Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael Lindqvist
    Jag gillar dem låga karen. Vad har gått i karet med dryga 50% sand i?

    Jag är intresserad av att se ritningen. Om jag sedan kan övertala frugan att det är bra med fler kar det återstår att se. =)
    ja i det karet med mycket sand har det gått lite olika han som har grejat med det vill ha mer strömt vatten och gillar att exprement

    jag ska försöka få ihop lite ritningar

    Lämna en kommentar:


  • Mikael Lindqvist
    svarade
    Jag gillar dem låga karen. Vad har gått i karet med dryga 50% sand i?

    Jag är intresserad av att se ritningen. Om jag sedan kan övertala frugan att det är bra med fler kar det återstår att se. =)

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Fick ju med lite fisk i dom ställningar jag köpt som Lamprologus multifasciatus. Och lite mer kommer blodet ikväll . Ska försöka få upp en bild på ritningen av rummet jag ska ha allt i om det skulle vara intressant?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Dessa är dom.nya ställningar som kommer att få flytta hem.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Det låter ju som vi borde ha en zoopet träff hemma hos dig när du flyttat tillbaka alla kar till källaren. Förstår faktiskt inte hur du hinner med detta. För mig låter det ju som ett heltidsjobb. När jag har haft som mest har det liggat på 16-20 kar och då har ju nästan hela helgen gott åt till skötsel. Imponerad
    Kanske får bli en träff när allt är klart

    Ja det tar lite tid att fixa med alla kar. Men kommer bara ha ca ca 50 räkna jag på hemma sen .med alla kar. Så blir en del att fixa men ändå .

    Men på måndag ska man på års möte i Skövde Akvarieförening och även plocka med lite mer risk hem nu .

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Blir nog bra detta . Ska bar köpa in ett ytterfilter och en inner filter. Nu går det med 2st mindte innerfilter .så det får gå mågra dagar sen kommer fisken med hem.
    Det låter ju som vi borde ha en zoopet träff hemma hos dig när du flyttat tillbaka alla kar till källaren. Förstår faktiskt inte hur du hinner med detta. För mig låter det ju som ett heltidsjobb. När jag har haft som mest har det liggat på 16-20 kar och då har ju nästan hela helgen gott åt till skötsel. Imponerad

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Blir nog bra detta . Ska bar köpa in ett ytterfilter och en inner filter. Nu går det med 2st mindte innerfilter .så det får gå mågra dagar sen kommer fisken med hem.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    Jätte tråkigt. Men roligt så länge det funka. Men bara ta ny tag och köra på.. och förbättra allt ännu mera och så allt blir snyggt och lätt att underhålla.

    Kan meddela att jag just idag ser 3st kampfisk yngel. .
    Det kan jag tänka mig att det blir!
    Vad roligt med ynglen.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ikväll hämta jag hem ett .125*55*55 alu kar med byn slimline som jag ska försöka få igång så jag kan plocka hem mina troffar.


    Var även ikväll i väg till Örebro och hämta lite Guppy som jag hade beställt sen tidigare .vita toxido par.

    Kommer nog även 4st diskus till hem som jag ska få med när jag köper dom nya ställningarn.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Vad tråkigt. Men ändå bra att du har plats för en del av det hemma.
    Jätte tråkigt. Men roligt så länge det funka. Men bara ta ny tag och köra på.. och förbättra allt ännu mera och så allt blir snyggt och lätt att underhålla.

    Kan meddela att jag just idag ser 3st kampfisk yngel. .

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Vad tråkigt. Men ändå bra att du har plats för en del av det hemma.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Borta bra men hemma bäst!
    ja det stämmer nog bra det ska säga upp lokalen i veckan

    så nu blir det hög varav att sälja av massa fiskar och börja i ritnings programmet så man får mått på alla ställningar.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Borta bra men hemma bäst!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Lite bilder nu när man tänker för fullt hur allt ska bli.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Man tackar för alla stöd och idéer.

    Jag har rita på att få in 12st .90 liters. 6st 200litets . 2st 375liters. 2st 130liters 2st 60 liters .12st 70liters i detta rummet. Sen kommer det bli en snygg ställning utanför med 12st 70liters .. så får

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...