Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Spelar ingen roll att det är sällan nu på sommaren, bara du inte glömmer bort oss. Jag väntar ju på att få se lite hur det gick med alla dina smådiskus, eftersom jag har ett gäng själv nu. Så när du känner att du har tid , gärna lite diskus.....

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ja det är sommar och allt flyter på som vanligt. men har hänt en del i Akvariumen så som alla troffar är sålda har bara 8 st små kvar som ska få växa upp hos mig tror jag

    jag har varit så kluven på vilka arter jag ska hålla på med då man har lite begränsningar på akvarium och storlekar på dom. det finns ju så mycket man vill prova och hålla på med.

    Just nu håller jag även på att sälja bort dom mesta Malawi jag har kvar tänkte bara behålla 1-2 arter så som Chindongo Saulosi och Tropheops sp. "red cheek"..

    Men kan ju berätta lite roligt som att jag fått hem en grupp med Ancistomus sp. (L147) 8st ska vi se om man kan få lite lek på dom har även beställt mig 6st Datum Scalarer som borde komma idag till min lokala zoobutik.

    vet at det blir dåliga med upp dateringar här på zoopet då jag sällan sitter vid datorn och lättar att använda telefonen på Instagarm och Min Facebooksida ska försöka bli mera aktiv ska även införskaffa mig en kamera så man kan gör lite bättre filmer



    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Bjuder på lite blandade bilder. Nu är det ju sommar då gör man alla måsten i källaren sent varje kväll men det rullar på och fiskarna trivs.


    Men håller på att rita en ställning för att för bättra min kläckning av corydoras yngel funderar på något sump eller så.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Roligt att mina L015 har kommit igång simmar massa smått bland alla stora nu

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ja foder kan göra skillnad på färg. Men tycker att miljön med gör skillnad när dom gick på mörkare botten så blir dom ännu snyggare .

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawi_forever

    Men du kan nog få fram mer kontrast mellan det mörka och rosa med rätt foder.
    Rätt foder, utveckla! Jag blev nyfiken

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawi_forever

    Lite kuriosa är att båda föräldrarna kan munruva. Tror inte jag stött på någon Malawi som gör det. Intressant fisk. För inte vara Malawi.
    Japp jag håller med dig .

    Jag har ju gått ifrån den mesta Malawi nu.föe att prova lita annat med. Men är nog snart tillbaka med massa olika Malawi igen.

    Men bjuder på en bild av snygga corydoras Eques

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    idag var man förbi min lokala zoobutik skulle beställa lite levandefoder och artemia ägg..

    som vanligt ska man inte ha något men men fick fälja med 12st corydoras trilineatus så nu börjar det fyll på med lite olika corydoras..

    corydoras trilineatus12st
    corydoras arcuatus VF 10st
    corydoras sterbai ca 40st
    corydoras panda ca 20st
    corydoras eques VF 13st
    corydoras reticulatus VF 10st
    corydoras black schultzei 6st
    corydoras melini VF 20st
    corydoras gold stripe 10st




    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Man har ju sett lite trevlig diskusdammar på film men då kräv nog en sommar som den förra...
    jättekul att du kör så mycket ute, gissar att många akvariefiskar skulle må gått av det.
    Ja dom mår gott av det.. jag har upplevt att dom får en bättre färg och starkare överlag.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    I den stora vits ibc går det gula Guppy ren stam och körsbärs räkor sen ska det i ett par ancistrus malar

    Baljan till vänster blir det någon barb ben nät kasse så dom ej äter upp romen

    Karet uppe på vet jag ej riktigt då det blir lite varmare i det. Så ska prova lite olika i det.

    Ska upp en till balja med svärdbärare eller play. Sen är jag nog nöjd .

    Vore coolt att kunna köra diskus ute .
    Man har ju sett lite trevlig diskusdammar på film men då kräv nog en sommar som den förra...
    jättekul att du kör så mycket ute, gissar att många akvariefiskar skulle må gått av det.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Full fart som alltid, vad skall du ha i alla baljorna denna gång?
    I den stora vits ibc går det gula Guppy ren stam och körsbärs räkor sen ska det i ett par ancistrus malar

    Baljan till vänster blir det någon barb ben nät kasse så dom ej äter upp romen

    Karet uppe på vet jag ej riktigt då det blir lite varmare i det. Så ska prova lite olika i det.

    Ska upp en till balja med svärdbärare eller play. Sen är jag nog nöjd .

    Vore coolt att kunna köra diskus ute .

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Full fart som alltid, vad skall du ha i alla baljorna denna gång?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ännu roligare att mina små Peckoltia sp. 'L015' växer det är 2dagar mellan korten

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Igår blev det att fylla några sommarbaljot och dammen hitta även ett akvarium i garaget som får stå ute med . Så nu ska det var flytta in lite fisk

    Dammen skulle jag byggt ut men det har kommit lite annat i mellan men gräver lite när jag har tid. Så hoppas den kan vara klar sen sen sommaren hösten. Men idag ska mina dammfisk få flytta till den.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Trevligt, mycket lek i dina akvarium. Ditt vatten faller fiskarna väl i smaken tror jag
    Den där sommarbaljal var ju lite skoj. Funkar det bra med guppys i den? Får fiskarna vara ifred för fåglar o liknande?
    Ja sommar baljan funkar kanon och fiskarna har fått varit i fred. Förra året hade jag Guppy räkor och ancistrus klar i den som föröka sig funka kanon.

    Brukar ha dunken i garaget på vintern men lite damm fisk i. Och när jag flytta ut den så hitta jag massa små räkor. Men då har jag bara frost fritt garage som den har stått i. Så många fiskar är tåligare än vad man tror

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...