Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Petworld.se hade mycket växter okcså, de är rättt dyra där med dock, men de hade iaf olika storlekar på växterna så man vetr lite mer vad man får, samt att man kasnke vill ha en jätteormbunke etc någonstans, sllippa vänta 3 år påatt en liten ska växa til lsig.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Satan i gatan vad dyrt det är med akvarieväxter.

      EDIT: Beställde Vallis Nana, Vallis Americana natans, microsorum pteropus, 5 av varje. Det lär räcka. :-) och kanske bli lite över..
      Senast redigerad av Einarsson; 10 May 2015, 18:40.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        Ja grymt dyrt. Det är ju inte säkert att de klara sig när man köper och stoppar i karet. Jag har köpt en del privat och det är mycket billigare.
        Senast redigerad av Webo; 11 May 2015, 00:06.
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Här har det hänt grejer! Och snyggt blir det också

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Mitt K1-material har kommit från Spook nu. Stort tack! Jag har hivat i skiten i sumpen och kört igång luftpump och streamer så att det får ligga där, som jag fattat det tar det lite tid innan det blir lite tyngre och därmed sjunker lättare, nu ligger det mesta och flyter på ytan. : )=
            350L Diskus

            Kommentar

            • Spook
              • March 2015
              • 39

              Sjunker gör det nog aldrig men det blir nästan lika tungt som vatten och börjar åka runt på ett snyggt sätt.


              Skickat från min iPhone med Tapatalk

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Ursprungligen postat av Spook
                Sjunker gör det nog aldrig men det blir nästan lika tungt som vatten och börjar åka runt på ett snyggt sätt.


                Skickat från min iPhone med Tapatalk
                Exakt. Det är det man nog får vänta några veckor på. Kan vara världens mest b ortskämda refiguum nu dock som får en dennerle scaperstank-lampa.

                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                350L Diskus

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Inredningsvideo filmad med en potatis, men vet att ni gillar sånna.

                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                  Har gjort en hardscape nu, har fyllt karet till hälften typ för att få rötterna att blöta sig ordentlgit igen och vilja sjunka självmant. En del stora stenar som ligger ovanpå rötterna ska egentligen ligga på botten på olika ställen.

                  Men min första känsla är att jag är sinnesjukt nöjd, har aldrig varit i närheten av att göra en hardscape såhär bra. Svårt att förlora men man får känslan av att allting hänger ihop och att det inte är "konstruerat", tycker jag får en ganska naturlig känsla ändå.

                  Blir sjukt intressant sen att se hur det blir med växter, vallis i bakgrunden, vallis nana runt rotpartierna och sen ormbunkar ovanpå i "mitten" på de stora klumparna som rötterna lixom spretar sig ifrån, om ni fattar vad jag menar, så det blir sen ungefär som två öar som ormbunkarna växer på. Ser det inte helt framför mig än men jag hoppas det kommer bli bra.

                  Hur som helst, som sagt, så är jag för stunden iaf, jävligt nöjd med hardscapen, den blev skitbra såhär, tycker jag, iaf.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Inredningsvideo filmad med en potatis, men vet att ni gillar sånna.

                    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                    Har gjort en hardscape nu, har fyllt karet till hälften typ för att få rötterna att blöta sig ordentlgit igen och vilja sjunka självmant. En del stora stenar som ligger ovanpå rötterna ska egentligen ligga på botten på olika ställen.

                    Men min första känsla är att jag är sinnesjukt nöjd, har aldrig varit i närheten av att göra en hardscape såhär bra. Svårt att förlora men man får känslan av att allting hänger ihop och att det inte är "konstruerat", tycker jag får en ganska naturlig känsla ändå.

                    Blir sjukt intressant sen att se hur det blir med växter, vallis i bakgrunden, vallis nana runt rotpartierna och sen ormbunkar ovanpå i "mitten" på de stora klumparna som rötterna lixom spretar sig ifrån, om ni fattar vad jag menar, så det blir sen ungefär som två öar som ormbunkarna växer på. Ser det inte helt framför mig än men jag hoppas det kommer bli bra.

                    Hur som helst, som sagt, så är jag för stunden iaf, jävligt nöjd med hardscapen, den blev skitbra såhär, tycker jag, iaf.
                    Snyggt. Du har säkert skrivit det tidigare men vad tänker du dig för fisk i karet?
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Webo
                      • August 2014
                      • 1968

                      Riktigt snyggt så inte konstigt du är stolt över den hardscape. Ska bli roligt att se de "dyra" växterna också i. Hoppas rötterna kommer att bli så tunga att de klara av att ligga på bottnen själv. Mina stora rötter fick jag skruva en 60x30 cm kakel platta under varje för att kunna lägga gruset ovan på så de skulle stanna nere :-) Jag kan säga att det var inte lätt att få ner dem utan plattan på men ännu svårare med plattan. Kom nog några mindre trevliga ord lite då och då när jag höll på...
                      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                        Snyggt. Du har säkert skrivit det tidigare men vad tänker du dig för fisk i karet?
                        Några tetror av något slag eventuellt, corydoras, några ciklider av mindre än diskus-sort, och eventuellt mian VFdiskusar.

                        Ursprungligen postat av Webo
                        Riktigt snyggt så inte konstigt du är stolt över den hardscape. Ska bli roligt att se de "dyra" växterna också i. Hoppas rötterna kommer att bli så tunga att de klara av att ligga på bottnen själv. Mina stora rötter fick jag skruva en 60x30 cm kakel platta under varje för att kunna lägga gruset ovan på så de skulle stanna nere :-) Jag kan säga att det var inte lätt att få ner dem utan plattan på men ännu svårare med plattan. Kom nog några mindre trevliga ord lite då och då när jag höll på...
                        Haha ja precis, rötterna ska nog sjunka, de har varit sjunkna innan iaf. Men nu hade de legat och torkat länge
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          Låter bra.
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Kanonfint!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Einarsson
                              Inredningsvideo filmad med en potatis, men vet att ni gillar sånna.

                              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                              Har gjort en hardscape nu, har fyllt karet till hälften typ för att få rötterna att blöta sig ordentlgit igen och vilja sjunka självmant. En del stora stenar som ligger ovanpå rötterna ska egentligen ligga på botten på olika ställen.

                              Men min första känsla är att jag är sinnesjukt nöjd, har aldrig varit i närheten av att göra en hardscape såhär bra. Svårt att förlora men man får känslan av att allting hänger ihop och att det inte är "konstruerat", tycker jag får en ganska naturlig känsla ändå.

                              Blir sjukt intressant sen att se hur det blir med växter, vallis i bakgrunden, vallis nana runt rotpartierna och sen ormbunkar ovanpå i "mitten" på de stora klumparna som rötterna lixom spretar sig ifrån, om ni fattar vad jag menar, så det blir sen ungefär som två öar som ormbunkarna växer på. Ser det inte helt framför mig än men jag hoppas det kommer bli bra.

                              Hur som helst, som sagt, så är jag för stunden iaf, jävligt nöjd med hardscapen, den blev skitbra såhär, tycker jag, iaf.

                              Riktigt snyggt, inredning i min smak
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • jozi81
                                • January 2011
                                • 917

                                Grymt Einarsson!! Imponerande kvalitet på hela bygget!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...