Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Likan
    Låter som ett underbart slut på semestern + att du har massor med trevligt att se fram emot även när semestern är slut.
    Ja egentligen så är det ju så att "resan" börjar den 6/8. Då kommer ju Discusarna hem. Kommer att kännas häftigt att köra hem i bilen och veta att där bak ligger 9 st Discus
    Däremot har jag tänkt om gällande andra ciklider i karet. Det blir bara Discus förutom de Kardinaler (42 st.) och Rostpansarmalar (17 st.) jag har. Vill inte splittra fokuset på annat än Discusarna så här i början.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      Drömmen om ett Discusakvarium

      Låter som en bra plan


      Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
      Discus for life

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        Låter som att du kommer ha ett par härliga veckor framför dig , först en kanon uppladdning med en mycket kunnig herre i Anders som gärna delar med sig av sina erfarenheter och sedan en avslutning som inte går av för hackor när du äntligen införskaffar dina efterlängtade diskusar , ha det gött
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av woodlund
          Låter som att du kommer ha ett par härliga veckor framför dig , först en kanon uppladdning med en mycket kunnig herre i Anders som gärna delar med sig av sina erfarenheter och sedan en avslutning som inte går av för hackor när du äntligen införskaffar dina efterlängtade diskusar , ha det gött
          Tack! Ja det tror jag verkligen att det blir bra det här. Hur länge höll du själv på att koppa in dina nyinköpta Discusar?
          Hur ser din egen planering ut på Discusfronten då? Det rullar på med det du har?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • woodlund
            • December 2011
            • 666

            Jag måste erkänna att jag inte är så noggrann med att koppa i nya fiskar som man kanske borde vara , jag brukar öppna transportpåsen och lägga i den i akvariet fylla på med lite vatten från detsamma sen låter jag den vara i kanske 10 minuter innan jag vinklar ner påsen och drar den framåt för att fylla i mer vatten och sedan låta fisken simma ut .
            Här rullar det på med våra diskusar , i nuläget har vi ett par rödturkos och blåturkos som lägger ägg varje vecka men än sålänge klarar dom att hålla äggen vid liv i drygt 2 dagar sedan tröttnar honan , vi får se hur det går denna gång då vi är framme vid den kritiska punkten igen .
            1900Liter Diskusvatten


            Medlem i NDSS www.diskusforum.se

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det börjar närma sig nu, bara några dagar kvar tills det blir en helg i fiskens tecken...många tankar nu?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av ansjo
                Det börjar närma sig nu, bara några dagar kvar tills det blir en helg i fiskens tecken...många tankar nu?
                Ja skallen börjar kännas som en utbränd alternativt svullen tomat av alla tankar För varje ny tanke föds ytterligare två och så håller det på hela tiden. Avkopplingen blir att göra nåt istället. Just nu har jag skiftat lysrör i mitt 180 och experimenterat med vattenflödet och strömmar i Discuskaret. Vad är egentligen strömt?
                Grejen är ju att jag egentligen inte har någon att prata med om akvaristik och då blir det lätt återvändsgränd i huvudet. Så det är väl närmast en befrielse att få fokusera helt på ens fiskintresse så här koncentrerat som den här helgen. Om du med frågan också tänkte på val och hemleverans av Discus så känns just det nästan overkligt. Men ingen kan ju säga att jag inte förberett mig tillräckligt Men just nu orkar jag inte oroa mig mer för den grejen, så det blir kanonbra. Alldeles säkert.
                På sätt och vis är det ju ditt och Mats och flera andras "fel" med alla inspirerande tankar och tjuvnyp som gjort att den stora präriebranden dragit igång.
                Ska bli så läckert att besöka flera av de affärer jag bara läst om. Få nya idéer om framtida fisk, växter och annat. Få inspiration.
                Men mest kul är det att få träffa nytt folk faktiskt.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Det jävliga är att Nol har stängt på måndagen, men vi får köra lite andra affärer istället. Sedan blir tisdagen trevlig, och det ska bli kul att åka till Trollhättan och kolla vad du faller för!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jag ringde Kent i Nol nu, så det är grönt att komma dit, det är bra service!
                    Tack för tipset, Christian!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • admin
                      Christian Alfredsson

                      • November 2004
                      • 11220

                      Inga bekymmer. Har man inte frågat så vet man ju inte...
                      Christian Alfredsson
                      Tekniskt ansvarig Zoopet

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Vissa akvarister e allt bra hyggliga....
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Johnny! Jag hakar på, måndag och tisdag!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Johnny! Jag hakar på, måndag och tisdag!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ibland är livet så där riktigt gött! Fasiken vad kul Mats. Menar det direkt från hjärtat
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ja det skall bli riktigt kul att få rejsa och gagga irl! Ser fram emot detta!

                                (min lina har varit nere ett tag, och jag surfar på mobilen - det är därför jag är inne här på forumet så sporadiskt).

                                Kommentar

                                Arbetssätt...