"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens79
    • September 2013
    • 200

    "Tvättstugan"

    Jag kollar jag med!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Så gott att veta att det finns fler som kolla in i tråden/bloggen, då finns det skäl till att forstätta med mitt tjöt
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Falconer
        • November 2005
        • 786

        Jag oxå.

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          Tittar med in här så fort det är något nytt inlägg .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Pia, fick du med dig några Ap.Trifasciata hem från Tyskland?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Wilhelm
              • October 2002
              • 604

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Så gott att veta att det finns fler som kolla in i tråden/bloggen, då finns det skäl till att forstätta med mitt tjöt
              Det är den enda tråden jag först kollar i när den dyker upp !
              Wilhelm
              Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
              www.ciklid.org www.aquafish.info

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Pia, fick du med dig några Ap.Trifasciata hem från Tyskland?

                //Inger

                Jag ser att Pia inte är inne just nu, men kan svara att vi såg, antagligen de bästa A. trifasciata vi sett någonsin. Både jag och Pia var toppsugna på att plocka hem några par var - men så blev det inte denna gång - triffarna fick stanna i Tyskland.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jag ser att Pia inte är inne just nu, men kan svara att vi såg, antagligen de bästa A. trifasciata vi sett någonsin. Både jag och Pia var toppsugna på att plocka hem några par var - men så blev det inte denna gång - triffarna fick stanna i Tyskland.
                  Jo, jag vet att Pia hade tänkt köpa, det kanske blir på nästa resa i ställer.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Falconer
                    Jag oxå.
                    Ursprungligen postat av macke_fisk
                    Tittar med in här så fort det är något nytt inlägg .
                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Det är den enda tråden jag först kollar i när den dyker upp !
                    kul
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Jo, jag vet att Pia hade tänkt köpa, det kanske blir på nästa resa i ställer.

                      //Inger
                      Japp, dessa står på villhalistan för framtida fiskar
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nu har jag varit nere och sett till fiskarna och gett dem lite mat..
                        märkte att mina Laetacaror , de två som jag var orolig för , behöver jag nog inte vara orolig längre det verkar i nuläget ha gått tillbaka med utploppande ögon och fenorna verkar återhämta sig bra men jag vågar inte hoppas allt för mycket det kanske bara är tillfälligt. Sen så tror jag att jag har ett nytt par av dessa, den som dog verkade vara ett par med nån av dem innan men nu tror jag de har bildats ett nytt de jagar de andra två frenetiskt och har en svartgul färg med mörkblåmetaliska fenor och dessa bara simmar ihop och buffar på varnadra så nu håller jag tummarna för att jag ser rätt och att ev. sjukdom håller sig borta..

                        Sen har mina scalarer verkligen har fajter och har munhuggs lite så att två av dem har sår på läppen och en av dem är klart "mobbad"så det är väl läge att jag flyttar hen till ett annat kar så länge tills den får flytta till sydligare breddgrader !

                        Enigma-paletterna verkar trivas för de gräver lite lite här och var , och så väntar jag på att guppysar skall släppa lite yngel för honorna är tjocka om magen
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Knax
                          • November 2012
                          • 1148

                          Skönt att det verkar ha gått tillbaka för Laetacarorna. Roligt att de verkar bilda nytt par också. Låter som vackra fiskar.

                          Scalarer saknar jag varje dag. Kanske någon dag igen.

                          Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
                          // Mats, a.k.a. Knax



                          "All's well that ends." - Unknown

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            "Tvättstugan"

                            Låter som det börjar ordna sig, Pia. Vad roligt!
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Knax
                              Skönt att det verkar ha gått tillbaka för Laetacarorna. Roligt att de verkar bilda nytt par också. Låter som vackra fiskar.

                              Scalarer saknar jag varje dag. Kanske någon dag igen.

                              Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
                              Jo de är vackra men ser nästintill skräckinjagande ut med sina "arga" färgsättning just nu detta är mina första scalarer någonsin så jag vet varken ut eller in med deras beteende men det ger sig jag har en livlina som tar de "överblivna " när och om de parar ut sig
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Låter som det börjar ordna sig, Pia. Vad roligt!
                                Ja, idag åkte axlarna ner mån centimeter till och en stor lättnadens suck blev det
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...