Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Varför får man suget att riva detta karet för.
    ​​​​man gillar ju att experimentera men skulle nästan vilja ha bort alla växter och köra med mer rötter/grenar istället. Men det tar imot att. Riva när det är balans i ett kar så det får mig vara ett tag till. Om inte kanske det är dags att fylla på eller byta ut någon fisk stället.

    ​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado

    Det är en fin samling att ha inne i huset. Va roligt. Hur gick det med dina gobbys förresten? Blev det yngel?
    Blev ett yngel

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    Min kar inne i huset är just nu .
    varför just dessa går inne har jag kanske inget bra svar på.

    540Liter Malawi alla egen uppfödd.. rolig att dra upp till nya lekgrupper
    10st Labeotropheus Trewavasae Chiofu f1
    10st Pseudotropheus sp. 'acei'
    10st Labidochromis sp. 'hongi'

    840Liter Detta är för mina skalare från början som ligger mig varmt. men sedan har det åk i lite mera fisk som jag tycker är fina.
    men detta kar kommer att göras om någon gång detta året.
    Diskus 15st
    Dantum scalarer 6st
    L014 4st
    L091 2st
    L147 8st
    Sturisoma aureum 2st
    Corydoras Eques 20st
    Colobiatetror 20st

    54Liters växtekar
    Räkor
    Det är en fin samling att ha inne i huset. Va roligt. Hur gick det med dina gobbys förresten? Blev det yngel?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Bjuder på en bild .
    nu har man lagt ner 2st grottor till mina L091 och nu är dom mera framme . Grymt snygg mal.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Här är mina små corydoras adolfoi. Men fundera på om jag skulle ta och köpa mig några till. Kommer bli riktigt snygga som vuxna sedan.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    igår kunde jag ej hålla mig så åkte en sväng till min nya favorit butik
    4st stiphodon sp. / undio blue fått flytta in i54 liters karet
    Som vanligt blev det lite mer än vad man tänkt sig så en ny grupp Corydoras adolfoi 10st så blir nästa odlings försök så nu går dom på tittväxt i garaget
    Vilka festliga typer!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Så häftiga de är!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    igår kunde jag ej hålla mig så åkte en sväng till min nya favorit butik
    4st stiphodon sp. / undio blue fått flytta in i54 liters karet
    Som vanligt blev det lite mer än vad man tänkt sig så en ny grupp Corydoras adolfoi 10st så blir nästa odlings försök så nu går dom på tittväxt i garaget

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Dina kar inne i huset. Vad har du där? Blir nyfiken på vilka fiskar av alla du har som du väljer att ha inne i huset
    Min kar inne i huset är just nu .
    varför just dessa går inne har jag kanske inget bra svar på.

    540Liter Malawi alla egen uppfödd.. rolig att dra upp till nya lekgrupper
    10st Labeotropheus Trewavasae Chiofu f1
    10st Pseudotropheus sp. 'acei'
    10st Labidochromis sp. 'hongi'

    840Liter Detta är för mina skalare från början som ligger mig varmt. men sedan har det åk i lite mera fisk som jag tycker är fina.
    men detta kar kommer att göras om någon gång detta året.
    Diskus 15st
    Dantum scalarer 6st
    L014 4st
    L091 2st
    L147 8st
    Sturisoma aureum 2st
    Corydoras Eques 20st
    Colobiatetror 20st

    54Liters växtekar
    Räkor

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Dina kar inne i huset. Vad har du där? Blir nyfiken på vilka fiskar av alla du har som du väljer att ha inne i huset

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Här har vi mitt Malawi kar inne på 540liter. Händer ej så mycket i detta just nu. Men rätt skönt att ha ett kar så man bara byter lite vatten i och det tuffa på för fullt ändå. Ännu är alla fiskar ungdjur så ett bar tag fortfarande innan det blir mer liva och färg i karet.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC

    Snyggt!
    Du är en mästare på att hitta snygga rötter...och inreda med dem som om de var skapta för dess position. Har sett i några av dina andra kar att du placerat rötter med känsla.
    Rötter är alltid svårt att hitta bra.
    ​​​​​Man tackar försöker så gott jag kan att planera rötter på ett bra sätt så man helst ej ser vart den börjar eller slutar.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Det lilla karet på 54liter jag starta tuggar på. Håller på att bekämpa lite alger. Men det är på god väg att försvinna . Och växter börjar sätta fart lite iallafall
    Snyggt!
    Du är en mästare på att hitta snygga rötter...och inreda med dem som om de var skapta för dess position. Har sett i några av dina andra kar att du placerat rötter med känsla.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Otroligt väl inrett, man får ju känslan av att det är ett stort kar. Vad skall du ha i detta lilla fina 54 liters då?
    Jo jag är nog nöjd med hur det ser ut när alla växter växer förfullt.

    Nu gå det lite oranga räkor som nog får gå kvar. Sedan får det bli någon liten fisk kanske Boraras micros
    ​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Otroligt väl inrett, man får ju känslan av att det är ett stort kar. Vad skall du ha i detta lilla fina 54 liters då?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...