Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    meennn.. guuuu så härligt det låter, vad kostar det att få snorkla i ditt "lilla amazonas" ?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      meennn.. guuuu så härligt det låter, vad kostar det att få snorkla i ditt "lilla amazonas" ?
      Kommer att kosta gratis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Kommer att kosta gratis!
        åh, vad jag längtar tills det är klart! det gör du med kan jag tänka mig
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          åh, vad jag längtar tills det är klart! det gör du med kan jag tänka mig
          Javisst, att jag gör! Just den där känslan när själva burken är redo - och man kan börja med det riktigt kuliga, att inreda - det längtar jag till.
          Själva byggandet av karet som sådant, vill jag bara ha överstökat, så fort som möjligt.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Här finns lite grejer man kan plocka med sig i huvudet, inredningsmässigt. Det går att göra en hel del med Anubias och Java...
            5 400-liter.

            Some impressions from a 5.400 Liter planted aquarium set up and maintain by Oliver Knott. It is 4,5 Meter long, 1 Meter high and 1,2 Meter wide. The video sh...

            Kommentar

            • woodlund
              • December 2011
              • 666

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Att karet skall bli verklighet tvivlar jag egentligen inte på - det är frågan om när man kan sätta igång..?
              I ett läge som detta önskar jag att jag hade lite mer av "snickare" i mig - som det är nu får jag förlita mig på den hjälp av duktigt folk jag kan få. Hade jag liksom "kunnat", så hade burken redan stått där. Sedan är det också på det viset att det är en hel del annat runt i kring här som måste fixas, och detta tar också sin tid - men, karhelvetet skall realiseras!

              Jag skulle väl tro att runt 20-30 Fjärilar kan vara lagom - så kan några få lite popeye och hål i huvudet direkt, så är man av med dom! Sedan kanske man fyller på efter behov.
              Det ju synd att jag inte bor närmre dig då kunde jag hjälpt till med snickeriet som den möbelsnickare man är .
              1900Liter Diskusvatten


              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Wow, vilket kar!!! Är det där Javaormbunke? Trodde det var gigantiska Svärdsplantor Så läckert med riktiga trädstammar i karet. Skalarer som blir som guppys. Vilken oerhörd skillnad i proportioner det blir i ett riktigt, riktigt stort kar.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Här finns lite grejer man kan plocka med sig i huvudet, inredningsmässigt. Det går att göra en hel del med Anubias och Java...
                  5 400-liter.

                  http://www.youtube.com/watch?v=rg0hpK285v4
                  underbart!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av woodlund
                    Det ju synd att jag inte bor närmre dig då kunde jag hjälpt till med snickeriet som den möbelsnickare man är .
                    Aah, det är synd - kunde ju varit hur trevligt som helst!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Wow, vilket kar!!! Är det där Javaormbunke? Trodde det var gigantiska Svärdsplantor Så läckert med riktiga trädstammar i karet. Skalarer som blir som guppys. Vilken oerhörd skillnad i proportioner det blir i ett riktigt, riktigt stort kar.
                      Jag tror det är några javor där - men svärdsplantor också...
                      Ja, det är fränt med lite volym.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        underbart!
                        Visst är det, så säg?

                        Kommentar

                        • woodlund
                          • December 2011
                          • 666

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Aah, det är synd - kunde ju varit hur trevligt som helst!
                          ja det skulle varit kanon , arbete , några kalla bärs och en himla massa diskus snack
                          1900Liter Diskusvatten


                          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av woodlund
                            ja det skulle varit kanon , arbete , några kalla bärs och en himla massa diskus snack
                            Du får komma och hälsa på sedan när det är klart!

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Woody är du möbelsnickare till yrket eller är du bara förbannat duktig ändå? ;D Isåfall så kanske man kan lägga en beställning i framtiden och hämta upp?
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Eller en annan bra idé. Du får gärna skriva en bra guide Woody hur man bygger en stabil akvariemöbel i lagom detalj etc. :-) Själva "grunden" iaf. Sen kan man ju klä den hur man vill med luckor och skit.

                                Men det kan man ju göra om du bygger en möbel någon gång så kan du dokumentera på vägen med bilder.

                                EDIT: Här kommer jagm ed massa krav. ;D
                                Senast redigerad av Einarsson; 25 October 2013, 19:31.
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...