"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    "Hallå, Anders - hur var det nu igen..."
    Nä, Pia, jag skojar bara - det här grejar du finfint!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      "Hallå, Anders - hur var det nu igen..."
      Nä, Pia, jag skojar bara - det här grejar du finfint!
      Stackars Anders....., jag har verkligen bombat honom med frågor så jag tror han håller sig borta härifrån
      Senast redigerad av PiaJo; 02 January 2016, 18:18.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo

        Stackars Anders, jag har verkligen bombat honom med frågor så jag tror han håller sig borta härifrån 😂
        Haha!
        Tror nog att han gärna hjälper dig om det trilskas!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Det tror jag med men han har fått så mycket frågor redan... Känns pinsamt med är skitnervös för co2.. 😱Men det var lite hans idé med växtkar så och jag sa att han fick räkna med frågor
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Det tror jag med men han har fått så mycket frågor redan... Men det var hans idé så och jag sa att han fick räkna med frågor
            Då får han skylla sig själv!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Det blir nog bra, han är en tålmodig och snäll man 😊
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Nu bubblar det

                Fixade iordning co2 idag och nu är det väl bara att sitta på händerna och vänta. Lika tråkigt som att kolla på färg som torkar typ, hoppas att det går snabbt tills jag ser att allt börjar växa.
                Sen kommer ju frågorna igen, hur vet jag vad som är lagom med gödning, timmar med ljus och hur mycket bubblor.. Så att att blir matchar varandra och så det inte blir tokfel åt nåt håll..
                Men hur har du ändå tänkt börja då gällande gödning, timmar med ljus och hur mycket bubblor?
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Har haft i en enkeldos pmdd, ljustimmar ca 8 och en bubbla i sekunden, ljuset är inte på plats än riktigt för det kommer att komma ny rör och reflektorer i veckan (hoppas jag) just nu är det två ggr 18 watts rör i.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Micke L
                    • December 2013
                    • 456

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Det tror jag med men han har fått så mycket frågor redan... Känns pinsamt med är skitnervös för co2.. 😱Men det var lite hans idé med växtkar så och jag sa att han fick räkna med frågor
                    Jag har haft CO2 i några kar men kan egentligen inget mer än basic om växter. Tycker inte du ska vara nervös. I värsta fall växer det inte som man vill... Ska bli kul att följa och lycka till

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Det växer redan så det knakar 😜 Och idag blev det nys lysrör och reflektorer, så nu växer det väl än mer 😊
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • admin
                        Christian Alfredsson

                        • November 2004
                        • 11220

                        Man kan riktigt se skillnad på bilderna. De nya skotten är större och ser "friskare" ut. Riktigt kul att det ordnar sig!
                        Christian Alfredsson
                        Tekniskt ansvarig Zoopet

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ja och det har bara gått en vecka sen plantering och co2 sen i lördags
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Hämtade mina beställda lysrör och reflektorer idag och då fick jag även med mig två påsar med fisk hem
                            Tre ototcinlus fick det bli till växtkaret och sen en tetra som jag inte haft innan Glödbandstetra, hoppas dessa tetror blir fina i det mörka vattnet jag har i apistogrammakaret.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Hämtade mina beställda lysrör och reflektorer idag och då fick jag även med mig två påsar med fisk hem
                              Tre ototcinlus fick det bli till växtkaret och sen en tetra som jag inte haft innan Glödbandstetra, hoppas dessa tetror blir fina i det mörka vattnet jag har i apistogrammakaret.
                              Härligt att se hur fint du har fått igång "växtbubblet" - bara att säga grattis och lycka till!

                              Glödbandstetran kommer att bli mycket fin i det dunkla ljuset, då deras glödband kommer att lysa fint. En tetra som gör sig mycket bra i just ett sådant kar.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Hade dina ord om tetran i bakhuvudet när jag valde
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...