Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Så då har man börjat med att rensa bort massa gammal skit som man sparat på genom åren. detta är en före bild hur det såg ut. kommer flytta alla mina rekondsaker till annat Garage och detta kommer hålla alla mina akvarium istället för min källare är det tänkt

    mycket som sak fixas med innan man kan flytta akvarium
    Gipsa tak
    Monterar en ytterdörr

    Borra för brunn
    fixa in vatten
    Värme
    Målning av golv
    Bygga nya ställningar
    Automatiskt vattenbyte

    Men allt detta kommer ta lite tid att bygga upp då man jobbar som vanligt för mycket och sedan har man ju 2 barn man lägger mycket tid på. Hoppas på det så klart Akvarium garage till vintern ..





    Men förövrigt i min källare leks det i många akvarium och fisken frodas.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så fina!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Peckoltia sp. 'L015'

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    xx

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Lek i min 250liter burk.

    4par scalarer med rom/yngel
    1par apistogramma borlowi med ägg

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    https://youtu.be/akaJOwD0F6Y

    Tömning av L147 grotta. Blev några flera denna gången.
    Kul. Grattis

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade


    Tömning av L147 grotta. Blev några flera denna gången.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Snygga malawi

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Får någon dag sedan tömde jag en Grotta Med L147 malar och idag står hannen med en ny klump i grottan. riktigt roligt när man lyckas ibland

    ja vad mer händer i källaren inte jätte mycket Alla Malawi leker ju u vanlig ordning och yngel växer på av alla arter jag har.
    Corydoras odlingen ligger lite på Is då jag har haft dåligt med med tid för att plocka rom men blir allt några små ändå i karen .

    håller även på att kolla hur jag ska bygga upp det nya och köper in lite grejor och så varje månad så jag har har allt när jag dar igång förhoppningsvis
    det första som ska fixa är gipsa tak och måla sedan blir det att bilagolv så jag får in avlopp och vatten och det är ju en del jobb. sen måste det införskaffas en luftvärmepump. så ligger ju lite i framtiden så kommer ta lite tid att bygga upp men jag är nu bestämd att lösa det

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Helt ok. Men visst är det ett varmare ljus i bild två. Men som sagt man får väga in flera faktorer. Och så är ju smaken olika

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Det är en del skillnad. Lite svagare ljus just nu men ändå väldigt snyggt ljus.

    Första bilden är med nya led

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ser bra ut, men det hade ju varit roligt och se före och efter.... gissar ju att man inte det någon skillnad direkt.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...