Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    Drömmen om ett Discusakvarium

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, vildfångat är "inga problem" för min del - de är ofta lätta och goa att ha. Heckel skulle ju vara kul att testa, då de kräver lite hårdare parametrar.
    Ja, jag kommer att ge efter... Få la sälja någon bra elgitarr, så att man kan ta hem en rejäl grupp!
    Du har väl lite tid på dig att spara innan karet står färdigt
    Discus for life

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Herregud vad ni maler på, jag hinner inte med! Tror vi gick offtopic en aning också haha.
      350L Diskus

      Kommentar

      • lofstrog
        • November 2009
        • 989

        Drömmen om ett Discusakvarium

        Nja, tråden handlar ju om drömmar
        Discus for life

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Sant iofs
          350L Diskus

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Boys and girls, jag petar in en heckelfilm till. Fan, nu börjar det där läskiga suget att infinna sig igen...


            http://www.youtube.com/watch?v=predV...ture=endscreen
            Vilka filmer ! Himla hyggligt att ta sista också med vackra Discusar mot en ung planta Röd Tigerlotus.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av lofstrog
              Nja, tråden handlar ju om drömmar
              Precis Roger. Höll på att smälla av på grund av längan efter Diskus men hade inte pengar eller utrymme trodde jag. Så då släppte jag handbromsen och drömde iväg med öppna spjäll och nu är grejerna på gång. Så det är verkligen Drömmen om Discus som gäller här
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Hittat vilken Corydoras jag ska ha nu Beställt 15 st. Corydoras rabauti, Rostpansarmal Har letat efter en Corydoras med tydlig teckning. Det blir ju dunkelt i karet med bruntonat vatten och jag tycker det blir snyggt med en stor grupp som har en tydlig grafisk teckning, som denna, en linje. Tror det blir läckert.

                Har dessutom tack vare era kunniga tips beställt en bunt större Windelöw och Anubias. De skulle beställas via Nygaards eller vad det nu hette.
                Crispatulan är ju redan tingad och väntar på husse i handlarens kar.
                Får verkligen toppenservice av Assar på ZooHoo. Han träffade jag förresten på Broddfors Zoologiska som förr var bästa butiken i stan. Då var han fjunig prao. Idag en kar närmare 50. Världen är bra liten
                Han ställer upp, tar hem det jag önskar. Är helt trygg att shoppa där.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Får verkligen toppenservice av Assar på ZooHoo. Han träffade jag förresten på Broddfors Zoologiska som förr var bästa butiken i stan. Då var han fjunig prao. Idag en kar närmare 50. Världen är bra liten
                  Han ställer upp, tar hem det jag önskar. Är helt trygg att shoppa där.
                  Så det ska vara! Då kommer man tillbaka.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Kommer ni ihåg Ouscazz-Mats som härjade här på forumet för några år sedan? Han hade ju den här sköna set-upen ett tag...


                    720 liter tank with wild caught Symphysodon Discus & Pterophyllum Altum and a small school of Bloodfin tetras

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Före min tid i forumet... men just den setupen med Scalare och Discus var inte så lyckad i sig. Var det inte så att Scalarer och Discus ihop ledde till sjukdomar på Diskusarna. Eller i varje fall att de blev känsligare? I någon av trådarna har jag läst det. Kan t o m vara i denna slår det mig.
                      Men hur är det med en mix med Scalarer - Discus?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Jag har haft discus med scalarer, och det har funkat. Förutom en gång, när en halvvuxen discus fick tokspel, och började jaga runt en ungefär jämstor scalare

                        De lever ju trots allt ihop i naturen, och så länge scalarerna är friska, har jag svårt att tro att discusarna skulle bli sjuka av att gå med dem. Det är nog mest en myt att discus måste gå ensamma.
                        Senast redigerad av Shepard; 17 May 2013, 15:45.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • lofstrog
                          • November 2009
                          • 989

                          Drömmen om ett Discusakvarium

                          Här kommer en lite snutt av mitt 720 med fyra nyanser av brunt
                          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                          Grön Discus från Rio Calderon i Colombia och VF Corydoras Delphax
                          Senast redigerad av lofstrog; 17 May 2013, 18:27.
                          Discus for life

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Kommer ni ihåg Ouscazz-Mats som härjade här på forumet för några år sedan? Han hade ju den här sköna set-upen ett tag...


                            http://www.youtube.com/watch?v=fROi1sCIoEU
                            Jag kommer ihåg honom, han skaffade en papegoja minns jag.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Fan en lotus eller två kanske vore något för mig med. Mycket växt högt upp men tar inte så mkt plats på botten och är ivägen.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                Fan en lotus eller två kanske vore något för mig med. Mycket växt högt upp men tar inte så mkt plats på botten och är ivägen.
                                Det är en sanning med modifikation... Hade en Lotus en gång som bestämde sig för att sluta skicka upp flytblad, istället fyllde den ett 250-literskar med undervattensblad. Det var inte mycket simyta kvar där
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...