200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Längtade du efter att få se nån mal eller? Då har du väl hittat rätt art iaf. Annars förstår jag inte riktigt varför folk skaffar sig sådana. :P (Just med tanke på hur stora de blir.)
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Men Woods då! Skulle vara intressant att vara med sekunderna innan inköpet. Hur tänkte du? Har du en Linda-plan så att du ser till att du så småningom blir tvungen att skaffa ett storkar?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Haha! De införskaffades eftersom det sägs att de som unga är extrema algätare, dessutom är de ju snygga! När de blir för stora byter jag dem mot nya yngel i butiken var det tänkt, om nu inte någon med stor burk skulle vara intresserad...

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Extrema algätare .... hmmm vi får väl se. Du får återkomma med rapport. De enda som imponerat i den vägen hittills är ungsiameser och faktiskt ancistrus som kan gilla lite udda algarter kan jag märka.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Ja, vi får se...
            Tyckte det var kul när jag nu fick tillfälle att hålla en art som blir alldeles för stor för karet!
            Handlarn vill jättegärna ha stora exemplar sa han, helst större än vad jag kan ordna fram... De säljer tydligen.

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Dock funderar jag på en L137 som långsiktig invånare. Eller ett gäng L200, men det blir först när jag kastat ut åtta ciklider som väntar på ett nytt hem. Vill inte att de hamnar i butiken...

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Men Woods då! Skulle vara intressant att vara med sekunderna innan inköpet. Hur tänkte du? Har du en Linda-plan så att du ser till att du så småningom blir tvungen att skaffa ett storkar?
                Haha :P
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  200L blev 310L

                  Min "gibbi" var ju runt 10cm när jag tog över den så vet inte hur de är som små. Denna gillar att knapra men om den får i sig alger vet jag inte.

                  ... Passar på att tipsa om brysselkål!

                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419200439.579805.jpg
Visningar: 2
Storlek: 292,6 KB
ID: 2165264

                  Btw, 137an är storfavorit här hemma. Alltid framme, alltid trevliga.
                  Bild från ikväll med sunkig ruta.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419200486.134276.jpg
Visningar: 1
Storlek: 258,9 KB
ID: 2165265
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419200500.308414.jpg
Visningar: 1
Storlek: 285,3 KB
ID: 2165266

                  ... Köp!
                  200an lär du aldrig se ändå...
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Vet du vad Linda!?
                    Det är full fart på "gibbisarna" även under dagtid, och detta verkar locka fram mina 134:or!

                    Jo en 137:a vill jag ha, men som sagt skall en del fisk bort först, och det kan ta sin lilla tid...
                    Vi får väl se hur länge jag kan ha 001:orna, om de blir för stora eller börjar slåss med 181:orna så åker de, men då byter handlarn gärna in dem mot något annat har han lovat, jag skulle aldrig köpt dem annars! Han får bara in små och påstår att stora säljer bättre!?!

                    Jädra snygg mal hur som helst, och jag hoppas de växer lååångsamt!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Tja, min erfarenhet är i alla fall att joselimaianus håller efter alger bra
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Kul att de drar med sig 134orna ut i ljuset! Kan gissa (gissa!) att de känner sig mer trygga då om det finns andra på botten. Som dessutom visar att det är ofarligt ute. Fina är dem, det håller jag med om. De har liksom något över sig.

                        Skum handlare du har. Eller så finns det gott om folk med stora kar där i närheten. En viss efterfrågan finns väl alltid över lite större "gibbis".

                        Vad jag har hört av folk så växer de fort! Jag kan ju bara referera till min men den mådde ju inte så bra när den kom till mig. Så den växte knappt 4cm på 1,2 år eller så. Men sedan i somras så växer den 1-2cm i månaden.... Den är 20+ nu och än så länge väldigt snäll. Hoppas att det håller i sig. Jag vet inte i vilken storlek de blir på hugget men det kanske har mycket att göra med övriga invånare och så?

                        Hur som, kul med fler malar.
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          På tal om algätandet så kan jag redan nu tala om att ca 4cm 001:or sörplar i sig bra mycket mer än 7-8cm 181:or!
                          Algtabletter verkar de tämligen ointresserade av och ägnar sig istället åt att skrapar rutorna.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mr Woods
                            På tal om algätandet så kan jag redan nu tala om att ca 4cm 001:or sörplar i sig bra mycket mer än 7-8cm 181:or!
                            Algtabletter verkar de tämligen ointresserade av och ägnar sig istället åt att skrapar rutorna.
                            Sa ju det
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Var tvungen att köpa mig en själv idag, för att bli av med lite alger. Hittade en som var några cm större, med en hög och snygg ryggfena i ett kar i ciklid/tetrarummet
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Undrar vad som hänt?
                                Fisken stod och flämtade när belysningen gick på...
                                Inte vid ytan, men de andades häftigt allihop. Ingen nitrit, syrebrist kanske? Jag har hög fisklast och matar som en idiot. Dessutom har jag höjt tempen ett par grader för ett tag sedan.

                                Slängde i en luftsten, och efter någon timme såg allt bra ut.
                                Nu har jag tagit ut luftstenen igen, men gjorde ett 30% vattenbyte efteråt. Allt verkar bra nu, men vad kan ha hänt?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...