200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Eheim skimmer säger jag bara........
    Säkert! Men jag är ändå mer intresserad av att förstå varför eländet uppstår, och en timme med luftsten gjorde susen!

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Vad ger du för foder?

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Fryst mysis och daphnia samt diskusgranulat (utan varmblodigt protein) och algtabletter.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Sitter och kurerar min influensa medelst Gammeldansk, och så slog det mig plötsligt att helsike vad nöjd jag är med mitt akvarium egentligen!

          Klicka på bilden för större version

Namn: 280220153824.jpg
Visningar: 5
Storlek: 210,2 KB
ID: 2166377 Klicka på bilden för större version

Namn: 280220153853.jpg
Visningar: 1
Storlek: 220,7 KB
ID: 2166378Klicka på bilden för större version

Namn: 280220153839.jpg
Visningar: 3
Storlek: 211,8 KB
ID: 2166379 Klicka på bilden för större version

Namn: 280220153854.jpg
Visningar: 1
Storlek: 167,7 KB
ID: 2166380

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Mr Woods
            Sitter och kurerar min influensa medelst Gammeldansk, och så slog det mig plötsligt att helsike vad nöjd jag är med mitt akvarium egentligen!

            [ATTACH=CONFIG]74514[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]74515[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74516[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]74517[/ATTACH]
            så härlig känsla det är att vara nöjd med sitt kar Det är grymt snyggt!

            krya på dig och passa på att njut lite extra när du har en "mancold"
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Det är faktiskt dina kar som stått som förebilder, och med en handfast, bryzellsk handledning tycker jag faktiskt att jag fått det att funka i praktiken! Nästa akvarium skall jag försöka inreda alldeles själv...

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                När jag ser bilderna så inser jag varför bolivianen är en av mina favoritdvärgar Mina börjar arta sig de också. Kollade på bilder av Acarichthys heckelii häromdagen, och det slog mig att de liknar förvuxna bolivianer, så jag undrar mer och mer om de inte är närmare släkt med släkten som Acarichthys och Biotodoma, än med den vanliga fjärilen.

                Väldigt snyggt kar som sagt, och jag måste säga att "eldbukarna" gör sig bra i det
                Senast redigerad av Shepard; 28 February 2015, 21:03.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Eheim skimmer säger jag bara........
                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Det är faktiskt dina kar som stått som förebilder, och med en handfast, bryzellsk handledning tycker jag faktiskt att jag fått det att funka i praktiken! Nästa akvarium skall jag försöka inreda alldeles själv...
                  du är la go
                  jag vet att du kommer att lyckas utan problem att inreda "själv"
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Det är klart, jag får ju inte till den där murriga goa känslan du är så duktig på, men jag gillar ju grönt...

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Krya på dig. Och du ska vara stolt och nöjd, det är ett kanonakvarium.
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ursprungligen postat av Shepard
                        När jag ser bilderna så inser jag varför bolivianen är en av mina favoritdvärgar Mina börjar arta sig de också. Kollade på bilder av Acarichthys heckelii häromdagen, och det slog mig att de liknar förvuxna bolivianer, så jag undrar mer och mer om de inte är närmare släkt med släkten som Acarichthys och Biotodoma, än med den vanliga fjärilen.

                        Väldigt snyggt kar som sagt, och jag måste säga att "eldbukarna" gör sig bra i det
                        Fasen du! Mina bolivianer är säkert minst tre år gamla, och inte förrän nu tycker jag de börjar kännas fullvuxna...

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Ursprungligen postat av HWH
                          Krya på dig. Och du ska vara stolt och nöjd, det är ett kanonakvarium.
                          Tack för det! Kanske bara lite mörkare vatten nu så...

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Ursprungligen postat av Mr Woods
                            Sitter och kurerar min influensa medelst Gammeldansk, och så slog det mig plötsligt att helsike vad nöjd jag är med mitt akvarium egentligen!

                            [ATTACH=CONFIG]74514[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]74515[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74516[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]74517[/ATTACH]

                            Ser underbart harmoniskt samtidigt som jag är övertygad om att det är kar som man kan beskåda timtals utan att det blir tråkigt. Snyggt! Krya på dig.
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Tusen tack!
                              Lite så är det faktiskt, speciellt nu när ett av boliviaparen visar tydliga lektendenser, det var länge sedan sist...
                              Det är det som är dilemmat för mig... Jag är på väg att slänga ut mina kära bolivianer och är lite rädd att det skall bli mer långtråkigt med bara ett lekpar ciklider i burken...

                              Kommentar

                              • flygrc
                                • June 2006
                                • 2755

                                Det karet hade jag varit riktigt nöjd med
                                Får jag lova att visa min okunskap och lathet med att fråga vad det är för en mal?

                                Det är aldrig fel med en gammeldansk bitter dram
                                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...