"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Jag vet inte om jag kommer ihåg rätt men jag har för mej att jag fick bort infusorier med vattenbyten. Men jag är som sagt inte säker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Nåt annat som är mycket glädjande, iallafall för mig, så är det att min ena Apistogramma agassizii hona som jag trodde skulle kolavippen vilken dag som helst för en vecka sen har repat sig så mycket att hon numera svara på hannens uppvaktning och vaktar ett litet revir så glad!
      tänkt att det kunde gå så, trodde aldrig det.. hon stod och hängde lodrätt i ett hörne i överkanten på karet och nu mindre än en vecka senare verkar må prima
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Kul! [emoji2]

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Kul! [emoji2]
          Ja drog en djup lättnadens suck, skönt att det kan gå väl trots allt
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Jo jag vet. Har fått vänja mej vid att det funkar numera [emoji6]

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Jo jag vet. Har fått vänja mej vid att det funkar numera [emoji6]
              Visst är det en härlig känsla?!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Jaaaaaaaa! Det är så roligt [emoji2]

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Och skönt när allt bara puttrar på och man bara kan njuta av det
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jag tror inte det är infusorier, då hade det varit mycket mjölkigare. Du blir av med infusorier på samma vis som cyano, total mörkläggning i tre dygn, om man inte har UV. Vattenbyte brukar göra tvärtom, att det triggar igång dem ännu mer.

                    Pia, jag tror det är sanden som gör detta. Jag har likadant i mitt 720, och det blir aldrig så där krispigt klart som jag vill ha det. I de andra karen med sådan sand är det kristallklart, så min fundering går att en och annan säck gör på detta viset.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Jag tror inte det är infusorier, då hade det varit mycket mjölkigare. Du blir av med infusorier på samma vis som cyano, total mörkläggning i tre dygn, om man inte har UV. Vattenbyte brukar göra tvärtom, att det triggar igång dem ännu mer.

                      Pia, jag tror det är sanden som gör detta. Jag har likadant i mitt 720, och det blir aldrig så där krispigt klart som jag vill ha det. I de andra karen med sådan sand är det kristallklart, så min fundering går att en och annan säck gör på detta viset.
                      ah... Då var mina tankar trots allt inte helt fel som jag tänkte först att det kunde vara sanden som gjorde det för jag tycker det blir mer när jag gjort vattenbyte för då kommer vattenstrålen ner i sanden och sen har jag malar som gärna virvlar till sanden.
                      men jag slog bort tanken och trodde det var nåt annat som gjorde det, såsom infusioner men nu när jag tänker efter lite till så har det alltid varit så här sen jag startade karet..
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Tack för svaret. Inte sett dem förut. ang corysarna.

                        Fina bilder på de röda.
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Likan
                          Tack för svaret. Inte sett dem förut. ang corysarna.

                          Fina bilder på de röda.
                          Åhar så lite såå, de är mysiga och hoppas jag kan få tag på fler
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Vill bara säga att jag längtar tills på lördag...
                            Antigen längtar du tills lördag därför att julstressen börjar sakta avta - eller så ska du hämta några snygga nya fiskar

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Antigen längtar du tills lördag därför att julstressen börjar sakta avta - eller så ska du hämta några snygga nya fiskar

                              //Inger
                              har ingen julstress iår, skall inte ha julen hemma utan vi skall åka till svägerskan ( Gott!)
                              så då är det väl det andra alternativet som stämmer in...
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                har ingen julstress iår, skall inte ha julen hemma utan vi skall åka till svägerskan ( Gott!)
                                så då är det väl det andra alternativet som stämmer in...
                                Tänk att jag förstod nästan det . Vet att du har skrivit om några nya, men minns inte vad , gissar på jordätare

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...