"Vattensamlingen"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ApeviaX
    svarade
    Sådär, då var vattenbyten gjorda i samtliga 4 kar, rutorna skrapade och PMDD samt EC ipytsat.

    Fortsättning med bakrgunden till 167L tangakaret som är på G kan inte göras mkt mer än att finslipas på i form samt "smala" till. Detta då silikon är slut sedan igår kväll och pigment är på G på posten.

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    En till synes underbar lördag spenderas framför Zoopet i tillfrisknandet från de dagar som varit med niagarafall i både ögon och näsa, nysattacker och diverse svullna ögon mm. Idag kan jag dock nästan andas, nästan sluppit näsans knöl och jag kan se. Nedan ser ni min nuvarande aktivitet...

    Klicka på bilden för större version

Namn: Lördag.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,8 KB
ID: 2144743

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Gôtt!
    Som Pia säger; tråden skall följas!
    Tummen upp för det

    BTW, Mats nu är det dags att börja gagga inredning snart. Jag ska slänga in ett foto av min tangabakgrund här strax så får du se vad jag pysslar med.
    Hade även (som jag skrev i tangatråden Nystart Tanganyika 167 L hallkar #21) tänkt skapa lite klippblock som ansluter mot bakgrunden där jag sedan kan addera med riktig sten för att ge sessorna mkt fina små håligheter att bosätta sig i och starta koloni.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Gôtt!
    Som Pia säger; tråden skall följas!

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Trevligt , tråden skall följas
    Kul
    Jag sitter ju som du vet klistrad framför just "Tvättstugan" & Akvariestugan, sedan följer jag fler mindre separerade trådar med givetvis, men det är så go stämning i era långa mystrådar

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Trevligt , tråden skall följas

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    startade ett ämne "Vattensamlingen"

    "Vattensamlingen"

    Jaha ja, då har man ju flyttat, så även mina kar.
    Inredningen är inte på något sätt optimal efter flytten, åtminstone inte estetiskt, men för fiskens skull är den okej.
    Detta bevisligen då mina Archocentrus nu har lekt 2 gånger inom loppet av knappa månaden.

    Tänkte i denna tråd nu samla info. om mina kar, vad som sker med de och vad som komma skall. Nog för att det kan bli ett par turer fram och tillbaka med olika kar och därmed finns en liten risk för er som vill följa det hela att det blir "rörigt" att gå ihop till en tråd.

    Men faktum är att både Mats Akvariestugan & Pia's "Tvättstugan" funkar mkt bra, jag tycker själv det är behagligt att följa flera kar och dess utveckling i en samlad tråd, man slipper leta runt efter olika trådar etc. Så jag följer det exemplet och börjar nu med att hålla mig till 1 tråd (blir 2 som parallellkörs ett tag då jag för en stund till vill separera "Nystart Tanganyika 167 L hallkar", bara för att låta projektets början bli lite mer enkel...)

    Nedan finns länkar till tidigare trådar och de kar av de berörda som faktiskt är igång med "samma" setup:

    180 l sa
    "Nystart Tanganyika 167 L hallkar"
    54 Liter snäcklekare?
    Dennerle 20 liters nano med räkor
    "Rädda" lite Archocentrus yngel
    Senast redigerad av ApeviaX; 12 December 2012, 10:29.
Arbetssätt...