"Vattensamlingen"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ApeviaX
    svarade
    Så har vi frisimmare åter igen. Dessa blev frisimmare sent igår kväll.

    Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,3 KB
ID: 2155198

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    "Vattensamlingen"

    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Det var ingen dålig kaka heller, ser bra ut för yngelproduktionen
    Ja det är kanonkul


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    "Vattensamlingen"

    Ursprungligen postat av KJE
    Vad är det där gråaktiga strecket som går från botten och upp förbi roten, syresten?
    Det är ett resultat av lathet igår. Ett gammalt streck av kalk, det hade runnit över lite vatten när detta kar stod hos mina föräldrar. De hade egen brunn på landet med rätt kalkrikt vatten


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av ApeviaX
    Då har man pysslat lite med VB, check hos medicinerade endlers & molly som nu även fått lite "sallad" samt tagit hand om Archocentrus multispinosus honan med sin fina kaka


    [ATTACH=CONFIG]65859[/ATTACH]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det var ingen dålig kaka heller, ser bra ut för yngelproduktionen

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av ApeviaX
    Då har man pysslat lite med VB, check hos medicinerade endlers & molly som nu även fått lite "sallad" samt tagit hand om Archocentrus multispinosus honan med sin fina kaka


    [ATTACH=CONFIG]65859[/ATTACH]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vad är det där gråaktiga strecket som går från botten och upp förbi roten, syresten?

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    "Vattensamlingen"

    Då har man pysslat lite med VB, check hos medicinerade endlers & molly som nu även fått lite "sallad" samt tagit hand om Archocentrus multispinosus honan med sin fina kaka


    Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 200,0 KB
ID: 2155044


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Senast redigerad av ApeviaX; 04 December 2013, 19:57.

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Nu lunch, sen blir det pyssel i akvarierummet, bl.a. ska ny artemiakläckning fixas, den förra omgången tog slut nu
    I glappet som blir får de smaska på Mikrovit.

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    "Vattensamlingen"

    Tackar Anders, o kul med lite action här
    Jag får säga åt de o bli arga så ögena blir röda så får du skaffa via mig


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    "Vattensamlingen"

    Tjo Mats, kul med finbesök i tråden
    Nej du, detta kar är ett snabbt hophafsat kar med bare-bottom sånär som på den mangroverot romkakan satt på... Men mulm är på G i ett försökskar där löv och lite mojs från huvudkaret ska få bistå på en precis sandtäkt botten.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Jäklar vad jag diggar din avatar, sådana ska jag ha någon gång! Fast med röda ögon...

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    "Vattensamlingen"

    Matat med "pulver", artemianauplier & lite Cyclops... Håller tummarna att detta och VB som gjordes kan vara till nytta.

    Förstår dock ej den taskiga överlevnadsgraden av mina artemia, det är bra kvalité, har en polare som kör samma i sin lokal där han odlar massor Malawi & Tanganyika mm.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Härligt med lite action, Ape. Nu skall ynglen kunna äta sig riktigt ordentligt feta av alla micro-organismer du har i den frodiga mulmen vid botten... för sådant finns väl..?

    Sedan kan du - om inte nykläckt artemia och annat finns till hands - smula och finfördela lite fryst artemia och annan "mix", som du har i frysen, rätt ner i vattnet.
    Just nu äter mina "efter en dag utkomna frisimmande gracilis-yngel" just sådan mat!

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    "Vattensamlingen"

    Jaha, då ska vi se, då är de små liven ca: 1,5 veckor gamla sedan kläckning, de växer om än inte så fort... Dessutom börjar den oundvikliga "trilla av pinn" fasen nu tror jag tyvärr. En del börjar bli lite segare och jag har sett 2 av de små som har kolat... Undrar vad detta beror på? Vattnet med filtrering och byten har sköts mkt noga, så även utfodring...

    Är de för dåliga på att få i sig själva födan månne tro?
    Kan tycka att avkastningen artemianauplier är lite halvdant liksom även deras lverlevnad i kläckningsanordningen...

    Några tips här? I så fall gärna konstruktiva tips utöver att öka till större kar och mer vattenvolym, det är redan på G för nästa kull som nu är på G i form av splittas romkaka storlek XL


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    "Vattensamlingen"

    Härligt 👍😄


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av ApeviaX
    För att citera Mats "Beliv jo me" jag minns att du gillar de små liven
    Så du är top if mind, när (inte om) det finns ett gäng leveransklara rackare


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det låter bra det

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...