"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ja, det var trist att höra! Skall du inte pigga upp dig med ett nytt härligt stort kar, typ 540-liter, va?

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja, det var trist att höra! Skall du inte pigga upp dig med ett nytt härligt stort kar, typ 540-liter, va?
      Hahaha, du är väl för härlig du Mats


      nja, jag vinner inte den diskutionen här hemma, tyvärr.. Men jag skall nog hitta nåt kul
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Hahaha, du är väl för härlig du Mats


        nja, jag vinner inte den diskutionen här hemma, tyvärr.. Men jag skall nog hitta nåt kul
        Ah, jag vet, bara skojar med dig lite!
        Men jag måste säga att jag skulle vilja se dig sätta tänderna i den burken... Inredningsmässigt, alltså. Oh, what vistas!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tack för att du har sånt förtroende för mig och min inredning !
          Har minst ett kar härhemma som skall få en makeover under julledigheten, skall bli kul
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Indrar vad det kan vara som gjorde att de tacklade av så snabbt, såg de första tecknen i helgen.??
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Indrar vad det kan vara som gjorde att de tacklade av så snabbt, såg de första tecknen i helgen.??
              Japp, nu är en av dem i fiskhimlen, den reagerade inte ens när jag lyckades håva upp den...
              Senast redigerad av PiaJo; 09 December 2014, 19:37.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Japp, nu är en av dem i fiskhimlen, den reagerade inte ens när jag lyckades håva upp den...
                Fy vad tråkigt Det är inte alltid så lätt att lyckas med dessa småciklider som man gillar så himla mycket.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Och jag vet inte ens vad det är skulle vara fel, undrar om det kan vara en svit av medicineringen tro men det var ju för ca en månads sen så då borde det väl ha kommit tidigare?
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tråkigt när en art man satsar på vissnar bort sådär.

                    Men du Pia, det är en fråga jag funderat på. Du har ju en hel del kar som du sköter uppmärksamt. Hos många av oss andra så märks det hur vårt engagemang i våra kar går upp och ner i perioder. Uppfattar det som att ditt eget engagemang ligger i stort sett på samma höga nivå hela tiden. Har du nåt knep för att hålla grytan kokande så här länge eller hur gör du?
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Det går upp och ner hos mig med, det skall du veta men jag har ju ganska "enkla" kar som sköter sig självt mer eller mindre så det blir inte så mycket pyssel och det är så jag vill ha det för blir det för mycket pill så är jag rädd att jag tröttnar.
                      Jag har sju kar och det är alltid (nästan) ett eller två som är mindre "intressanta" och som inte håller den höga nivå som du kallar det, det kan vara lite halvskitigt eller vissnade växter mm om du förstår vad jag menar.
                      Just nu har jag ett kar som jag knappt tittar på för jag tycker det är tråkigt, fiskarna bara "är" men jag skall försöka fixa till det i jul för att tycka det är intressant igen.

                      just nu är det mycket och jag är trött på detta mörker så då blir det än mer pill och jag fotar knappt heller för att rutorna är otroligt skitiga och fulla med prickalger, det trodde du inte va
                      Senast redigerad av PiaJo; 09 December 2014, 20:42.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Nja det har du rätt i. Det trodde jag inte. Men då märker jag att du har det lika som alla vi andra. Hur funkar det med det kar du har på jobbet? Har inte hört nåt om det sedan det startade upp.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Nja det har du rätt i. Det trodde jag inte. Men då märker jag att du har det lika som alla vi andra. Hur funkar det med det kar du har på jobbet? Har inte hört nåt om det sedan det startade upp.
                          De puttrar på har fått i lite mer fisk men sen händer inte så mycket med dem.
                          Skulle vilja stoppa händerna i dem och greja till dem så som jag vill ha dem men nä..det är det inte värt dels för jobbet och tiden som krävs och sen är jag rädd att jag tappar intresset för att sköta och njuta av de karen jag har hemma så denna biten får leasingfirman sköta
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Så här ser karet ut som Inkastenarna går i, dock tror jag att de inte lever så jag skall se om jag kan lyfta lite försiktigt ikväll på rötterna för att se om de ligger där nånstans, vill inte men de är för stora för att låta ligga..

                            Funderar så det knakar vad jag skulle vilja ha för fisk men jag skall vänta lite för att få suget skall få mogna fram, eventuellt är jag lite sugen på att se om jag kan få tag på en till sorts Guianacara eller gymnogephagus
                            Bifogade filer
                            Senast redigerad av PiaJo; 10 December 2014, 10:37.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Två av tre Inkastenciklider är numera borta, den tredje hittar jag inte men malarna ser väldigt runda ut om magen..
                              undrar vad det var som hände, ser inget annorlunda ut på de andra fiskarna?
                              Om det var ciklider som drabbats av nån mystiskt så borde ju Apistogrammorna vara dåliga med men de är som vanligt typ, skall göra ett större vattenbyte ikväll för säkerhets skull.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Tänk att man kan bli så kluven i sina känslor..

                                tittar in i det ena karet som inkastenar dött i och blir lite uppgiven men ser jag nåt i ögonvrån och jag vrider huvudet och tittar mig över axeln och blir så full i skratt då guinacarorna har hittat en bit hemmagjord räkmix bland löven och de är som tokiga över denna lilla extra matbiten så att löv och sand yr trots att de har precis nyss fått mat och magarna är som om de svalt puttikulor
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...