Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Hur känns det nu efter motgångarna? Har lusten återvänt?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Då var 3kar helt ner stängda och flyttats till ny ägare.. känns ändå lite skönt men några mindre akvarium ett tag . Men ändå kommer man nog att sakna alla större kar .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Missat dina problem, beklagar såklart, skönt att du verkar fått bukt med det och hyllan ser jättebra ut! Har lite funderingar kirng vad det är för LED-ljus du skrev om för ett tag sedan? Blev det bra?
    Ja den led belysning jag använder blir grymt bra över mina odlingkar med corydoras. Ska även montera denna led belysning på ett kar på som har höjd på 50cm. Få man se hur det funkar.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Missat dina problem, beklagar såklart, skönt att du verkar fått bukt med det och hyllan ser jättebra ut! Har lite funderingar kirng vad det är för LED-ljus du skrev om för ett tag sedan? Blev det bra?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt med några nya sorter!
    Alltid roligt med nytt. Fast det ej var något udda så är det alltid roligt att följe deras upp växt

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Detta blir det att jag hämtat
    har ju bara stått igång i ca 1 år. Såhär ju som nytt nästan.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så då har man tömt 3st 375liter och 2st 222L akvarium. På vatten då dessa ska få flytta till nya ägare. Så kommer dra ner på akvarium. Ett tag fram över och även på fisk. Då det blir som en lite paus då jag idag. Köpte mig en ställning och ett växt akvarium som ska hämtas i början av januari. Så hoppas då att man har lite bättre tänk och kan starta igång igen.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt med några nya sorter!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Allt med den nya ombyggnad är ännu ej klart hur det kommer att bli. Men har börjat att sälja av mycket fisk i garaget och även lite akvarium. För att dra ner lite ett tag för att ta få mera glädje i det hela. Så dumpa av 45st Golden i min nästan lokala butik idag och fick med mig lite nytt hem 2arter jag aldrig har hållt själv inget udda men än då kul att prova nytt .

    2st Guldsömcichlid (Aequidens rivulatus)
    4st Chokladcichlid (Hypselecara temporalis)
    15st Grön pansarmal (Corydoras splendens)

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Kvälls jobb. Ritat upp garaget och alla ställningar i skala 1:10. För om jag ska in handla en ny ställning måste man gör om en del. Då är detta sättet grymt bra för att kunna tänka sig hur det kan bli.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Mina problem i akvarierummet slutade efter att jag installerade ett kolfilter. Jag har själv monterat gardenakopplingar i detta:

    Vattenfilter | För 10"-filterhylsor | ust-m Emi | Jula
    Kolfilter | Aktivt kol | ust-m | Jula
    Jag har kollat på detta . Men blir nog att sätta dit ett sådant av någon modell. Så kanske det löser mina problem med i längden

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Mina problem i akvarierummet slutade efter att jag installerade ett kolfilter. Jag har själv monterat gardenakopplingar i detta:

    Vattenfilter | För 10"-filterhylsor | ust-m Emi | Jula
    Kolfilter | Aktivt kol | ust-m | Jula

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Börjar bli fullt med fisk i alla akvarium. Kanske får ha lite öppet hus en helg framöver . Så kanske några fiskar får simma till nya vatten .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Christer5
    Det som gäller är att du inte tar på dig för mycket och att du mår bra, det är viktigt tycker jag.
    Ja så är det ju alltid man ska tänka...

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    svarade
    Det som gäller är att du inte tar på dig för mycket och att du mår bra, det är viktigt tycker jag.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...