Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Christer5
    svarade
    Så fruktansvärt tungt för dig, har du egen brunn eller kommunalt vatten,vad kan ha hänt.Tänker på dig och hoppas att inte fler fiskar dör.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Livet som akvarist kan vara väldigt hårt tyvärr.
    ÖJust nu har jag haft en väldigt tung period inom akvaristiken.
    ​​​​​​Och nu på morgonen idag blev det ännu tyngre. Allla diskus ha simmar upp och ner och andas väldigt konstigt. Så bytte vatten och HB in med mer syresättinga av vattnet. Men var ej bättre nu till kvällen så Bytte vatten igen..


    ​​​fick byta eflera kar då mer fisk var konstig i andningen. Men ändå bytte jag vatten hela söndagen för att ska vara rent. Men det verkar ju ej funka längre hos mig i garaget på något sätt. Fick plocka bort 20st Malawi och även 30 L-malar så som L015 L147. Några scalarer och corydoras Green stripe.

    Har tagit vattenvärden ialla kar som och allt stämmer bra på dom och ser ej vad som blivit konstigt. På något sätt. Så ner vattenbyte och i med salt och hoppas på att det ej dör något mer tills imorgon.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så här blev nya ställning. Blir att borra alla kar framöver när jag får hem mina genomföringar så man får vänta på som ett tag. Så man har annat som måste gå före.

    Men i denna ställning nu går det.lite malar
    L-015
    L-147
    L-340
    L201.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Fint att se att du är igång igen! Heja dig!
    försöker iallafall komma igång igen. Men nu är svårt att hitta den där extra gnistan ännu men kommer väl förhoppningsvis.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ikväll så min små diskus mat iallafall. Blivit lite bättre färg på dom med. Men ännu är dom små

    ​jag har börjat att sortera ut lite mera gyppy som ej riktigt behåller den färg jag vill ha hoppas kunna få fram en stabil stam tillslut.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Fint att se att du är igång igen! Heja dig!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag kom det lite nytt till garaget i fisk väg. Som jag har kopplat in i sina ny kar. Alla är lite stressad så bättre bilder kommer.
    10st diskus
    18st caridina prl brilliant bees

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag blev det att sätta ihop ställning iallafall kännes rätt okej att Freja i garaget idag. Men blir ju att fixa filter hörn i dom nya karen och köpa hem genomföringar för att kunna borra dom fram över. När lusten faller på.

    bjuder på en bild på mina andra kull av Melanotaenia boesemani.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag tog jag men en tripp och åkte och kolla lite butiker och shoppa lite.

    Efter ett par timmar fick jag. Ett PM och frågan om jag var intresserad av en ställning i alu med 6st 90 liter kar med tillbehör. Och den stog bara 20min bort för jag var och shoppa annat. Så åkte för vi och kolla. Som ni känner mig nu så blev den köpt. Med mycket våld och knep så gick allt in i bilen

    Hoppas att detta gör så man får en gnista igen .
    Senast redigerad av LAncer; 01 November 2021, 16:53.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    I så stora anläggningar händer det ofta något. Viktigaste är att du inte skadat dig och att inte din fiskar dött. Prylar går att laga.

    Kämpa på!. Alla fiskar har en gång dött i min anläggning pga en AC. Ett fåtal helt unika som jag inte kunnat ersätta än. Satt och stirrade i månader innan jag kom igång igen.
    Ja så är det ju.

    Just nu på mitt jobb håller vi på med ett apparatskåp för att syra alla mina akvarium och även ha koll på temperaturen i rummet och i vissa kar är det tänkt. Sedan kommer även att vattenbyte styras igenom den. Så mycket är på G för att få allt funka smidigt.

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    I så stora anläggningar händer det ofta något. Viktigaste är att du inte skadat dig och att inte din fiskar dött. Prylar går att laga.

    Kämpa på!. Alla fiskar har en gång dött i min anläggning pga en AC. Ett fåtal helt unika som jag inte kunnat ersätta än. Satt och stirrade i månader innan jag kom igång igen.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Någon analys varför detta händ?
    Japp har hitta varför det hände. En fot till ställningen gick vika så då slog sig.

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    svarade
    Beklagar det som hänt,bra att du tar tag i det igen och hoppas att allt går bra.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Någon analys varför detta händ?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...