"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tänkte visa min Apistogramma Agassizii hanne som fick följa med hem för att underhålla två ensamma honor, han är en ungfisk men har potential att bli en snyggning och på bilden så har han precis upptäckt en av honorna
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Hon lär inte vara intresserad, han är för fuuuul
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Nää, det tror jag inte heller.. Fast hon verkade allt lite intresserad för hon blev som ett S på Apistogramma-manér
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Nää, det tror jag inte heller.. Fast hon verkade allt lite intresserad för hon blev som ett S på Apistogramma-manér
          Äsch, hon leker bara med honom...

          Ärligt talat så tycker jag han ser lite finare ut än min
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Shepard
            Äsch, hon leker bara med honom...

            Ärligt talat så tycker jag han ser lite finare ut än min
            Han är nog och speciellt utvald, the special one ... Hahaaa, nä det var mer jag behöver en Aggassizii hanne, ok vad bra att ni har detta.. Jag tar typ den som har lite mer blått i sig.. Blir kanon! Blev positivt överraskad när jag kom hem
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Han är nog och speciellt utvald, the special one ... Hahaaa, nä det var mer jag behöver en Aggassizii hanne, ok vad bra att ni har detta.. Jag tar typ den som har lite mer blått i sig.. Blir kanon! Blev positivt överraskad när jag kom hem
              Hehe, inte fel att bli positivt överraskad nå'n gång i bland Min hane har nog en rödare och längre stjärtfena, men har nog inte lika mycket blått skimmer.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • RickardK82
                • August 2013
                • 230

                Otroligt fina kar du har Pia. Fantastiska bilder i din tråd som var mycket inspirerande då jag har funderar skarpt på att börja med apistogrammor.
                Med tanke på dina bilder. Jobbar du som fotograf eller är du en grym hobby fotograf?

                Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av RickardK82
                  Otroligt fina kar du har Pia. Fantastiska bilder i din tråd som var mycket inspirerande då jag har funderar skarpt på att börja med apistogrammor.
                  Med tanke på dina bilder. Jobbar du som fotograf eller är du en grym hobby fotograf?

                  Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
                  tack så mycket, det var mycket roligt att höra

                  Jag är bara en glad amatör som gillar att foto mina fiskar, gör detta ofta och gärna och sen gör kameran det mesta jobbet
                  Har en bra kamera och ett bra objektiv som underlättar mycket
                  Senast redigerad av PiaJo; 14 December 2014, 08:14.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Jag kan bara hålla med Rickard. Jättefina kar och jättefina bilder [emoji2]

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Tack! Dessa orden värmer gott en söndagsmorgon
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        God morgon Pia. Tittade precis i genom din tråd och kan konstatera, förutom det faktum att du har väldigt fina kar, att du också använder kvistar. Kanske kan du hjälpa mig med att sortera ut begreppen som jag skrev i Mats tråd för en liten stund sedan?

                        Dvs vad måste jag tänka på när det gäller att plocka kvistar från naturen till karet, är det bara vissa trädsorter som fungerar, måste de behandlas på något sätt, påverkar de karets vattenvärden etc?
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Gomorron och Tack!

                          såg din fråga och här kommer mitt svar

                          Jag har och kör med kvistar från syren, ek och några björk och det jag gör med dem är att torka dem lite och sen ner med dem i karet, ibland och jag har lite bråttom så torkar jag dem inte alls, med det är inget som man kanske rekommenderar men men jag vet inte själv vad det är för nåt som skulle kunna gå galet förutom att det kanske spricker ut bild på grenarna och allt har gått bra hittills

                          om du har i några så ser jag inte att det skulle påverka nåt, däremot om du har i mycket som Mats har/hade i vissa kar så kan det dra ner Ph't lite och sen får man hålla koll på hur det ser ut och hur vattnet luktar så att det inte blir vajsing där.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Gomorron och Tack!

                            såg din fråga och här kommer mitt svar

                            Jag har och kör med kvistar från syren, ek och några björk och det jag gör med dem är att torka dem lite och sen ner med dem i karet, ibland och jag har lite bråttom så torkar jag dem inte alls, med det är inget som man kanske rekommenderar men men jag vet inte själv vad det är för nåt som skulle kunna gå galet förutom att det kanske spricker ut bild på grenarna och allt har gått bra hittills

                            om du har i några så ser jag inte att det skulle påverka nåt, däremot om du har i mycket som Mats har/hade i vissa kar så kan det dra ner Ph't lite och sen får man hålla koll på hur det ser ut och hur vattnet luktar så att det inte blir vajsing där.
                            Toppen, tack för svar!
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Börja försiktigt och ha inte i för många från första början utan addera fler när du känner dig säker.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Japp, hade nog helst velat köpa i en affär men alla ställen jag varit på har "endast" rötter och jag är ute efter just den känslan man får av tunna kvistar som sträcker sig från ytan och ned i karet. Precis som ett träd som vält ned i en flod
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...