Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ICC
    svarade
    Trevligt, mycket lek i dina akvarium. Ditt vatten faller fiskarna väl i smaken tror jag
    Den där sommarbaljal var ju lite skoj. Funkar det bra med guppys i den? Får fiskarna vara ifred för fåglar o liknande?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Måndag.. kommer hem scalarer lek . Flytta ut några Guppy till sommar baljan. Sen skulle jag mata lite fisk och min L015 Hanne har puttat ut romen varar att plocka upp.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så då fick mina L-O15 färdig att göra ett lek försök nu när dom fick gå själva i en burk. Hoppas på att domen klara sig.

    Som vanligt på mina kvällar så plockar jag rom från mina corydoras panda. Brukar alltid finnas rom i lekmoppen varje kväll men igår kvar blev det illa fall 30st korn.

    Och mina corydoras merlini VF. Lekte igen hoppas på att romen kläcks denna gången. Ca 35st korn

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kul! Jag väntar med spänning!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ja dom är munruvare. Vet inte så mycket mer om dom . Håller på att samla mer info om dom. Och har bara idag löst om deras miljö och hur det ska vara där dom trivs..

    Kommer mer info när jag vet mer hur dom är har bara gått i karet i en vecka men äter och är mer och mer framme


    ​​​jag beställde mig 2 ST till idag som kommer på tisdag

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Berätta gärna mer om dina ap barlowi! Är de munruvare? Funderar på sådana ibland.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ja jag har mycket igång hela tiden . Ja vet ej om det blir regnbågar ännu får se . Ska ta lite bilder så man ser vad som händer i min trädgård med damm och lite andra oldings projekt ute av fisk ..

    Men bjuder på lite mer bilder på lite fisk .

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Det är väl alldeles självklart att det är intressant, känner ju att du har så mycket på gång hela tiden, blir det regnbågar också?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Diskusen växer på bra fick flytta iveckan till ett 375 med inredning. Ska se om det funkar och mata på dom där med.


    Sen har jag skaffat mig som jag hoppas är ett par men lutar åt att det är 2st hannar. APISTOGRAMMA BARLOWI VF. Så jag får nog beställa mig 2st till. Måste ut och skaffa lite mer grenar och löv till karet med.


    Så börjar alla sommar projekt som att bygga ut dammen hemma så den blir djupare så fisken kan övervintra ute.
    ​​​sp kommer väl lite bilder på det med om det skulle vara intressant.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Så är det, men alltid lika kul när uppdateringarna kommer. Ser ut som dina smådiskus växt ordentligt.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Lite dålig med uppdateringar för min del i tråden då man har men är en hobby. Just nu är det mopperally

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Kan bara hålla med övriga om sällskapskaret!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Sällskapskaret är jättefint! Hur funkar discus och scalarer tillsammans?
    Jo det har funkat riktigt bra i detta akvarium
    ​​​​​​ blev mer sociala när dom gick med scalarer än utan. Men skulle behöva några till där i

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Sällskapskaret är jättefint! Hur funkar discus och scalarer tillsammans?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...