Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • gonzo44
    svarade
    Hur går det för dej här då?? har du kommit in i gängorna igen efter stockholmsresan jag har hört att det kan vara tröttsamt i stockholm mycke pubar och uteställen att välja på...

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    samma här det står lite still men inte av att jag har för mycket att göra utan den lilla latmasken har letat sej in i mej igen

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    tjaaadu det står lite still. o det är inte för att inte ideer finns. utan mer tidsbrist.

    får se när jag hinner börja på det där. tyvär kommer det nog dröjja en dryg vecka till. gillar inte. tar för lång tid det här nu. suck. borta hela helgen. o nästa vecka är jag borta onsda till sönda. fasen då.

    var nere på DM igårkväll o bytte sand i massa mer kar. börjar bli klara med det snart. bara några fåtal kar kvar

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Hallå där mannen hur går det med bakgrunds ideerna?? kommer du till någon lösning??
    jag kommer att åka in till DM i morgon och inspektera vad du gjort idag på DM jag såg att dom fyllde den blå akvarieväggen i förra veckan, är det den ni håller på med nu?? keep up the good wourk

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    fick en tanke. vet inte om du har sett det men Mats har ett krabbterrarium där han låter vattnet från en pump rinna ner åvanifrån ner över bakgrunden och sen ner i vattendelen. jag tänker du kan ha en liten pump som pumpar upp vattnet upp till kanten på bakgrunden som är åvanför ytan. sen får vattnet rinna ner i karet igen på bakgrunden.

    en annan växt som gillar fukt och fäster på alla möjliga saker är Ficus Pumilia. du skulle kunna skapa en grön vägg på bakgrunden åvanför ytan
    trevlig ide! men får nog bli till nått annat projekt då risken för fuktskada är för stor i just detta projektet. bör nog ha glas bakom den bakgrunden isåfall.

    men ju mer jag tänker på det, desto mer gillar jag det. hmm ..tåls att tänka på. :P

    iaf.
    ledsen att det inte hänt så mycket. har haft mycket med annat o dagarna flyger förbi. borta i helgen med i sthlm. o nästa vecka är jag i iväg nästan hela veckan. suck. hmm.. kaaaaanske kan börja karva imorgon lite

    för ikväll blir det jobb på djurmagazinet i jkpg får se när man kommer hem inatt :P

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    fick en tanke. vet inte om du har sett det men Mats har ett krabbterrarium där han låter vattnet från en pump rinna ner åvanifrån ner över bakgrunden och sen ner i vattendelen. jag tänker du kan ha en liten pump som pumpar upp vattnet upp till kanten på bakgrunden som är åvanför ytan. sen får vattnet rinna ner i karet igen på bakgrunden.

    en annan växt som gillar fukt och fäster på alla möjliga saker är Ficus Pumilia. du skulle kunna skapa en grön vägg på bakgrunden åvanför ytan

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jodå, mossa kan överleva straxt ovanför vattenytan på bakgrundskanten. Kapillärkraften drar nödvändig fukt till mossan - och så får man ju ha hyfsat med ljus.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    vet inte. möjlig. man kan ju testa :P

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Tror du mossa kan överleva uppe på ev. kanten som sticker upp av bakgrunden?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ja det är bara 40 x40. så jag kommer köra på rätt tunn bakgrund. typ 1-2 cm bara.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Då är det bara längre än mitt 60 liters för övrigt

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Vad är djupet?

    Mitt Juwel är ju typ 40 djupt och man ska nog passa sig men för grov bakgrund.

    Den verkliga ytan för fisken blir ju typ 35 höjd och 35 djup om du har bakgrund och sand om jag minns höjd och längd rätt.

    För det är väl 40 högt och 40 djupt eller cyklar jag nu?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    njaaaaa vill inte ha nått överhängande så. ska rita upp i cadden hur jag menar

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av Kensa
    glömde rita dit att man isf ganska enkelt kan gå upp kanske 5-10-15-(30) cm med bakgrunden
    ovanför karet.


    är man riktigt avancerad så karvar man ut lite små hål längst upp, och planterar några små riktiga
    blommor som växer upp och får en mer intressant bakgrund än den vita väggen.......




    .
    Där börjar det likna något med iden Kansa Hannes kanske skulle titta på en sådan mossmatta att sätta bak på väggen och framför den lite växter som hänger ner i karet...

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    glömde rita dit att man isf ganska enkelt kan gå upp kanske 5-10-15-(30) cm med bakgrunden
    ovanför karet.


    är man riktigt avancerad så karvar man ut lite små hål längst upp, och planterar några små riktiga
    blommor som växer upp och får en mer intressant bakgrund än den vita väggen.......




    .

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...