Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Har du någon plats kvar ? Tyckte du fyllt varje vägg rätt ordentligt
    Ja det finns en del plats kvar ännu har ju ett par små utrymmen kvar ännu. ..

    men får se vad det blir för roligt i dom



    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Kan medla att jag såg en att vägen som.kläckt av petricola. Mer lär det bara i morgon men var tyvärr inte å många ägg denna gången.


    Så plocka jag mer ägg av corydoras splendens ca 120st till.


    Sen fynda man akvarium igen. Detta med spontan köp är ju inte bra eller? 222 och 250liter med växter och annat tillbehör.
    Har du någon plats kvar ? Tyckte du fyllt varje vägg rätt ordentligt

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Kan medla att jag såg en att vägen som.kläckt av petricola. Mer lär det bara i morgon men var tyvärr inte å många ägg denna gången.


    Så plocka jag mer ägg av corydoras splendens ca 120st till.


    Sen fynda man akvarium igen. Detta med spontan köp är ju inte bra eller? 222 och 250liter med växter och annat tillbehör.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Kanske lite svårt att se på bilden men ägg från mina vildfångad synidontis petricola plockat idag 190917. Tänkte att vi skulle kunna följa dom ett tag får vi se om man lyckas med kläckning på dom.

    Ligger i dag i en glasslåda med syresten och catappa löv..

    Tänkte uppdatera så fort man ser skillnad på.äggen eller dom.är.kläckta

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ikväll har man kört på med vattenbyte och kollat i karen. ..

    Plockat rom ett och ett och klistrat upp i kläcka burken sluta räkna vid 100st Corydoras splendens..

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av stefant

    Japp, Corydoras splendens är det nuvarande vetenskapliga namnet, om man får tro Wikipedia.
    Ja stämmer bra . Skriver båda ifalla alla inte vet att dom bytt.

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    idag börjar man dage att plocka rom fårn min nya lekgrupp av corydoras splendens (Brochis splendens) riktigt roligt att dom leker så här snabbt..
    så snart får man nog fixa lite uppväxt burkar om man bar får till allt alla kläcks och växer upp. men det får nig bli efter min köks renovering.
    Japp, Corydoras splendens är det nuvarande vetenskapliga namnet, om man får tro Wikipedia.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag vid matning hos mina yngel av corydoras sterbi. Så kom det fram.en albino .

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Jättekul, många järn i elden

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    idag börjar man dage att plocka rom fårn min nya lekgrupp av corydoras splendens (Brochis splendens) riktigt roligt att dom leker så här snabbt..
    så snart får man nog fixa lite uppväxt burkar om man bar får till allt alla kläcks och växer upp. men det får nig bli efter min köks renovering.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    Ja det jag brukar använda är Biltemas gummifärg på spryburk.
    Kanon, tackar

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Tack för ett jättetrevlig lördag. Är fortfarande lite avundsjuk på dina otroligt fina diskusar och alla spännande corydoras. Karet är på plats men du, glömde ju fråga dig. Vad är det för svart färg du målar med som bakgrund, den som bara går att dra av sedan som plastfilm?
    Ja det jag brukar använda är Biltemas gummifärg på spryburk.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Tack för ett jättetrevlig lördag. Är fortfarande lite avundsjuk på dina otroligt fina diskusar och alla spännande corydoras. Karet är på plats men du, glömde ju fråga dig. Vad är det för svart färg du målar med som bakgrund, den som bara går att dra av sedan som plastfilm?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...