Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Får börja i mitt nya gubbhörna där jag spenderar mycket tid och läser era trådar och av njuter något gott att dricka .

    lite info om dessa akvarium
    Till vänster
    540liter
    Labidochromis caeruleus
    metriaclima sp."zebra long pelvic" f1
    Cyrtocara moorii

    Till höger
    375liter
    Chindongo saulosi
    Labeotropheus Trewavasae Chiofu vf

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Kul LAncer
    står bara stum av förundran och tittar på. Och det nya rummet skall vara plus dina nuvarande 43.....heltidsarbetande tvåbarnspappa , imponerande. Gissar att jag såg din kompis akvarie rum på en filmsnutt på någon grupp på fb, lika snyggt och prydligt som dina rum.
    Och du, även om du inte tycker det sker mycket i dina projekt så är det mer än hos oss andra, bildbomba oss.... skulle gärna se mer foton från ditt diskus kar, de måste ju växt rätt bra nu de små.
    Håller helt med om malawi, det behövs verkligen lite seriös odling där igen, mycket blecket på den marknaden.
    tror egentligen att du skulle kunna försörja en stor del av Sverige med din fisk om du slog in på den banan på heltid. Här i väster försvinner Stork zoo med hela sin uppfödning och Kent i Nol säger också att han skall sluta.
    Kanske skulle du ta över nol Du har ju både energin och kunskapen .
    Dröm på, men fler bilder
    jag tackar för dom orden

    ja du det nya rummet räknar jag med 56st kar sen kanske det blir ca 10st kvar inne sen ska ju hinna med alla kar och kunna njuta lite med.
    ska försöka mig på och bildbomba lite på mina Fina/Fula Odlingskar :P

    Ja skulle vara roligt att kunna föra ut sina fina fiskar i sverige.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Kul LAncer
    står bara stum av förundran och tittar på. Och det nya rummet skall vara plus dina nuvarande 43.....heltidsarbetande tvåbarnspappa , imponerande. Gissar att jag såg din kompis akvarie rum på en filmsnutt på någon grupp på fb, lika snyggt och prydligt som dina rum.
    Och du, även om du inte tycker det sker mycket i dina projekt så är det mer än hos oss andra, bildbomba oss.... skulle gärna se mer foton från ditt diskus kar, de måste ju växt rätt bra nu de små.
    Håller helt med om malawi, det behövs verkligen lite seriös odling där igen, mycket blecket på den marknaden.
    tror egentligen att du skulle kunna försörja en stor del av Sverige med din fisk om du slog in på den banan på heltid. Här i väster försvinner Stork zoo med hela sin uppfödning och Kent i Nol säger också att han skall sluta.
    Kanske skulle du ta över nol Du har ju både energin och kunskapen .
    Dröm på, men fler bilder

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Driver du försäljning eller vad gör du med alla yngel?
    byter in en del på Zoobutiker och säljer lite med . men mest för att det är roligt att lyckas med att få yngel på någon art sedan få dom växa upp.

    just nu är det lite Malawi projekt då jag tycker det finns mycket på marknaden som ej håller bra standard längre tyvärr. just nu odlar jag för att få fram bra kvalité

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Driver du försäljning eller vad gör du med alla yngel?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ja här händer det tyvärr inte jätte mycket matar på och byter vatten här hemma. har varit mycket jobb det sista .

    Men nu är man igång igen har hjälpt en vän några helger och kvällar och bygga upp hans akvarierum. så han har fått igång 21st kar . som även dom drivs med luft.

    I Fiskväg så rullar det på haft lek igen på mina VF Apistograma barlowi och har även införskaffat mig svarta fjärilsciklider.
    Mina L-015 har nu sluata leka efter konstant lek i 4 månader har blivit några små ca 40st

    Så går man i tankar/drömmar om mer akvarium har idag igång 43st. då man saknar lite större kar då man börjat köra en del Malawi igen.
    så har skissat på en yta jag har att till gå lite men det är mycket till om det ska gå i lås men man kan ju alltid drömma eller?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    En riktigt lång dag blev det igår men en tur till Uppsala för sälja lite fisk på auktionen. Roligt att se lite nya ansikten och se vad som gick sälja och sprida fisk och kunskap vidare. ..

    hitta lite nytt med hem .
    2st böcker till min blivande fiskbiblotek
    Limia vittata (cubalimia)
    L181
    metriaclima sp."zebra long pelvic" f1

    Så får tacka #uppsalaakvarieförening

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Just nu håller jag på att rensa och utrota andmat jag gått in i några akvarium. Sedan blocka ut och sälja av en del guppy stammar. Då jag saknar alla mina olika Malawi cikliderna sedan jag sålde av allt från lokalen. Men börjar sakta men säkert bygga upp med lite mer Malawi som man brinner för



    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ja det börjar bli bra .

    Så vad ska det gå för Malawi i 540 . Förslag?
    sen måste jag hitta en massa sten till det.

    I 375an går det just nu
    3+5 chindongo saulosi
    2+4 labeotropheus trewavasae chiofu.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Det tar sig

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Lite bakgrund moterad

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Trevligt trevligt

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Har inte hänt så mycket på sista bara vatten byte och nytt ut min menbranluftpump liten en sidokanalsfläkt med mer klös.

    Var även igår och hämta hem lita avelsdjur av Golfen och Marigold . Riktigt bra färg på dessas Golden kunde jag inte låta bli så alla fick följa med hem 32st


    Så har jag fixa en rum till för två akvarium 540L och 375L som ska bli snygga så man kan sitta och kolla och njuta . Men i ett blir det iallafall Malawi . Det andra vet jag ej ännu.
    ​​​​​​Jag limma filter fickor på dom idag och beställde hem btn Slim till dom
    ​​​​

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så var det dag på lördag för Örebro Akvarieauktion. Så imorgon blir det att plocka fram alla måsar och syrgastuben. Så man kan börja packa fisk på lördag morgon. Ca 90påsar att packa . Sen ska man se vad man gör för spontan inköpa.

    Någon här som.ska dit?


    Hände även en lite grej igår kväll/natt
    ​​​​​​Hörde hur det börjar låta illa i fiskrumet utav luftpumpen. Skruvar i sär och ett manbran har gått . Så bara att byta. Tur man har extra ligger hemma

    ​​Sen även lekt av lite Danio rerio. Blir några små av dom

    Ännu roligare en kull till på mina Callochromis pleurospilus

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...