"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Hrm.. Ja i mina öron så låter det bäst att ta en helt etablerad grupp istället för att splitta den, du får väl göra ett paketpris men kar och allt
    Skulle bli en symbolisk summa isåfall - typ nästan gratis... Men jag tror det blir svårt att hitta någon som skulle vilja ta hela rasket...
    Grejen är att jag skulle vilja avveckla 540-T-karet, det blir änna trångt med spejs nu med det nya... Jaja, det får ordna sig!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Nu såg jag sen lilla fina skocken med yngel, de är nog 10-20 stycken
      Fasen vad härligt!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ja visst är det! men jag kan knappt se dem för ögonen är helt igensvullna av pollenallergi så jag mår pyton pga detta just nu med detta lättade upp avsevärt mycket
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Hur går det med indianerna Pia?

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13133

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Nej, säkert inte, men drömscenariot är att någon skulle vilja ha hela gruppen på en gång... Det blir nog värre det...
            Du verkar vara en kille som tröttnar ganska fort på dina kar/fiskar, men hoppas du inte packar ihop ditt 3000 efter ett par år
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av åheim
              Du verkar vara en kille som tröttnar ganska fort på dina kar/fiskar, men hoppas du inte packar ihop ditt 3000 efter ett par år
              Nja, jag skulle vilja säga det motsatta; jag tröttnar inte på mina fiskar, utan behåller dom så länge de finns - med vissa undantag givetvis. Varför jag skulle kunna tänka mig att avveckla T-karet är för att det blir väldigt trångt där det står nu, och skall jag avveckla det så vill jag inte separera gruppen utan kunna flytta dom tillsammans, snabbt och smärtfritt - om det så är med tillhörande inredning och karet. Tyvärr får man ju riva hela skiten.
              Satt precis för en stund sedan och njöt framför 540-T-burken - och det får nog stå där det står, och leva vidare... kan bli svårt att sätta en skön fåtölj framför det dock...

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Wwiiihiieeee!!

                jordätarna (guinacara owrerofi )har fått yngel, det är en jättesvärm på ca 100-150 stycken honan har varit gott aggressiv de sista dagarna och har bl.a. knuffat ut malarna på tvären ut ur deras håla under stora roten och de andra har varit upptryckta i ena hörnet, de fick inte ens närma sig maten som låg ytterst för nära enligt paret

                (detta gjorde björkpollensallerginshelvetet lite lättare.. nu kan jag titta på dessa istället för att vara ute och njuta som alla andra... )

                sen har har macmasteriparet ca 10 yngel kvar som honan vallar så fint och hannen håller på yttre reviret gränser fenomenalt han med sen har laetacara flavilabris lagt en romkaka till, alltid så efter nån dag efter vattenbytet, så där är allt frid och fröjd med

                "Indianerna" (bolivianska fjärilarna) mår prima de med men visar nada intresse för varandra utan endast för mat, matsvrak är vad de är
                Laetacara dorsigerorna, de har börjat färga ut ordentligt och simmar så fint ihop och rycker lite på sig då och då som att de bildar par, de är inte många fentag ifrån varandra nån gång
                Senast redigerad av PiaJo; 24 April 2014, 15:24.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Och nu vet du att kameran skall användas flitigt, eller hur?

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Och nu vet du att kameran skall användas flitigt, eller hur?
                    japp! Men de hålls längst bak i karet och det blir bara en massa sudd, jag har testat redan

                    sen en glömde jag ju säga att scalareparet har lagt en stor romkaka de med men de har tufft motstånd så det blir nog inte långvarigt men ändå
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Det är riktigt trevligt med en rejäl svärm med jordätaryngel (det var många år jag hade detta) - så grattis
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Tack Kjell, hoppas kunna få filmat lite ikväll när det mörknat
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Nu tror jag den skall vara uppladdad, den lille filmen på yngelsvärmen

                          ( fiskarna fick inte riktigt rätt färg när jag filmade med mobilen, de är inte så blå utan mer svagt brunoranga)

                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Trevlig film
                            Väldigt skarpa band som honan har - riktigt snyggt.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ja, hon är riktgt tuff nu med sina väldigt svarta markeringar och attityd
                              hon regerar med järnhand i karet
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Det blev en lite film till idag, dagen till ära, nu är det på Macmasteriynglen


                                https://www.youtube.com/watch?v=h9OY5wV_jj0&feature=youtu.be
                                Senast redigerad av PiaJo; 24 April 2014, 17:57.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...