"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ett 10-15-tal i ett stort kar hade varit coolt...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Kul att se att adoketorna blir lite vanligare i zooaffärerna, bådar gott inför framtiden!
      jadu... ett rejält gäng av dessa i storbaljan
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Anders hade visst samma tanke...
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Det kommer säkert, de kom ju igår så det ser bara bra ut hittills
          Javisst, inom ett par dagar - en vecka så är hon kolsvart!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av ansjo
            Det får du nog reda på i fototävlingen
            Nja, om du menar i omgången med nya artfoton så gäller ju den som sagt nya ARTER och inte nya VARIANTER
            Och i de övriga omgångarna så kan man ställa upp med vilket akvaristiskt foto som helst (om det inte publicerats på Zoopet den senaste månaden) oavsett namn eller inte.
            Så sorry - det köper jag inte - fast det är kanske en helt ny art och inte en variant som jag skrev ovan
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              jadu... ett rejält gäng av dessa i storbaljan
              Det är tanken, det!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ahhh... så snygger
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Det köper inte jag heller, då detta är en annan sort av svärdbärare än de som finns i artregistret. Det är precis samma som olika apistogrammor osv...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Nja, om du menar i omgången med nya artfoton så gäller ju den som sagt nya ARTER och inte nya VARIANTER
                    Och i de övriga omgångarna så kan man ställa upp med vilket akvaristiskt foto som helst (om det inte publicerats på Zoopet den senaste månaden) oavsett namn eller inte.
                    Så sorry - det köper jag inte
                    det är för mig veterligen en art och inte en variant men kan ha fel..? (Skickar ett pm Kjell sen.)
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Pia! Jag satt och funderade lite på dina adoketor, och det faktum att du delat upp dom parvis på två kar. Till att börja med tror jag att uppdelningen är en god idé, men om du skulle sätta ihop dom senare - av någon anledning - så är det nog bra att rodda om karet lite.
                      När jag flyttade mina till 540-karet, och senare tog över dom adoketor som Anders hade, och släppte ihop dom så blev det en jädra holmgång, både mellan hanar och honor - de slogs verkligen intensivt, i flera timmar!
                      Bara en liten fundering som jag hade här nu...

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Pia! Jag satt och funderade lite på dina adoketor, och det faktum att du delat upp dom parvis på två kar. Till att börja med tror jag att uppdelningen är en god idé, men om du skulle sätta ihop dom senare - av någon anledning - så är det nog bra att rodda om karet lite.
                        När jag flyttade mina till 540-karet, och senare tog över dom som Anders hade, och släppte ihop dom så blev det en jädra holmgång, både mellan hanar och honor - de slogs verkligen intensivt, i flera timmar!
                        Bara en liten fundering som jag hade här nu...
                        Bra Mats, tack för den funderingen! Och det är som du säger det bästa att göra om hela karet skulle vilja ha det mer murrigt och inte så mycket växter men det får vara som det är nu för ju skall det inte pillas mer än absolut nödvändigt.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Bra Mats, tack för den funderingen! Och det är som du säger det bästa att göra om hela karet skulle vilja ha det mer murrigt och inte så mycket växter men det får vara som det är nu för ju skall det inte pillas mer än absolut nödvändigt.
                          Japp, om du nu, som sagt - av någon anledning, skulle sätta ihop dessa fyra i ett kar, vill säga.
                          Nu kommer du väl att köra dom uppdelade i varsina kar, va?

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ojja, det kommer jag, ihopsättningen skulle bara vara i yttersta nödfall.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Ojja, det kommer jag, ihopsättningen skulle bara vara i yttersta nödfall.
                              Bra där!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Imorgon är det dags för "operation 105"... Låter mer spännande än vad det är
                                skall göra om mitt 105 liters kar för det är lite sunkigt och jag skall byta sanden till mer fin sand och detta är lite av inspirationen, hittade denna bilden i på nätet.
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...