Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    sneakysteve har startat ett nytt projekt o jag blev fruktansvärt inspirerad av hans bakgrund! så fruktansvärt välgjord!

    så jag kommer kopiera hans ide med grenarna där.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    snyggt bygge!

    om du ska göra något i stil med det MrH visar är det kanske bäst att ha stöttor bakom bakgrunden så att inte trycket böjer frigoliten?
    gör det så mycket om en liten del av ljuset kommer ner i filterhörnan? det kan va bra att ha ifall någon fisk kommer in där som måste fångas eller bara så att du kan se när det börjar bli tid att göra rent
    nån stötta kan det nog bli med det blir nog mer för att fästa fast den.

    saken är den att filtermodulerna kommer vara överbyggda med ett "lock" av frigolit.. karet är ju helt öppet så jag vill inte kunna se ner i ett kleggigt filter liksom. så jag kommer bygga "lock" som kommer fästas med tandpetare eller så

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    snyggt bygge!

    om du ska göra något i stil med det MrH visar är det kanske bäst att ha stöttor bakom bakgrunden så att inte trycket böjer frigoliten?
    gör det så mycket om en liten del av ljuset kommer ner i filterhörnan? det kan va bra att ha ifall någon fisk kommer in där som måste fångas eller bara så att du kan se när det börjar bli tid att göra rent
    Bra tanke där med stöttor bakom men i o med att det även kommer vatten bakom så blir det inget direkt tryck att prata om annat hade det varit om det inte varit vatten bakom bakgrunden ljus är alltid bra om det inte kommer ner något ljus..... Ficklampa
    ps gillar din regnskog skarpt...

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    snyggt bygge!

    om du ska göra något i stil med det MrH visar är det kanske bäst att ha stöttor bakom bakgrunden så att inte trycket böjer frigoliten?
    gör det så mycket om en liten del av ljuset kommer ner i filterhörnan? det kan va bra att ha ifall någon fisk kommer in där som måste fångas eller bara så att du kan se när det börjar bli tid att göra rent

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    du tänker dig nått åt det här hållet? borde ju funka de också. de behövs ju inte många cm om du bara ska fylla med kuber, å dom kan du ju klippa väldigt små också ju. i princip så borde du klara med 3cm på bredaste stället på bakgrunden.
    Klicka på bilden för större version

Namn: bakgrund.JPG
Visningar: 1
Storlek: 11,0 KB
ID: 2139881

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Mja jag vill ju inte stjäla mer på. Djupet... Men kanske kan nöjda de slimlines som är ytterst. Jag får åka hem o fnula på detta. Det är en bra tanke H. Var just hemma hos gonzo44 o han hade lite samma ide.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    men om du flyttar ut bakgrunds slimen typ 4-5cm från bakkant så kan du ju fylla upp det utrymmet med kuber å sen låte det liksom vara öppet hela vägen ut till hörnen där du har ännu mera filterkuber å pumparna. så sätter du 2 raster i mitten på bakgrunden å sen vid hörnen. då blire ju ett jäkla filter å borde bli bra inflöde med vatten så det inte blir så mycke lägre vid filtren.
    nackdelen är att de stjäl några cm på bredden. men de kan de kanske vara värt?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    jadåså. kööööp!

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    ehum..kommer fan knappt ihåg men det var nog upp mot 400 st

    jag tycker du ska köra på honey blue. redbacks är sååå 2011


    2011 va ett bra år
    dom tar strax över 300 för dom nu....

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ehum..kommer fan knappt ihåg men det var nog upp mot 400 st

    jag tycker du ska köra på honey blue. redbacks är sååå 2011

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    PS vad gav du för dina houny blue scalarer??? DM har fått hem nu men till ett hutlöst pris och så såg jag ju Mathias red sholder igår och jäklar va snygga dom va, det är typ samma pris på dom men, fan i ......det är svårt att bestämma vilka jag ska ha....

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    haha! hmm.. mjaaaoo...vet inte om jag hinner idag. ska iväg på lite grejjer, men vill gärna hinna hämta det idag

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Nice hannes som sagt nu finns det frigolit här hemma för avhämtning. är inte jag hemma så är frugan eller grabben det, jag tänker om jag måste sticka på larm... en regel gäller dock hämtar du idag så limmar du idag frigolit är fäskvara, blir lätt dåligt på en dag eller 2 kan hända att jag blir sugen på att skräpa ner lite med frigolit annars..

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    precis så komemr det blir. men. är rädd att pumpen drar ur vattnet för snabbt. vill ju ha så mycket filteryta som möjligt, att pumpen gör att det blir för stor nivåskillnad mellan bagrunden o resten av karet.

    samtidigt får de inte vara för stora då de kommer ligga under lampan, o det vill vi ju inte.

    o ja, tanken är att de ska smälta ihop med "slimlinsen"

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    tanken är ju att det ska vara nått sånt här.



    ja de ska alltså sträcka sig fram. jag kommer få kapa ner de bakgrunder jag gjort . den är för lång. men det visste jag . det var ju bara två skivor jag karvade till. sen kommer jag kapa till dom där den ska gå ihop med modulen




    se inlägg nummer 438





    .

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...