dubbelt så stora som panda, men när de inte leker, så tror jag ändå pandorna får vara ifred.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Det är bara det att jag vill ha ett par större L-malar också. Det kan nog bli lite mycket bottenfisk, men det kanske går bra ändå.
                            Bolivianerna skall bort så småningom tänkte jag, och skalarerna vill jag helst inte ha kvar heller...

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Ursprungligen postat av Likan
                              L397 är himla snygg också. Tyvärr får jag aldrig se mina.
                              Får du väl? Du har ju bilder på dem!

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av Mr Woods
                                Det är bara det att jag vill ha ett par större L-malar också. Det kan nog bli lite mycket bottenfisk, men det kanske går bra ändå.
                                Bolivianerna skall bort så småningom tänkte jag, och skalarerna vill jag helst inte ha kvar heller...
                                De bottenfiskar (malar) jag har i det karet är 13 Brochis splendens, och tre L200. De sistnämnda gör inget väsen av sig direkt, så det är kul med pansarmalarna som ger lite liv åt botten. Nu behövs bara nå't lite högre upp också, där ser som sagt lite tomt ut nu.

                                Ja, dina bolivianer lär få torgskräck hos Mats
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...