"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Du de där var allt riktigt fina. Lite mysigt att ha en vacker ungfödare som inte har vett att vara rädda.

    Vad har hänt med axeln?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tack, är själv mycket nöjd med köpet, fick dessa åtta för 200 kr så priset var ju inte så illa heller

      Problemet med axeln är att jag har en sena som är halvt avsliten/splittrad i axeln men skall opereras för detta i augusti, så det skall bli bra men det blir lite jox med armen i mitella i 4-6 veckor men jag är glad att det är vänster axel då jag är högerhänt
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Oj då. Är det något man blir ok av sedan efter operationen?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ja, det hoppas vi iallafall

          jag trillade lite illa på en isfläck förra vinten men eftersom jag inte går till läkaren i första taget så tog det ett halvår innan jag gick för då gjorde det väldigt ont så då gjordes det en MR röntgen och då såg en en spricka och trodde att den skulle läka själv utan operation så jag fick en kortisonspruta i axeln och jag blev näst in till bra men så kom det onda tillbaka och så gjorde en nya MR och då såg de att det var värre än vad de kunde se på förra så de frågade om jag ville ha en operation innan eller efter sommaren, jag valde efter för har jag haft ont så länge så kunde jag ha det lite till..
          Vissa dagar är bättre och vissa sämre och idag var en sämre men imorgon är det säkert lite bättre

          lång OT-historia men det skall nog bli bra med detta med

          ungfödarna har lockat fram jordätarna lite redan för de är rätt skygga så de verkar behöva nåt som inte är så lättskrämt som sällskap, så att de vet att allt är ok om de simmar lugnt
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Det gör inget att det är OT. Jag var intresserad och du berättade för mig. Jag tror det är bra att dela med sig av sina bekymmer. Och jag bryr mig Sånt kan väl aldrig bli fel

            Det är häftigt hur en orädd art kan få andra att bli mer bekväma i karet.

            När jag släppte ner några Endlers så tyckte mina lyktögon att akvariet var tryggaste platsen på jorden.
            Så mixa arter är intressant
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Jag såg att du skrev detta och det var en bidragande orsak till att jag bestämde mig för att ha en mer orädd fisk, jag hade bottentittarna däri innan men dessa varför långsamma i maten så de blev för magra så de fick jag flytta till ett annat kar men förhoppningsvis är platysarna mer framme vid maten och kan ta för sig
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ja det där är väl en av de starkaste effekterna här i Zoopet, att man kan inspirera varandra till olika tänk och idéer. Sedan gillar jag verkligen att du gärna tar in ungfödare som en del i dina kar. Tycker ungfödare är en väldigt trevlig art som ofta mår avspänt bra i våra akvarium.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Jag gillar ungfödare så de är mer än välkomna, finns många fina varianter dock är jag inte överförtjust i de gråa honorna hos guppysarna, köper gärna då honor med lite färg på sig, jag har orangefärgade honor i ett kar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ja jag märker det att du har en annan attityd till dem än vad som är vanligast här på zoopet, vilket är riktigt kul Japp de grå honorna är väl inte så vackra men otroliga på överlevnad och att föda nya yngel. Orange låter riktigt vackert.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Hittade en bild längre bak i tråden på en av honorna
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Det där var en av de vackraste guppyhonar jag sett. Absolut!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Idag fick jag tagit några bilder på nykomlingarna
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Snygga variatus
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Så fina Pia, men vad är variatus ? Har ingen som helst koll på dessa .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • AnnikaW
                                • August 2003
                                • 343

                                Hej!
                                Vad fina de är. Det ser dessutom faktisk precis ut som de fiskar jag satte ut i min damm nyss. Variatus alltså. Mina är kanske lite mindre gula. De har lite "metallicgläns" över ryggen, som i solsken glänser grönt. :-) Jag gillar mina skarpt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...