"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Du Pia. Hur långa är dina Owroewefi-hanar inkl. fenor?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Du Pia. Hur långa är dina Owroewefi-hanar inkl. fenor?
      Du Johnny.. hannen som jag hade var störst och han var nog på en 14 cm iallafall men inte fullvuxen tror jag, har ett par kvar och där är hannen på ca 12 cm.

      fin film du visade!
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Tack. Mina har liksom inte slutat växt. Så om måttbandet stämmer visar det på 17-18 cm för tre hanar. Har du hört hur stora de kan bli?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag upplever att de blir större än det som brukar stå, tror dina börjar nå max..
          kolla Jozi med, han har dem med
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Jozi ligger lite där. Kanske strax under v
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ok, då kan vi säga att de blir runt 15-18 cm kanske?
              Honorna ett par cm mindre, min är betydligt mindre.
              Har du fått lek nån gång?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Jodå ständigt. Men nu när de är större och jag har tre lekar så hinner inte ynglen så långt innan de blir uppätna tyvärr.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ah, gott för de är så härliga att se i sitt ynglevårdande men samtidigt gott att de inte klarar sig.. De gör de hos mig och de blir många
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tror det är får många par i karet. Kul att se men gissar att det blir för mycket stressande kamp. Låter mysigt med att se dem gå hela vägen.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ja det är det
                      synd att jag bara kan ha ett par i mitt lilla kar.. Men jag ser fram emot framtiden med ett större kar även om det kommer att dröja.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Här kan man hämta mycket inspiration
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          Ojsan nu fick jag läsa ikapp lite =D

                          se där här kom anders med råd igen =D han är bra på sådant =D

                          det skall bli riktigt skoj att se hur du får till det med växterna, kommer förmodligen göra mig skitsugen på det.
                          Du har till å med gjort mig så sugen så jag överväger skaffa fjärillar till mitt 114 liters =D
                          Det är nog dom jag kan tänka mig, eller kakaduor. Jag gillar när det finns växter med ;-)

                          Men jag tror jag skulle få svårt med balansen utan växter, det verkar så svårt och verkar kräva mer tester hemma.

                          Du är en redig akvarie kvinna du pia =D

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av tanteva
                            Ojsan nu fick jag läsa ikapp lite =D

                            se där här kom anders med råd igen =D han är bra på sådant =D

                            det skall bli riktigt skoj att se hur du får till det med växterna, kommer förmodligen göra mig skitsugen på det.
                            Du har till å med gjort mig så sugen så jag överväger skaffa fjärillar till mitt 114 liters =D
                            Det är nog dom jag kan tänka mig, eller kakaduor. Jag gillar när det finns växter med ;-)

                            Men jag tror jag skulle få svårt med balansen utan växter, det verkar så svårt och verkar kräva mer tester hemma.

                            Du är en redig akvarie kvinna du pia =D
                            kul, här i denna tråden kan det svänga rejält mellan händer ingenting till händer massor
                            ja, den där Anders.. Han är en klippa!

                            härligt att man kan inspirera någon
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Hej Pia. Hoppas det är OK om jag lägger beslag på din tråd en kort stund för en fråga inom ett av dina expertisområden .

                              Har ju kickat igång ett 54 liters växtakvarium som bekant och har nu sakteligen börjat fundera på invånare. Älskade verkligen mina Apistogramma baenschi men det blev ett kar för mycket hemma så dessa fick flytta till ett nytt hem (insett att optimalt för mig och mitt sätt att leva är två kar igång, ett till och det övergår från njutning till belastning). I sitt nya hem fick de flera kullar och jag har nu fått chansen att få hem barnbarn om jag så önskar. Enligt artbeskrivningen så fungerar dessa i kar från 40 liter på 45 cm men blir inte ett 54 liters kar på 60 cm ändå lite i minsta laget?
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Klart det är ok! Vad annars
                                njae.... ett par skulle nog kunna funka, det gjorde det för mig.
                                Mina grävde/silade efter mat i sanden och det kanske är optimalt i ditt växtkar?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...