"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Japp, de kom till mig i helgen
    Kikade till dorsigerorna imorses innan jag stack till jobbet och de var som jag trodde, simmandes ihop med varandra och småputtandes på varandra trots att det var så tidigt på morgonen, det är nog lite kärlek där som spirar
    Och det är verkligen, verkligen "svartvatten" i karet nu får göra ett litet vattenbyte ikväll
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Nu när jag kom hem så ser jag att apistogrammaparet har lekt eller är på väg, de är en enad fiendelinje mot Dorsigerorna som gör allt för att inte synas, de håller en mycket låg profil men jag fick knäppt några foton på dem
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Så härligt att se apisar hos dig igen .
        Som jag har sagt förut så kommer dom igen i repris hos mig med så småningom, har lite att dona med först . Jag hade också Macmasteri för ganska så många år sedan trodde jag i alla fall - faktiskt en av dom första apor jag hade. Någon sa då till mig att det var Ap. Viejita efter det att jag postat en bild, så jag vet faktiskt inte vad det var jag hade. Spelar roll .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Nu när jag kom hem så ser jag att apistogrammaparet har lekt eller är på väg, de är en enad fiendelinje mot Dorsigerorna som gör allt för att inte synas, de håller en mycket låg profil men jag fick knäppt några foton på dem
          Härligt!
          Som du kommer att märka, så håller sig dorsigerorna mycket gärna i tät växtlighet - står och smyger bland buskar och blad. Finns det dessutom någon käck, slät sten eller rotdel därinne bland bôset, så kommer de garanterat leka just där.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Det är ganska tätt planterat i bakkant och jag märker av att de håller sig i växtligheten, de är dock lite "flippriga" men fenorna.. och det gillar jag inte riktigt men de kanske är så i sättet, vad vet jag.. jag är ju nybörjare på dessa

            Flippriga.. då menar jag att de flipprar..de fladdrar med fenorna och de är inte utspärrade riktigt utan är halvt hopfällda, hoppas ni fattar..
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Inger H
              Så härligt att se apisar hos dig igen .
              Som jag har sagt förut så kommer dom igen i repris hos mig med så småningom, har lite att dona med först . Jag hade också Macmasteri för ganska så många år sedan trodde jag i alla fall - faktiskt en av dom första apor jag hade. Någon sa då till mig att det var Ap. Viejita efter det att jag postat en bild, så jag vet faktiskt inte vad det var jag hade. Spelar roll .

              //Inger
              jo, håller med att det är härligt att jag har apisar igen, hoppas jag kommer att få se apisar hos dig med snart
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Det är ganska tätt planterat i bakkant och jag märker av att de håller sig i växtligheten, de är dock lite "flippriga" men fenorna.. och det gillar jag inte riktigt men de kanske är så i sättet, vad vet jag.. jag är ju nybörjare på dessa

                Flippriga.. då menar jag att de flipprar..de fladdrar med fenorna och de är inte utspärrade riktigt utan är halvt hopfällda, hoppas ni fattar..
                Skall vi ta oss an den där nojan nu kanske..? Fladdra med fenorna skall de ju inte göra - är detta beteende samstämmigt med kliandet?

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  mm,. det är väl dags för att ta nojan på lite mer allvar... tyvärr.. jo det är lite samstämmigt tycker jag och i ärlighetens namn så är de lite "slöa" men det kan beror på att de blir jagade och är lite trötta. Jag har bytt vatten idag igen och funderar skarp på att ta två hinkar till och ha i lite vattenberedningsmedel.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    jag såg nu att de käkade en foderflinga som de hittade och på nåt sätt så är det lite positivt.. de är mer färgade nu än vad de var för en stund sen med.. byter nog lite till kanske, kan ju inte skada..
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Har bytt en hink till och hade i lite vattenberedningmedel/flytande filtermedia.. Eller vad det nu heter
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Killis75
                        • September 2013
                        • 118

                        Dorsigera är numera mina favorit fiskar gillar dom skarp! Mitt första par håll alltid till i bakkanten av akvariet, men dom jag har nu är mkt mer "frisimmande".
                        Hoppas att det löser sig och att dom blir "friska" snart!
                        Akvariehuset på 112L

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Dessa är ju helt nya för mig och det är mycket roligt
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Det här håller mitt ap. Macmasteri par med, lek på gång!
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              När man ser den här filmen på vackra Apistgramma, så är det väl inte så konstigt att man åker dit på återfall .
                              Så härligt filmat Pia, tack för den fina filmsnutten .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Killis75
                                • September 2013
                                • 118

                                Fin film! Jag är nu helt säker på att jag kommer att bli apisto. ägare ngn gång:-)!
                                Akvariehuset på 112L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...