Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Tack alla.

    Ursprungligen postat av jozi81
    Grymt Einarsson!! Imponerande kvalitet på hela bygget!!
    Haha ja det får man väl svar på när man väl sätter igång skiten hur bra det funkar. Jag har fått avrinnignsboxen nu dock så sista pusselbiten ska limmas på plats.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Spook
      • March 2015
      • 39

      Det kan inte bli annat än succé, snyggt gjort.

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Riktigt snyggt, inredning i min smak
        Känns ju stort att få ditt godkännande då du är gudinna var det gäller den typen av inredning. :-)
        350L Diskus

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Där kommer den sitta, får torka tills imorgon så fyller jag upp resten. Borde hålla tätt när man bara pressar dig den rakt på sådär med en tjock list silikon runt hela kanten.

          Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1431543602091.jpg
Visningar: 1
Storlek: 179,0 KB
ID: 2171563

          Fotat med en potatis, såklart.
          Senast redigerad av Einarsson; 13 May 2015, 21:07.
          350L Diskus

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Du har verkligen hittat två praktexemplar av rötter som kommer att bli hur fina som helst när de väl vill ligga på botten.

            Jag antar att du har tänkt att "stänga hörnen" med Vallis? En sådan sak som man bör tänka på när man kör utan bakgrund, som jag alltid gjort

            Dessutom vore det inte fel om du skaffade en längre smal rot som gick på diagonalen mellan de två "rot öar" du har nu. Blicken på betraktaren kommer hela tiden ligga i mitten, mellan de två stora rötterna om du inte har något som leder blicken "lite snett".

            Ett intressant projekt att följa, särskilt det här med sumpen, ligger lite i linje med mina eventuella framtidsplaner...
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Ursprungligen postat av c90368
              Du har verkligen hittat två praktexemplar av rötter som kommer att bli hur fina som helst när de väl vill ligga på botten.

              Jag antar att du har tänkt att "stänga hörnen" med Vallis? En sådan sak som man bör tänka på när man kör utan bakgrund, som jag alltid gjort

              Dessutom vore det inte fel om du skaffade en längre smal rot som gick på diagonalen mellan de två "rot öar" du har nu. Blicken på betraktaren kommer hela tiden ligga i mitten, mellan de två stora rötterna om du inte har något som leder blicken "lite snett".

              Ett intressant projekt att följa, särskilt det här med sumpen, ligger lite i linje med mina eventuella framtidsplaner...
              Ja hela bakkanten och sidan från vänsterkanten nästan hela vägen till höger kommer vara en hel del vallis är tanken. Så man kommer nog inte se så mycket av baksidan. Får nog inte plats med mer rötter dock, men det kommer bli en annan känsla sen när det är växter i också, får se hur det blir!

              Och sen för att inte folk ska tro att jag fått tag i några stora magirötter så kan jag avslöja att totalt är det 7 st individuella rötter i karet, 2 st mangroove och resten redmoor.

              Roligt dock att jag fyllde det till hälften för några dagar sen, stillastående vatten för ingen pump är igång, me ndet vattnet är så jäkla tefärgat nu att man knappt kan se baksidan av karet. Svartvatten deluxe.
              350L Diskus

              Kommentar

              • Faltaren
                • July 2005
                • 1453

                Snyggt 😀
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Fan jag sitter här och är nästan tårögd nu. Fyllde upp vattnet till avrinningsboxens kant, inga läckor in i boxen alls (den måste hålla tätt, annars kommer det skickas ner väääldigt mycket vatten i sumpen om det blir strömavbrott, mer än vad den antagligen orkar ta upp, så det blir nog lite blött då, men den ska ju hålla tätt så.)

                  Hur som helst, jag startar pumpen, moment of truth, vattnet pissar in i avrinningsboxen, nivån ökar snabbt i 2-3 sekunder, sen när nivån når precis den sista nödavrinningen så säger det ett rejält SLURP, vattnet sticker på 1-2 sekunder ner igen och lägger sig precis över det primära hävert-röret och systemet blir direkt knäpptyst och därifrån tickar det PRECIS SOM JAG HAR TÄNKT. Fyfan vilken underbar käsnla när man startar skiten man jobbat på i typ 3-4 veckor och det bara funkar, KLOCKRENT, nästan över förväntningarna. Vilken jävla lättnad.

                  EDIT: Tyvärr kan jag inte filma det nu då det är sånt extremt solljus ute så det b lir bara reflektioner så man ser ingenting. Ni hade gillat vattenfärgne som den är nu dock, svart som kaffe. : p
                  Senast redigerad av Einarsson; 14 May 2015, 10:09.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Nu blev jag lite avis, är för feg för sump men vill verkligen ha
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Ursprungligen postat av HWH
                      Nu blev jag lite avis, är för feg för sump men vill verkligen ha
                      Jag var också feg innan, men det är för det är så mycket man måste lära sig innan man kommer igång.

                      Men ingen kommer ihåg en fegis. ;D
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Jag tror att jag ska ta och försöka sätta mej in i hur en sump fungerar. Det börjar faktiskt kännas lite intressant

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          Jag tror att jag ska ta och försöka sätta mej in i hur en sump fungerar. Det börjar faktiskt kännas lite intressant
                          Build the world famous "Bean Animal" silent and fail-safe aquarium overflow system. No noise, no adjustment, no floods. A truly set and forget setup that makes the Durso and Stockman style of standpipes obsolete! Build your own today!


                          The Herbie method can quiet down your aquarium drain and eliminate microbubbles. The guide includes helpful diagrams and explains each component.


                          Typ allt du behöver veta om hur man drar rören.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Själv ufnder jag lite på nu hur jag ska rikta utblåset innan jag limmar fast den vinkeln...
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Ska verkligen sätta mig in i det då det hade varit en riktigt bra lösning för ett av våra kar
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                http://www.beananimal.com/projects/s...ow-system.aspx

                                The Herbie method can quiet down your aquarium drain and eliminate microbubbles. The guide includes helpful diagrams and explains each component.


                                Typ allt du behöver veta om hur man drar rören.
                                Bokmärkt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...