"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av fragster
    Ah, detta skall jag kolla in!

    känns som att det får bli ett tripp till Stockholm till våren och besöka lite butiker där
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Var hos Kent i Nol en sväng idag och hämtade ett kar. Alltid trevligt place. Hade kunnat köpa det i Uddevalla men åker mer än gärna de 8 milen ner dit istället.
      350L Diskus

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Einarsson
        Var hos Kent i Nol en sväng idag och hämtade ett kar. Alltid trevligt place. Hade kunnat köpa det i Uddevalla men åker mer än gärna de 8 milen ner dit istället.
        jag åker mer än gärna dessa mil själv så jag vet Alltid kul att åka till Nol
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Kvarnvik
          • February 2014
          • 113

          Hej!
          eftersom jag har sett att du har en hel del apistogramma tar jag mig friheten att fråga här i din tråd istället för att starta en frågetråd, hoppas att det är ok. Jag har ett 375l akvarium där det just nu går åtta små redbackscalarer, två kurvciklider, ett trettiotal kardinaltetror, några corydoras sterbai, samt en ancistrus. När jag var i zoobutiken för ett par veckor sedan hade de en fantastiskt fin variant av a. Agassizii ceriselila på översidan och nästan vit på magen och honorna var riktigt gula. Blev såklart dösugen på dessa, men kände inte att det var läge att handla då vi inte skulle direkt hem och var också osäker på om de skulle få plats i karet. Har du erfarenhet av dessa och hur mycket utrymme de kräver? Scalarerna är inte vuxna än och tanken är väl att inte behålla alla när de vuxit till sig. Fiskarna såldes parvis, men är de inte haremslekare, så det behövs flera honor på varje hane?

          vore jättetacksam om du och andra läsare i tråden hade synpunkter på dessa vackra fiskar

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Klart du får fråga i tråden

            jag tycker nog att detta skulle funka bra
            Scalarerna är ju på en annan nivå i karet och kurvorna skall inte vara några problem heller så jag tycker du skall knipa ett par eller en hanne och om det går så köp en till hona, då får hannen lite mer att uppvakta så att inte en får allt för det kan bli för tufft om han är mycket på men går det bara att köpa parvis så går det säkert bra ändå för han har ju lite annat i karet att fokusera på.
            Agazissiin kan vara lite tuff så de hävdar sig bra mot scalarer och kurvorna.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Kvarnvik
              • February 2014
              • 113

              Ringde och bokade en hane och två honor igår, nu har jag varit och hämtat och ska koppa in :-D

              Kommentar

              • woodlund
                • December 2011
                • 666

                Pia jag vill bara påminna dig om att det är Lördag idag och då brukar du bjuda oss fiskälskande fotoanalfabeter på underbara bilder på dina älsklingar
                1900Liter Diskusvatten


                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Kvarnvik
                  Ringde och bokade en hane och två honor igår, nu har jag varit och hämtat och ska koppa in :-D
                  Kul!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av woodlund
                    Pia jag vill bara påminna dig om att det är Lördag idag och då brukar du bjuda oss fiskälskande fotoanalfabeter på underbara bilder på dina älsklingar
                    Ojdå, det har jag ju alladeles missat att det var en tradition

                    får bli imorgon för idag skall jag äta pizza och dricka viiin med goda vänner
                    imorgon kommer lite bilder, promise! Har lite nytagna som ligger på minneskortet
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ok, här kommer utlovade bilder, håll tillgodo på en söndagskväll
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • woodlund
                        • December 2011
                        • 666

                        Läckra bilder Pia , vad är det för en liten filur på de första bilderna ?
                        1900Liter Diskusvatten


                        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av woodlund
                          Läckra bilder Pia , vad är det för en liten filur på de första bilderna ?
                          Det är faktiskt Ansjo-Anders fiskar som jag har tillfälligt hos mig Det är Sturisoma Aureum, riktigt fina malar
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Krisping
                            • January 2015
                            • 33

                            Fantastiska bilder

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Krisping
                              Fantastiska bilder
                              Tack!
                              välkommen till zoopet
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ser bra ut!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...