200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Det är fint i Grekland!
    Jag har båtluffat i arkipelagen och fastnade lite för Naxos och Antiparos. Kefalonia skall också vara tämligen underbart och tydligen något mindre exploaterat (för tio-femton år sedan i alla fall...).
    Underbar fridykning!
    Man behöver inte gå så djupt för att det skall bli roligt!
    Senast redigerad av Mr Woods; 04 June 2014, 21:58.

    Kommentar

    • Maffe
      • January 2003
      • 241

      Nu blir det Santorini, varit där för 6 år sedan och det är lugnt och städat, passar mig utmärkt, dessutom gillas den grekiska maten oxå, lägger gärna på några semesterkilon här oxå. Hoppas bara det är bra väder men det brukar det vara.
      Med vänlig hälsning, Mathias

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Finns säkert fina rev att snorkla vid där också!
        Jag har varit där med, men bara vid flygplatsen, baren, hotellet och stranden en liten stund. Den ön råkade bli en transportsträcka liksom... Dock på överkomligt avstånd för en liten båt till de två förstnämnda öarna!
        Senast redigerad av Mr Woods; 04 June 2014, 22:04.

        Kommentar

        • Maffe
          • January 2003
          • 241

          Jo där va lite shysst snorkling sist vi va där, blir nog lite mer denna vändan!!
          Med vänlig hälsning, Mathias

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Nähä, nu skall det få bli lite räkor i baljan, för tålamod att vänta ut mina gröna rödalger har jag inte!
            Det blir nog vanliga amanos, för även om det inte är omöjligt att Kent har någon sydamerikansk räka hemma så vore det ju en smärre sensation...

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Nähä, nu skall det få bli lite räkor i baljan, för tålamod att vänta ut mina gröna rödalger har jag inte!
              Det blir nog vanliga amanos, för även om det inte är omöjligt att Kent har någon sydamerikansk räka hemma så vore det ju en smärre sensation...
              Skriver det igen då.

              Jag är ytterst skeptisk till att räkor tar den där algen. Jag har provat själv.
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Du lever då upp till ditt smeknamn!

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Äh, det är fränt med räkor och alltid äter de väl något, så jag skaffade några i alla fall!
                  Jag släppte i åtta stycken amanos som genast försvann spårlöst. Vi får väl se om de tittar fram någon gång.
                  Jag tog hand om hans sista C. panda också, så nu har jag ett rejält stim!

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Är det någon som har sett mina nyinflyttade amanoräkor? De har försvunnit!

                    Kommentar

                    • KristianE
                      • April 2012
                      • 1443

                      Serverades det räkcoctail till förrätt vid lördagsmiddagen?
                      //Kristian
                      Följ mitt 1440l SA projekt på
                      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Men vafan? Bluewing lyckas ju ha dem med Diskus...

                        Kommentar

                        • KristianE
                          • April 2012
                          • 1443

                          Nej nej nej, alltså jag var ironisk och att ni skulle ha ätit upp dom själva.
                          Discus har ju mikroskopiska munnar så det ska väl inte vara några problem?
                          Du har inte höga nitratvärden eller något sånt konstigt? Har du haft Amano förut?
                          //Kristian
                          Följ mitt 1440l SA projekt på
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Ursprungligen postat av KristianE
                            Nej nej nej, alltså jag var ironisk och att ni skulle ha ätit upp dom själva.
                            Discus har ju mikroskopiska munnar så det ska väl inte vara några problem?
                            Du har inte höga nitratvärden eller något sånt konstigt? Har du haft Amano förut?
                            Haha!
                            Jag fattade skämtet precis efter att jag postat inlägget, orkade inte ta bort det bara...

                            Vet inte vad jag har för nitratvärde, men det kan ju knappast vara högre än i köksburken där körsbärsräkorna går. Jag göder inte alls i SA-karet...
                            Vi får väl se om de kommer fram, jag hittade ett skal i alla fall!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Haha!
                              Jag fattade skämtet precis efter att jag postat inlägget, orkade inte ta bort det bara...

                              Vet inte vad jag har för nitratvärde, men det kan ju knappast vara högre än i köksburken där körsbärsräkorna går. Jag göder inte alls i SA-karet...
                              Vi får väl se om de kommer fram, jag hittade ett skal i alla fall!
                              Johan, jag har ungefär 10-15 stycken Amanoräkor i ett mindre kar, ca 100-liter. Ibland ser man inte röken av dom på flera veckor, och periodvis ser man de flesta av dom hela tiden. Dom kommer fram när du minst anar det!

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                200L blev 310L

                                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1402341145.254415.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,2 KB
ID: 2158014

                                Är inte dina så här sociala?
                                Skämtosido, just nu ser jag två av nio här. De är väl kamouflerade.
                                Det kanske tar ett tag innan de kommer fram och känner sig trygga/hemma?
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...