Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Får dela med mig av mina 2st chalceus erythrurus som växt på sig bra från att vara bara 5cm. Var ju 5st från början bara 2st kvar då alla andra har hitt något sätt att hoppa ur. Men ska nog köpa ett par till.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag åkte jag till bygghandel och köpte lite avloppsrör och lite Marksten för att kunna höja några ställningar..

    Så idag blev det ställning med räkor som fick sin nya plats och även igång körd med vatten och räkor.

    Så var det nästan ställning på tur men är jobbigt när man är själv att lyfta ner dom översta akvariumen. Så det ska jag försöka få hjälp med imorgon. Så kanske den kan koppla på plats med där den ska stå. Så borde den med vara igång runt nyår..

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Inte riktigt hitta all motivation ännu. Men det kommer ju snart ett nytt år hoppas på.mera motivation.

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Kul att se att du är igång igen.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Shoppa mig en lite goding idag med till mitt kar inne får vi se hur det funkar. Macrognathus siamensis

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu är båda poolerna fulla med Malawi. Så nu kan man snart börja om i garaget. Hoppas få det sista tömt innan nyår. Så man kan städa av golvet så det blir rent och snyggt igen.


    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ser bra ut med poolerna och rötter är ju aldrig fel, alltid kul med uppdateringar kring vad du sysslar med. Ha en trevlig jul och allt det där!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så då har jag fraktat bort lite fisk till en butik blev 3 lådor . Så det blir lättare för mig att tömma akvarium. Men fick med mig lite rötter hem iallafall

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag kom det hem 2st små pooler för att kunna förvara lite fisk inne i källaren då man måste riva dom sista 2 375liter karen och dess ställningar. Så detta får funka i några veckor. Ibc tanken är redan full med fisk scalarer och ett stort gäng med Synodontis petricola. .


    Sedan fick jag hem en led lampa som kan vara bra att ha. Ifall man får lust för nya projekt.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Christer5
    Du kanske skall göra det till en hobby med inte så många kar för att landa i en bättre tillvaro, att odla och sälja fisk är krävande och ställer stora krav.Du kan göra detta i en liten skala men som är rolig och lättare att hantera.
    Kommer bli mera hobby ut av det hela men känner jag mig själv blir det ändå i stor skala då jag måste ha något att fixa med. Men just nu är det skönt att dragit ner lite då mitt jobb tar väldigt mycket tid av mig och har gjort det det senaste året och har bara blivit mer och det är nog därför jag tappat allt med lust att ha akvarium . Men snart nytt år nya möjligheter.
    ​​​​​​
    ​​​​

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    svarade
    Du kanske skall göra det till en hobby med inte så många kar för att landa i en bättre tillvaro, att odla och sälja fisk är krävande och ställer stora krav.Du kan göra detta i en liten skala men som är rolig och lättare att hantera.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Hur känns det nu efter motgångarna? Har lusten återvänt?
    Tyvärr så har lusten ej kommit tillbaka ännu helt. Men jag försöker blicka framåt nu istället och hoppas på mer lust nästa år i hobbyn.

    Just nu håller jag på att riva ut massa akvarium och tömma på fisk. Just nu har jag bara 33 akvarie igång i garaget. Ska stänga ner 6st till innan nyår är det tänkt så jag får en stor öppen yta i mitten för att kunna planer för annat där .

    Men att gå från över 90 kar igång till 33 är ju en stor skillnad.. kan meddela att att vatten byte går fortare

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...