Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Javisst det gör de. Äter allt möjligt. Men här i mellansverige går det ett smittsamt virus som slår hårt mot många hundar. Det yttrar sig ungefär som för vinterkräksjukan hos människor. Men det pågår en vecka då hunden har rejäl magsjuka en vecka sedan tror man hunden blir bra under en vecka och sedan kommer det igen en vecka. Andra omgången blev det ordentliga blödningar i mage, tarm som inte gick över utan bara fortsatte. Det gick inte ens att tvångsmata med näringslösning.
    Så min kära hund blir nu röntgad och gud vet allt. Är man då som jag en person med överdriven beskyddarinstinkt vill jag ju skydda från allt ont och hjälpa henne. Men kan inte göra nåt, vilket känns hemskt. Man får ju inte sova över hos dem på djursjukhus. Ja ungefär så där är det nu.
    Låter riktigt jobbigt! Här hålls det också tassar, fenor och tummar för din vovve blir frisk snart!
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Tack ska ni ha för tröst och annat. Det hela vände idag på eftermiddagen. Så nu har jag fått hem en hysteriskt understimulerad, toklycklig hund som ligger och sover som en utmattad Duracellkanin.
      Vill bara visa en bild på det som ni hållit tassar, fenor o tummar för.
      Den lätt kisande blicken är inte på grund av solen utan för att hon fått syn på husse och är kär... Hon gör så när hon är lycklig.
      Klicka på bilden för större version

Namn: Simmande Cilla.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,1 KB
ID: 2150322
      Nu ska jag sova i 12 timmar i sträck. Återkommer med vidare Diskustankar framöver
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Gott att höra !
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Tack ska ni ha för tröst och annat. Det hela vände idag på eftermiddagen. Så nu har jag fått hem en hysteriskt understimulerad, toklycklig hund som ligger och sover som en utmattad Duracellkanin.
          Vill bara visa en bild på det som ni hållit tassar, fenor o tummar för.
          Den lätt kisande blicken är inte på grund av solen utan för att hon fått syn på husse och är kär... Hon gör så när hon är lycklig.
          [ATTACH=CONFIG]64986[/ATTACH]
          Nu ska jag sova i 12 timmar i sträck. Återkommer med vidare Diskustankar framöver
          Åhh vad härligt.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Sv: Drömmen om ett Discusakvarium

            Skönt att vovven är piggare

            Kommentar

            • Nanoq
              • August 2013
              • 60

              Drömmen om ett Discusakvarium

              Härligt! Dom är så goa de små!

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                Skönt att hon mår bättre!
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • heba
                  • September 2013
                  • 847

                  Vad skönt att hon är hemma igen och piggelin!
                  /Helene

                  180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    När det gäller trådtiteln så finns det inte så mycket att tillägga egentligen. Har taggat ner gällande detta om de klarar rommen till yngel eftersom jag inser ju att jag inte har några ambitioner att dra upp dem till vuxna.
                    Det är ganska harmoniskt i burken. De är extremt uppmärksamma så fort de ser en rörelse utanför karet. Ser de någon rörelse i hallen utanför rummet så kan det hända att 10 Diskus står och trängs förväntansfullt på ena kortsidan.
                    Har nu möblerat om aningen i karet och är tvärnöjd med det. En rot flyttades ofta vid kamper mellan två hanar så den har backat en aning och satt ner en del anubias som ligger och flyter efter dessa bataljer. Lägger in en bild på karet i helgen.
                    Men mellan kamperna så är det frid och fröjd i karet. De är egentligen himla robusta och tåliga numera när jag är nere i karet med händerna. Det är svårt att skrapa rutan när man har Diskusar som närgånget ska kolla om svampen är intressant, eller kanske t o m ätbar. Jag får ofta fösa undan dem för att göra sånt som ibland måste göras i karet. Lite som ett gäng kelsjuka hundar.
                    All matning av Diskusarna delas nu mellan mig och min fru eftersom hon gärna vill vara med i Diskusarnas skötsel. Jättekul tycker jag.

                    Apropå hunden så är hon sämre igen vilket inte är kul alls.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      En filmsnutt från senaste matningen:
                      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        En filmsnutt från senaste matningen:
                        http://www.youtube.com/watch?v=eqOaNFdgyW8

                        Ja... Johnny... Vad skall man säga..?
                        Den här filmen tar andan ur mig! Du har ett perfekt Discuskar här - så välskött, vackert och alltigenom harmoniskt! Bara att luta sig tillbaka och trycka på repeat!
                        Jisses, Mannen - vad tjusigt!

                        (och tänk att jag fick vara med och peka på de här sockergrisarna när du "skulle till"...).

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Växterna verkar må makalöst bra. Inga alger heller etc. :-) Men du kasnke kör ganska få ljustimmar. Vallisarna bildar ett skönt tak också när de blir så stora : )
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            En filmsnutt från senaste matningen:
                            http://www.youtube.com/watch?v=eqOaNFdgyW8
                            Jaha.. Nu har du gjort det igen.... Du har gjort så att plattfiskar har åkt i på villhanångång-listan

                            underbar film och otroligt vackra discusar!
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Skallhanångånglistan, Pia! Tänk när vi får trampa dom stigarna...

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Jag kan ju inte ett skvatt om diskus, men det är makalöst fina djur du har måste jag säga!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...