Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    Ursprungligen postat av Bluewing
    så ligger 2 st. med buken i vädret efter en vecka då lär det nog bli skakigare känslor än vad det är nu.
    Det händer inte om man inte köper diskus som redan har problem.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Drömmen om ett Discusakvarium

      Ursprungligen postat av Inger H
      Endast 23 dagar kvar Johnny, om jag har räknat rätt.

      //Inger
      Nja, det är faktiskt 18 dagar bara. Tisdagen den 6/8 är det tänkt att 9 st. Discus ska med hem till mig. Nu är ju Tony på semester då. Om det inte funkar med Tony får det bli Discus från Varberg istället. Vilket känns bra det också. Allt under förutsättning att någon kan tänka sig sälja Discus till mig den 6/8 just.
      Men nu åker jag ner till Varberg några dagar innan för att umgås med en riktigt trevlig och kunnig person
      Så Discusen följer med mig hem sedan på hemvägen.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Drömmen om ett Discusakvarium

        Ursprungligen postat av kaj.p
        Det händer inte om man inte köper diskus som redan har problem.
        Precis. Därför känns det ju himla viktigt att man kan känna sig trygg med handlaren. Då blir det inte så himla många att välja på.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Nja, det är faktiskt 18 dagar bara. Tisdagen den 6/8 är det tänkt att 9 st. Discus ska med hem till mig. Nu är ju Tony på semester då. Om det inte funkar med Tony får det bli Discus från Varberg istället. Vilket känns bra det också. Allt under förutsättning att någon kan tänka sig sälja Discus till mig den 6/8 just.
          Men nu åker jag ner till Varberg några dagar innan för att umgås med en riktigt trevlig och kunnig person
          Så Discusen följer med mig hem sedan på hemvägen.
          Måste vara min fru du menar....
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Drömmen om ett Discusakvarium

            Ursprungligen postat av ansjo
            Måste vara min fru du menar....
            Inte riktigt du Tycker faktiskt resan ner och att få gagga akvaristik i flera dagar känns lika kul som Discusinköpet. Så hela grejen känns som en höjdarfinal på semestern.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Missuppfattning av mig, när du skulle hämta dom.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Inte riktigt du Tycker faktiskt resan ner och att få gagga akvaristik i flera dagar känns lika kul som Discusinköpet. Så hela grejen känns som en höjdarfinal på semestern.
                Du kommer att få mycket trevligt, det vet jag av erfarenhet när man har med sig Anders och Mats på en resa
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Drömmen om ett Discusakvarium

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Du kommer att få mycket trevligt, det vet jag av erfarenhet när man har med sig Anders och Mats på en resa
                  Ja det kommer att bli riktigt kul !
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Drömmen om ett Discusakvarium

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Missuppfattning av mig, när du skulle hämta dom.

                    //Inger
                    Det gör inget, Inger. Det är intresset som räknas.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Uppladdning inför Discushämtning pågår Har nu lämnat karet i nästan 4 veckor med kort besök för vattenbyte mitt i. Karet mår kanon. Noll nitrit och tyvärr bara 1 nitrat. Verkar som växterna slukar allt. Har aldrig sett Anubias växa bättre. Massa rötter och många nya skott på de två veckorna jag varit borta. De stormtrivs helt utan kemikalier och i dämpad belysning. Karet ligger på 29 grader. Alla fiskar och räkor har vant sig vid tempen.
                      Lite skönt att köra kemikaliefritt faktiskt. Noll PMDD och noll vattenberedningsmedel och allt verkar må så gott.
                      Hoppas att mina kommande Discusar kommer att trivas där.
                      Nästa söndag drar jag ner till Anders (Ansjo) och tänkte frossa i fisk och akvariesnack ända tills Discusarna är packade 6/8 och ska hem för inkoppning. Vilket dj-a bra slut på semestern!!! Bästa planeringen någonsin för mig.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ska bli riktigt trevligt att ses, akvariehelgen är förberedd och jag hoppas du käkar thaimat?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Drömmen om ett Discusakvarium

                          Inte bara käkar. Här snackar vi om lätt beroende Låter riktigt bra
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Då lär du besöka Varberg ofta hädanefter!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Mycket möjligt om det finns så trevligt och gästfritt folk där Men det ska bli skönt att äntligen få babbla fisk, akvarier och annat med någon som faktiskt är intresserad. Om man som jag saknar någon på gångavstånd att snacka om sånt som faktiskt är intressant med så är det helt ok att ta en tur till Varberg. Tror det finns flera här i forumet som skulle kunna klicka med folk inte bara på nätet utan irl. Man måste kanske våga chansa att träffa någon som man inte känner. Man måste kanske våga träffas också på riktigt Har skrivit till dig förut att det här att få besöka dig känns lika kul som att skaffa Discusen faktiskt. Och det gäller oavsett hur det går.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Nästa söndag drar jag ner till Anders (Ansjo) och tänkte frossa i fisk och akvariesnack ända tills Discusarna är packade 6/8 och ska hem för inkoppning. Vilket dj-a bra slut på semestern!!! Bästa planeringen någonsin för mig.
                                Låter som ett underbart slut på semestern + att du har massor med trevligt att se fram emot även när semestern är slut.
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...