200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Kul Lyste in i "gäddornas" kokosnöt, och såg några ägg, så de är kvar i alla fall. Äggen verkade sitta lite löst, och rörde sig av honans rörelser. Vet inte om det innebär att de håller på att kläckas, eller om de sitter så löst från början.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Det ligger en hel del sprattlare kvar invid filtret, men jag tycker det verkar som om de sakta men säkert sprattlar/sugs in... Vad tror ni om att störa lite genom att peta med något? Då kanske de tröttnar på den gropen och flyttar sprattlarna?

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Hur har det gått?
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Ynglen åkte in i filtret... Tramsigt...
          Jag tänker bygga stenröset från helvetet bak i det hörnet, så de inte har en chans att gräva gropar där i fortsättningen!

          Kommentar

          • Victor.bergdahl
            • February 2007
            • 63

            Kan su inte använda ett finare filterskum utanför det du har idag och silicona dit kanter av glas eller akryl så att det är en kant runt hela filtret...? Då borde de inte komma in....


            Skickas från mobilen via Tapatalk

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Det låter som en bra idé!
              Har funderat på att bygga en barriär, men då har jag ju svårigheterna med att jobba under vatten, med fin sand på botten dessutom...

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Nu tröttnade jag på proteinhinnan som bildas...
                Fick ett ryck och kramade ur filtret. Geggan hade nog räckt till att förvandla hela karet till lättrostad kaffesump, och då har jag ändå 10L filtermatta...
                Trotts detta är jag inte nöjd med flåset! Jädrar vilket tryckfall en halvmeterslang åstadkommer! Vad jag behöver är en starkare pump 1800L/h räcker inte till här känner jag. Vad skall jag köpa????????
                Senast redigerad av Mr Woods; 28 November 2014, 22:12.

                Kommentar

                • Victor.bergdahl
                  • February 2007
                  • 63

                  En eheim 1260 eller 1262 kanake eller en Eheim Compact 3000. Finns massor med cirkulationspumpar... Kolla hur mycket yta du har ledigt sen är det bara att handla


                  Skickas från mobilen via Tapatalk

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Tråkigt med elliotiynglen Woods, man blir alltid lika nervös när de lägger ynglen för nära filtret, eller simmar nära insuget med de frisimmande ynglen.

                    Mina Crenicichlayngel har i alla fall kläckts nu, och ligger och sprattlar på botten inne i kokosnötgrottan.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Såg att våra ögonstenar hamnat i artbeskrivningen för ellioti, Woods

                      Dina bilder och inte mina dock, men dina bilder är ju bättre i och för sig, hehe
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Jo, jag tipsade Kjell lite, eftersom mina skiljer sig så pass mycket från bilderna i artbeskrivningen...

                        Nu har jag varit bortrest en vecka, och då jag kom hem såg jag direkt att de är på gång att leka igen!
                        Därför placerade jag en grotta av fejksten framför filtret! Förhoppningsvis förhindrar detta att de lägger ynglen där den här gången.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Kul med lek igen Har de väl kommit igång så fortsätter de nog.

                          Så här ser det ut i mitt kar.
                          Bifogade filer
                          Senast redigerad av Shepard; 07 December 2014, 15:10.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Det ser ju väldig trevligt ut!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Det ser ju väldig trevligt ut!
                              Ja, fiskarna i alla fall Får se hur länge det håller.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Gjorde en riktigt sjuk grej idag, nämligen ett inköp av två stycken små L001 till mitt 310L.
                                Nu får vi se hur länge de är små nog att vistas där...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...