Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Sitter ikväll framför detta kar det ända jag har kvar inne. Och försöker få energi att kunna ta tag i allt ute i garaget.


    Idag börja jag med att damuga hela golvet från allt grus och få ut dom trasiga karen
    Satte även ut 2kuber på annons som jag med tömmde idag så dom blir hämtade imorgon söndag.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Låter heltrist. men till slut orkar man inte deppa och kommer igen. håller tummarna för att du hittar ljuset i slutet av tunneln nu.
    Just nu är ljuset på tunneln ej i syn. Men hoppas väl att det kommer något som gör att man orkar komma vidare igen.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Jag tror du behöver denna: https://www.dustin.se/product/501090...ower-guard-sms

    Har den själv i mitt akvarierum. Varna via SMS när det är strömavbrott eller för kallt/varmt. Såg att du hade några eldragningar som kan vara utsatta.

    Har själv blivit varnad en gång då en ramp gjorde att jordfelsbrytaren löste ut. Sparade MASSA liv.
    Ja har lagt ljusramper på egen. Och min pump som driver alla luft står på egen så den går iallafall jordfelsbrytaren skulle lösa ut. Och sms får jag idag vid strömavbrott i hela huset och det kan rädda mycket

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Bara städa upp och komma igen.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Låter heltrist. men till slut orkar man inte deppa och kommer igen. håller tummarna för att du hittar ljuset i slutet av tunneln nu.

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Jag tror du behöver denna: https://www.dustin.se/product/501090...ower-guard-sms

    Har den själv i mitt akvarierum. Varna via SMS när det är strömavbrott eller för kallt/varmt. Såg att du hade några eldragningar som kan vara utsatta.

    Har själv blivit varnad en gång då en ramp gjorde att jordfelsbrytaren löste ut. Sparade MASSA liv.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det låter verkligen jobbigt. Beklagar.
    Ja blir mycket att städa. Har nog sand och glasbitar över hela golvet på 25 kvadratmeter. Och så vatten så klart. Lär ta ett tag innan man är på G igen

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det låter verkligen jobbigt. Beklagar.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Allt är inte en dans på rosor.

    Igår när jag kom in i garaget var det mörkt och massa vatten på golvet. 2st akvarium på 222liter hade botten gått ur . Så sand och glas i hela lokalen.

    Även. En frigolit låda med foder som stog nära var fylld med vatten så fallet foder var bara att kasta en ända sörja.

    Slog bara på strömern så allt gick igen. Då men som tur har jag ju lagt pumpen på annan central så fisken var det ingen fara med. gick ut och stängde dörren och låste. Så får se hur mycket man orkar ta tag i helgen.
    Senast redigerad av LAncer; 29 October 2021, 07:11.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Helt kanon ju Vore kul att om du filmade lite i karen också för det är intressant att kika på!
    Kommer att filma lite mer i karen framöver på min kanal på Youtube. Men även lägga upp bilder här när allt är på sin rätta plats

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Helt kanon ju Vore kul att om du filmade lite i karen också för det är intressant att kika på!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    fortfarande mycket kvar ännu efter sista ombyggnad. men iallafall uppstädat lite.. fattas fortfarande några kar men kommer med tiden. . Att det ska spåraur så här.. inte undrar på att man lever själv

    Senast redigerad av LAncer; 26 October 2021, 19:44.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nästa ställning in köpt. hämtad idag i Karlstad. Komplett med pumpar och allt. Stått hos dom ca 10år utan att ha använt den så allt ligger nytt inplastat och så . Riktigt roligt med en helt ny ställning till så jag kan byta ut en gammal.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Men lite yngel producerar jag iallafall här är ett gäng med F1 av Corydoras sp. green stripe

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Du håller dig sysselsatt . Kul!
    Ja det gör man allt . Men har ej hunnit så mycket som man vill ännu. Då det har kommit saker i mellan. Men hoppas på allt klart innan december iallafall

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...