Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Jenny_E
    Haha, spontanköpa akvarium har jag nog aldrig lyckats med.
    Jo det har jag gjort ett par gånger..

    Men åkte för att köpa malarna men fick sånt erbjude så karet fick följa med .

    ​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • Jenny_E
    svarade
    Haha, spontanköpa akvarium har jag nog aldrig lyckats med.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Dagens spontan inköp

    ​​​​​​Akvastabil 180liter med möbel
    fx6
    L-015 2st
    L-106 3st
    Rötter
    Och grottor.
    Förstår dig, du behövde verkligen ett akvarium till.
    jag roade mig med att hjälpa en kopia att flytta ett 720 idag. Finns alltid något man kan syssla med....

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Dagens spontan inköp

    ​​​​​​Akvastabil 180liter med möbel
    fx6
    L-015 2st
    L-106 3st
    Rötter
    Och grottor.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    Jag brukar plocka romen och kläcka den i separat . Men ibland får en del rom sitta kvar finns det lite att gömma sig i så brukar några klara sig och att dom vuxna är matade.
    Tänkte ju föra ett försök nu till hösten, iallafall med vf goldstripe , men kanske också med sterbai och panda. Vi får väl se....

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Kul. Hör gör du när du föder upp coridoras , tar du hand om rommen eller kan den vara kvar med förldrafisken.
    Jag brukar plocka romen och kläcka den i separat . Men ibland får en del rom sitta kvar finns det lite att gömma sig i så brukar några klara sig och att dom vuxna är matade.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Kul. Hör gör du när du föder upp coridoras , tar du hand om rommen eller kan den vara kvar med förldrafisken.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Igår var man iväg och kolla på fisken som jag hade beställt. Och ska hämta hem dom på lördag . Och i brevlådan låg ett ett gäng med nya grottor.

    Och mina corydoras reticulatus VF lekte lite få se om det är kvar någon rom ikväll..

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Ja det där känner man ju igen.....några akvarium har jag allt ståenade men sedan begränsade jag ytan till endast ett av skåpen under akvariet samt två små plastbackar i lokalen. Det är svårt men behövs. Utsortering ....
    Ja det behövs men ändå har jag rensat ett par gånger. Och blir lika mycket varje gång ..

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Igår städa man ibland alla överblivet . Känns bara som att det ökar med grejor men kanske är bra att ha?? Ja eller får nog göra mig av med lite .
    Ja det där känner man ju igen.....några akvarium har jag allt ståenade men sedan begränsade jag ytan till endast ett av skåpen under akvariet samt två små plastbackar i lokalen. Det är svårt men behövs. Utsortering ....

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Igår städa man ibland alla överblivet . Känns bara som att det ökar med grejor men kanske är bra att ha?? Ja eller får nog göra mig av med lite .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad fina! Hur stora är de nu (discusarna alltså)?
    Svårt att uppskatta men över 10cm

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad fina! Hur stora är de nu (discusarna alltså)?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...