Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Alla fiskar blir inte stora, även om de sköts väl. Det är som det är. :-) Man får uppskatta dem på andra sätt, personlighet etc. :-)
    350L Diskus

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ja där är det inget som saknas Så trots minihjärna och lätt missformad kropp är hon stundtals en av de nyfiknaste individerna. Så stor personlighet men liten hjärna....
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Ja där är det inget som saknas Så trots minihjärna och lätt missformad kropp är hon stundtals en av de nyfiknaste individerna. Så stor personlighet men liten hjärna....
        Haha.. Ja jag har en gar som har en deformitet på käken som gör att snoken pekar 30 grader uppåt vilket gör att han inte kan svälja så stora bitar mat dom han hoppas, resultatet blir att han försöker simma in maten i munnen och då glömmer han sig ibland och hamnar i soffan.. Dock har han mer personlighet och är mycket mer nyfiken och med än andra gars.. Jag har också en enögd arowana som skulle ablivas för att han inte kunde säljas..

        allt behöver inte vara så estetiskt perfekt hela tiden, ofta kompenseras det på andra sätt
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Drömmen om ett Discusakvarium

          Slänga anubias?! Är du inte klok!? Skicka de till mig nästa gång istället. Älskar när de växer åt sina egna håll.
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Anubias är ju dyra somfan också. Det får man ju inte slänga. xD
            350L Diskus

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Haha.. Ja jag har en gar som har en deformitet på käken som gör att snoken pekar 30 grader uppåt vilket gör att han inte kan svälja så stora bitar mat dom han hoppas, resultatet blir att han försöker simma in maten i munnen och då glömmer han sig ibland och hamnar i soffan.. Dock har han mer personlighet och är mycket mer nyfiken och med än andra gars.. Jag har också en enögd arowana som skulle ablivas för att han inte kunde säljas..

              allt behöver inte vara så estetiskt perfekt hela tiden, ofta kompenseras det på andra sätt
              Du är allt bra klok du med en god känsla för dina fiskar Håller helt med!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Likan
                Slänga anubias?! Är du inte klok!? Skicka de till mig nästa gång istället. Älskar när de växer åt sina egna håll.
                Ursprungligen postat av Einarsson
                Anubias är ju dyra somfan också. Det får man ju inte slänga. xD
                Nu är det ju inte 10 liter Anubias som slängts utan några delar av vissa Anubias som blivit rejält fula genom att tryckas mot en ruta och en där Cladophora plötsligt fått fäste. Så tro mig: Dessa behövde bort. Sedan skulle jag inte dela med mig av växter i detta karet numera då jag också vidarebefodrar Claddon i så fall. Den vill ju ingen ha gissar jag?
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Okej då, nej tack.
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tur man har fiskar som gillar värme. Rumstemp 30 grader och akvarietemp 31 grader. Diskusarna stormtrivs medans Cryptocorynen ser lite ledsen ut. Jag vet inte riktigt vad som hänt med dem. Hela gruppen har successivt blivit helt fullständig akut helgalna i foder. De äter hysteriskt så man nästan får vakta på fingertopparna.
                    Gladast är mina anorektiker med liten panna....
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Gott att de trivs, även den lilla som jag ömmade lite för när du skrev att den inte var riktigt som den skulle.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Det är alltid jobbigt att kolla in den eller de discusar i en grupp som kommer på efterkälken. Jag hade ett par sådana i Nahmunda Red-gruppen. De höll sig dock levande, men var lite kuvade.
                        Nu hoppas vi på att rakbladsskallen äter upp sig!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Pia: Ja hon är för rar egentligen. Det har faktiskt varit tufft att se hur gruppen mobbar en individ totalt och vad det får för effekter på den individen. Tycker det märks att den fortlöpande stressen gör att de inte kan ta upp näring korrekt i tarmen. Vi människor reagerar ju också så vid stress men har ingen aning om det är samma mekanismer. Sedan förstår jag inte att denna förkrympta tokglada torped på något sätt fullständigt skiter i gruppens behandling nu ett tag. tidigare så knäcktes hon av det och blev mörk och olycklig. Nu kan hon ibland färga ut och slita maten ur mungipan på den dominanta hanen. Kul men obegripligt för mig.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Önskar att några av mina också skulle "äta hysteriskt!

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Det är alltid jobbigt att kolla in den eller de discusar i en grupp som kommer på efterkälken. Jag hade ett par sådana i Nahmunda Red-gruppen. De höll sig dock levande, men var lite kuvade.
                              Nu hoppas vi på att rakbladsskallen äter upp sig!
                              Ja det är jobbigt och inget man kan göra åt. Fortsätter hon äta som nu så blir det en köttbulle med panna värdig en neanderthalare.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Gott att hon står på sig och inte låter sig tryckas ner av gruppens "discus-mobbning" bra gjort gumman! Hälsa henne att hon är redig
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...