Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Nu är det "bara" resten kvar .
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ser att Håkan har gjort ett perfekt jobb . Tycker dessa kar du köpt hör till de snyggaste på marknaden med sina rena linjer i bänk och kar. Längtar att se dem med fisk i.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        Bra start
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Ser att Håkan har gjort ett perfekt jobb . Tycker dessa kar du köpt hör till de snyggaste på marknaden med sina rena linjer i bänk och kar. Längtar att se dem med fisk i.
          Jag skall hälsa Håkan det du har skrivit .
          Jag tycker också att karen är snygga, sen tror jag att bolivianerna tycker det är skönt att slippa hörnkaret, eftersom dom inte utnyttjar "hörnan"

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Bra start
            Tycker jag med .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Har varit och handlat lite växter och sand idag. Jag köpte inte så många eftersom jag tänker ta växter från karen som jag har, inte från Diskuskaret förstås där det finns en massa claddo .

              Många reed-morerötter ligger i vatten på altanen (har använts förut). Kommer nog att blanda dessa reed-more med mopani som jag har ganska så många av sen tidigare.
              Sen är det förstås en annan sak hur växter, rötter och lite stenar skall placeras. Ni som "känner" mig vet hur jag är när det kommer till själva inredningen av karet .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • heba
                • September 2013
                • 847

                Åh Inger - nya kar på G! Vad roligt
                Har nu läst ikapp här i tråden och det verkar ha varit både "up's and down's". Tråkigt med fiskdöden i smb med behandlingen - tänk man tror ju att medicin för akvariebruk skall vara säker för fisk, men så verkar det ju inte vara...
                Nu verkar du däremot ha massa roligheter framför dig och det ska bli kul att se vad du gör av dessa kar. Är det ett Lido 120 och ett Rio 240, eller? Snygga som tusan iallafall och jag är avundsjuk för det är så kul att starta upp - lite som innan julafton .
                /Helene

                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av heba
                  Åh Inger - nya kar på G! Vad roligt
                  Har nu läst ikapp här i tråden och det verkar ha varit både "up's and down's". Tråkigt med fiskdöden i smb med behandlingen - tänk man tror ju att medicin för akvariebruk skall vara säker för fisk, men så verkar det ju inte vara...
                  Nu verkar du däremot ha massa roligheter framför dig och det ska bli kul att se vad du gör av dessa kar. Är det ett Lido 120 och ett Rio 240, eller? Snygga som tusan iallafall och jag är avundsjuk för det är så kul att starta upp - lite som innan julafton .
                  Ja Helene det är hur kul som helst med två sprillans nya kar . Det är Juwel Rio 120 och Rio 180 som jag har köpt. Jag har ju gått ner lite i litrar för att få plats med karen efter samma vägg. Det ska ju se snyggt ut också .
                  Håller precis på att provfylla dom, alltid lika pirrigt.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Spännande att få se hur det tar sig sedan med inredningen. 120 och 180 är ju riktigt bra storlekar som passar en mängd fiskar.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Hoppas provfyllningen gick bra . Vad har du för planer på innevånare i dessa kar?
                      Kommer dom stå bredvid varandra som du har dom på bilden?
                      Och till sist - hur går det med skapandet av inredning/"rotfyllning" i karen, det lät som du hade en hel del rötter att testa med?
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av heba
                        Hoppas provfyllningen gick bra . Vad har du för planer på innevånare i dessa kar?
                        Kommer dom stå bredvid varandra som du har dom på bilden?
                        Och till sist - hur går det med skapandet av inredning/"rotfyllning" i karen, det lät som du hade en hel del rötter att testa med?
                        Provfyllningen gick bra, ja dom kommer att stå som på bilden .
                        Japp det finns massor av rötter, för första gången har jag lite att välja på. Mats brukar "säga" till mig att jag behöver mer material att jobba med - tror jag har det nu

                        Tyvärr kommer inte min nacke och jag överens nu, så den måste nog få vila ett par dagar innan jag tar itu med karen. Det brukar fungera (gillar inte att vila). Men snart så...

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Killis75
                          • September 2013
                          • 118

                          Mkt fina kar! Går själv och fluktar lite på 120:an:-)!
                          Ska bli kul och se och följa med i inredningen! Så glöm inte bort oss och fota mkt:-)!
                          Akvariehuset på 112L

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Provfyllningen gick bra, ja dom kommer att stå som på bilden .
                            Japp det finns massor av rötter, för första gången har jag lite att välja på. Mats brukar "säga" till mig att jag behöver mer material att jobba med - tror jag har det nu

                            Tyvärr kommer inte min nacke och jag överens nu, så den måste nog få vila ett par dagar innan jag tar itu med karen. Det brukar fungera (gillar inte att vila). Men snart så...

                            //Inger
                            Det är jättebra att du har inredningsmaterial i överskott. Det innebär att du verkligen kan välja och kombinera massor av varianter.
                            Ta det piano nu, låt nacken vila, och bara mys loss med inredningsfunderingarna. Ta god tid på dig - det är inte bråttom!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Det är jättebra att du har inredningsmaterial i överskott. Det innebär att du verkligen kan välja och kombinera massor av varianter.
                              Ta det piano nu, låt nacken vila, och bara mys loss med inredningsfunderingarna. Ta god tid på dig - det är inte bråttom!
                              Nej Mats det är inte bråttom, jag har lärt mig det till slut - i alla fall lite....

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ja du Bluewing, just för tillfället när det gäller fiskar, så har jag faktiskt bara Apistogramma i huvvet (norrländska för huvudet).
                                Funderar faktiskt på att sätta någon av dessa tillsammans med Bolivianerna i 180liters, så jag läser och läser...

                                Sedan även någon art av apisar i 125liters, känner jag mig själ rätt så blir det Ap. Borellii tillsammans med lite tetror och corysar.
                                Bara funderingar än så länge .

                                Killis; jag lovar att fota när det är dags .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...