"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ok. Då gör vi lika. Var bara nyfiken
    ok vi kör ju med samma produkter när det gäller läsplatta och telefon
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Precis.. Samma goda smak båda två . Ska byta min 5s snart till en 6 eller 6plus.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ögongodis för ett trånande apistsohjärta

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Blev inspirerad av Ansjo när han visade filmer så här kommer några från mig med
          ( dock märker jag att min telefon inte riktigt vill vara med i focuset, får förhoppningsvis snart byta till nyare modell )

          Dessa två filmerna är mitt Apistogramma Baenschi par.



          Denna filmen är småsnuttar på hur den lilla Apistogramma "rio Mamore"-honan vaktar rom, hon har grävt ut en liten håla under denna roten.
          Så kul så för detta karet gjorde jag om i förrgår så det var snabba ryck men de var på väg att leka innan men jag trodde att det skulle bli nåt i och med makeovern men det gjorde det inte och jag är så glad så.
          De är några sekunder med där hannen uppvaktar den andra honan med.


          och sen en liten filmsnutt på mina guianacaror
          https://www.youtube.com/watch?v=RvZ3j_mwPmE

          Dina Apistogramma Baensch var riktigt tjusiga!
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Min favorit är tveklöst schackbrädena. Coolaste fisken bland många och skall någon gång simma i mina kar
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Min favorit är tveklöst schackbrädena. Coolaste fisken bland många och skall någon gång simma i mina kar
              jag har detta paret men Dicrossus maculatus och sen har jag fem små dicrossus filamentosus, det är den som är lyrstjärtad.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Inger H
                Ögongodis för ett trånande apistsohjärta

                //Inger
                Härligt att du tycker att de är ögongodis :O
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Dina Apistogramma Baensch var riktigt tjusiga!
                  Ja, dessa är en favorit i repris och skulle funka finfint i ditt kar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Blev inspirerad av Ansjo när han visade filmer så här kommer några från mig med
                    ( dock märker jag att min telefon inte riktigt vill vara med i focuset, får förhoppningsvis snart byta till nyare modell )

                    Dessa två filmerna är mitt Apistogramma Baenschi par.



                    Denna filmen är småsnuttar på hur den lilla Apistogramma "rio Mamore"-honan vaktar rom, hon har grävt ut en liten håla under denna roten.
                    Så kul så för detta karet gjorde jag om i förrgår så det var snabba ryck men de var på väg att leka innan men jag trodde att det skulle bli nåt i och med makeovern men det gjorde det inte och jag är så glad så.
                    De är några sekunder med där hannen uppvaktar den andra honan med.


                    och sen en liten filmsnutt på mina guianacaror
                    https://www.youtube.com/watch?v=RvZ3j_mwPmE

                    När ser till den lilla honan som vaktar rom så har hon ratat de grottor som jag fixat till dem utan väljer själva ett ställe som hon/de tycker passar bättre Härligt att se att deras instinkter finns kvar men dessa är vildfångade så de har ju närmare till det naturliga beteende ( så mycket det nu går att få till i ett litet kar)
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Ja, dessa är en favorit i repris och skulle funka finfint i ditt kar
                      Måste läsa på mer om dessa, vore ju superkul med ett par sådan här snyggingar
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Idag tog jag en längre film på Apistogramma "Rio Mamore"
                        Detta har hållit på så här hela dagen, det verkar som att hannen har missförsått vem som skall vakta grottan men han verkar iallafall inte kom så långt in så att han kommer åt rommen som jag tror finns där.
                        de har inget annat hot heller för utom några sandsnäckor som jag såg honan bärandes med munnen ut ur grottan.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Jag kan inte annat än att le lite, man kan aldrig riktigt förvänta sig vad som händer och sker fiskar emellan. Det som sker med dina vackra apisar kanske (vet inte) inte är så naturligt som det annars brukar vara. I vanliga fall är det ju honan som kaxar och kör i väg sin partner och liksom vill "klara allt själv" - men lite kul att se på din film Pia att så funkar det inte alltid .
                          Kanonfilm

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Jag kan inte annat än att le lite, man kan aldrig riktigt förvänta sig vad som händer och sker fiskar emellan. Det som sker med dina vackra apisar kanske (vet inte) inte är så naturligt som det annars brukar vara. I vanliga fall är det ju honan som kaxar och kör i väg sin partner och liksom vill "klara allt själv" - men lite kul att se på din film Pia att så funkar det inte alltid .
                            Kanonfilm

                            //Inger
                            Precis mina tankar idag, nu är det ingen som vaktar grottan så jag tror inte det blir nåt men det blir säkert inget av det men det var väldigt intressant att se. Hade bara lite svårt att sitta där hela dagen... var tvungen att vara "hållhjälp" när "vi" gipsade sonens sovrumstak, hans rum skall fräschas till efter 10 år
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Sonens rum är viktigt, går före allt annat
                              Gipsa, du menar sätta gipsskivor

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Sonens rum är viktigt, går före allt annat
                                Gipsa, du menar sätta gipsskivor

                                //Inger
                                precis! På båda..
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...