Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Då har man kopplar in en rad av 3st . Blir riktigt grymt ljus för 40kr/karet

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Spännande att följa led-lösningen. Den ser bättre ut än de som de löder själv, med tanke på elsäkerheten.
    Ja det är många som ej tänker på vad det är för ip klass på grejor dom använder. Då det är vatten vi håller på med så är det riktigt viktigt att tänka på.

    Dessa led moduler är ip67 på och det räcker gått för att vara över akvarium. Så är det bara tänka på alla inkopplingar man gör så dom blir bra klassade med.

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Spännande att följa led-lösningen. Den ser bättre ut än de som de löder själv, med tanke på elsäkerheten.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Igår kom min nya led belysning till den nya ställningen.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    8st L340
    2st L075 (Peckoltia sabaji) 20cm
    1st L091(Leporacanthicus triactis) 20cm
    1st farlowella acus.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag var man och shoppa lite fisk i tibro. 2lådor hem med malar

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Då var man hemma snart igen. Hjälpt polaren att köra hem 9st 105liter kar med ställning och ett 375liter kar. Som ska vidare till en Annan person i Mariestad.

    Så har jag inhandlat lite slang. Nu är det bara färg eller bakgrund jag behöver till alla kar.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Okej. Det är ju inte kul att du har det tungt men jag uppskattar alltid att läsa om dina projekt. Trevlig helg!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ikväll är det jag och mitt glasborr som har lite att göra. Men tar bar 4st kar idag av 18st. Då jag måste inhandla lite slang imorgon för att koppla till avloppet.

    Så imorgon blir det en tur till Örebro. då jag ska hjälpa en annan akvarist att frakta hem en ställning med 105liter akvarium I och ett 375liter alltid roligt att hjälpa andra med att bygga upp.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Du är som en naturkraft! Jag fattar inte hur du orkar och hinner men är djupt imponerad!
    Ja du jag förstår ej heller hur jag orkar. Men detta med odling och akvarium och uppbyggnad är min tillflykt ställe i livet när det är tungt. För att slippa tänka på allt jobbigt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Du är som en naturkraft! Jag fattar inte hur du orkar och hinner men är djupt imponerad!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Då ställning redan kom fram ikväll så montera jag ihop den och drog lite luftledning. Men ska inhandla lite grejer på byggmax imorgon så jag kan ställa den precis där den ska vara.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Då var min nya ställning på väg hem till mig så helgen är ju räddad.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...