Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    ...och du märker att tråden blir längre och längre och läääääängre... Kul som bara den!
    Absolut stenkul
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      Härlig film Mats! En tjeck tror jag det här är de brukar, av någon anledning, vara duktiga på att odla Heckel.
      Discus for life

      Kommentar

      • lofstrog
        • November 2009
        • 989

        Ja, just nu har vi 'flow'...
        Discus for life

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Fasiken nu måste jag jobba. Så trist när man kunde gagga vidare....
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Boys and girls, jag petar in en heckelfilm till. Fan, nu börjar det där läskiga suget att infinna sig igen...


            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Du skapar oro i mina köpfingrar Mats... Känns som att det bara är en tidsfråga tills jag köper VF, behöver bara platsen egentligen. Men det får gärna dröja ett litet tag till.

              Jag är dock inget jättestort fan av Heckel. Tycker det finns finare VF. Därmed inte sagt att Heckel INTE är fina, de är fantastiska de också.
              350L Diskus

              Kommentar

              • lofstrog
                • November 2009
                • 989

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Boys and girls, jag petar in en heckelfilm till. Fan, nu börjar det där läskiga suget att infinna sig igen...

                Finns bara ett sätt att hantera det. Ge efter:-)
                Discus for life

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Einarsson
                  Du skapar oro i mina köpfingrar Mats... Känns som att det bara är en tidsfråga tills jag köper VF, behöver bara platsen egentligen. Men det får gärna dröja ett litet tag till.
                  Jag är dock inget jättestort fan av Heckel. Tycker det finns finare VF. Därmed inte sagt att Heckel INTE är fina, de är fantastiska de också.
                  Ursprungligen postat av lofstrog
                  Finns bara ett sätt att hantera det. Ge efter:-)
                  Ja, vildfångat är "inga problem" för min del - de är ofta lätta och goa att ha. Heckel skulle ju vara kul att testa, då de kräver lite hårdare parametrar.
                  Ja, jag kommer att ge efter... Få la sälja någon bra elgitarr, så att man kan ta hem en rejäl grupp!

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    SMSlån?
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Einarsson
                      SMSlån?

                      Skulle aldrig falla mig in! Då skulle ju en redig grupp discusar bli tre-fyra gånger så dyr... Nä, bättre att spara en tid och/eller sälja något man redan har!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                        Skulle aldrig falla mig in! Då skulle ju en redig grupp discusar bli tre-fyra gånger så dyr... Nä, bättre att spara en tid och/eller sälja något man redan har!
                        hrm... undrar vad jag kan sälja för att både köpa kar och discusar.... för jag blir så sugen på dessa nu när jag ser alla filmer å allt
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          hrm... undrar vad jag kan sälja för att både köpa kar och discusar.... för jag blir så sugen på dessa nu när jag ser alla filmer å allt
                          Gör en runda i kåken - kolla på all skit du inte behöver - beställ ett loppisbord - sälj - och köp det du vill ha!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Gör en runda i kåken - kolla på all skit du inte behöver - beställ ett loppisbord - sälj - och köp det du vill ha!
                            Det håller jag på med redan, skall beställa bord på loppis till hösten är det tänkt men dessa pengar går till resan...

                            Kan man sälja Gobben...? Han är största hindret för större kar....

                            ...SKOJADE bara, han är den bästa tvåbening jag har
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Det håller jag på med redan, skall beställa bord på loppis till hösten är det tänkt men dessa pengar går till resan...

                              Kan man sälja Gobben...? Han är största hindret för större kar....

                              ...SKOJADE bara, han är den bästa tvåbening jag har

                              Haha!
                              Ja, va fan, det är bara att göra prioriteringar! Jag har redan planerat in ekonomin för mitt kommande projekt - nu är det bara tidsaspekten och logistiken som skall klicka in!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Haha!
                                Ja, va fan, det är bara att göra prioriteringar! Jag har redan planerat in ekonomin för mitt kommande projekt - nu är det bara tidsaspekten och logistiken som skall klicka in!
                                ja, det är förjädra gött att ha lite att se fram emot även om mitt inte är samma kaliber som ditt monsterkar eller BW-discusar..! Jag har ju karet som skall beställas och inköpslistan är påbörjad inför hösten. Köper ingen fisk nu innan sommaren utan det får bli en härlig inköpsrunda till hösten
                                Senast redigerad av PiaJo; 17 May 2013, 11:26.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...