"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tror att när det är dags koppla in så ger jag luren till Gobben istället, dom pratar samma språk
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Nu är lysrör och reflektorer beställda det går framåt men sakta sakta... och det är bra!
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Pia, du som har svärdbärare, vad gör du med alla bebisar? Tror att det finns c:a 30+ nu i mitt 125 . Du vet ju att jag under låång tid har längtat efter små bebisar, men nu känns det liksom att det börjar bli lite för mycket av det goda .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag har fina små ciklider som äter upp en del

          Lite för mycket av det goda kan bli jobbig i längden, se om du kan sälja några?
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jag har fina små ciklider som äter upp en del

            Lite för mycket av det goda kan bli jobbig i längden, se om du kan sälja några?

            Ja, kull ett måste växa på sig innan jag ev. kan sälja, men sen fylls det på med yngel hela tiden - några jäklar till att vara produktiva .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Japp, det är dem men det är mysigt med bebbar
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Japp, det är dem men det är mysigt med bebbar

                Japp det är skitakul

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Jaha.. Nu har jag och syrran ett gemensamt intresse
                  Hjälpte grannen att ta bort deras sons kar när de skilde sig och syrrans tös fick detta men hon tröttnade, så som min son gjorde, och numera är det syrran som tar hand om det och köper fiskar, gör rent pumpen mm.
                  Hon berättade idag att hon gärna sätter sig och glor på karet istället för att titta på tvn och jag bara skrattade och sa välkommen till "sjukdomen"
                  Jag berättade att om ett tag om intresset finns kvar så kan du skaffa ett litet större och då utstötte hon bara ett ååhhhhh...
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Sådärja.. Hardscapen klar, nu får det klarna lite innan växterna planteras
                    Bifogade filer
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Det där såg coolt ut Vad spännande det ska bli att följa detta

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Det känns bra med denna layouten faktiskt, har lite svårt för det där med att det skall vara symmetri, var lite rädd för att det skulle kännas som så men jag fick bort den känslan. Skall beställa/köpa mer växter efter nyårshelgen. Nu fick jag tag på fem olika sorter varav två skall vara snabbväxande för att hjälpa till att hålla alger borta.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Finfin hardscape, Pia! Toppensnyggt!

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            Spännande! Roligt att följa växtkaret. Det ser fint ut.
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tack, tack alla! det är ju inte mycket ni ser så ni har bra fantasi
                              Har slängt i ett quickfilter nu så imorgon har det nog klarnat bra för att visa en bättre bild
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ny har det klarnar lite och några växter är planerade redan
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...